Gå til innhold

Hvilken CPU Vifte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv dette..med 2*80mm bak, 2*80mm framme og 1*80mm i side døra..+ at jeg har modda kabinettet slik at jeg har en i toppen også.. har P4 2.66 med alle viftene på bånn guffe har jeg 28c idle på cpu og 46c max...dette er da med boxed kjøler..

Lenke til kommentar

bråker det mye da? kan du prøve å sammenligne støyen med noe?

jeg vil gjerne vite hvordan dette støyer...

Men siden jeg må ha støyende cpu vifte og et ukjent anntall db så blir det vel ganske ille :x ...

Jeg lurer også på om det er plass til en viftestyringsenhet bak "frontlokket" på kabinettet... om knappene kommer borti og sånt...

Lenke til kommentar

Jeg har: en av denne, den som fulgte med kabintettet og 4 artic cooling TC-1..dette bråker etter mine ører ganske kraftig..du hører det i naborommet.. har nettop kjøpt [urlhttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMMFC1]denne[/url] slik at jeg kan justere hastigheten etter behov..den passer fint inn..med viftene på min hastighet(utenom boxed cpu vifta) er det bare mine to WD disker som høres..og da er idle temp på 30c... etter en stund med cs er ikke tempen kommet høyere enn 43c og max load ligger på ca52c...

Lenke til kommentar

konge! har vurdert denne viftestyringa selv... er det noe du vil advare eller noe negatift om denne som du kan si? Så den passer uten problemer inn i kabbinettet?...

når det høres igjennom til naborommet. Er det en høyfrekvent lyd som borrer seg gjennom veggene eller er det en lavfrekvent lyd som høres veldig godt?

Lenke til kommentar

Det eneste er at de "finnene" som du skal skrue fast i kabinettet blir lett bøyd..men behandler du den normalt er det ikke noe problem..det er bare en sånn vanlig vifte suselyd..men kjøp papst eller titan vifter! Med titanvifta er det sånn lav brummelyd...med de andre er det en mer høyfrekvent lyd..80mm'erne mine flytter ca55m3/t og 120mm'eren flytter 134..

Lenke til kommentar

vil du annbefale de fire viftene du har til meg når jeg skal bygge pc? (snart) 8)

med viftene på original hastighet... kunne du høre dem når du spillte musikk eller spillte spill?

hvilken strømforskyning har du? bråker den? trur jeg skal kjøpe den billigste jeg finner på ca. 350w (+-)

Lenke til kommentar

vil du annbefale de fire viftene du har til meg når jeg skal bygge pc? (snart) 8)

med viftene på original hastighet... kunne du høre dem når du spillte musikk eller spillte spill?

hvilken strømforskyning har du? bråker den? trur jeg skal kjøpe den billigste jeg finner på ca. 350w (+-)

Lenke til kommentar

har du noen erfaring i overklokking eller?

Trur du jeg kan klare å passere over 3.0Ghz?

Bare MÅ slå pc'n til en venn som har original 2.66MHz...

Hvis jeg skal klare å komme meg over #.0GHz så må jeg ha kraftig kjøling på cpu... hvilken? Helst på Microplex... vil ikke bestille deler fra hele landets pc butikker... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...