Gå til innhold

Beste skjermkort 2009/2010?

st0vsuger

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å lage en post om dette. er ikke sikker på om det er så mange fra før av, men poster uansett. saken er det at både jeg og flere der ute lurer på hva som er det beste skjermkortet for prisen.

derfor vil jeg at dere som kan litt om benchmark og sånt kan skrive hva som er best innenfor en viss "pris range".

hva er det beste fra 2000,- osv. bare del opp etter priser selv. som f.eks "beste du får under 2000" eller "beste du får under 3500".

håper på mange positive svar her. :)

skriv gjerne litt om OC muligheter og directx støtte osv. få med de gode detaljene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært få Nvidia kort der ute nå som kan konkurrere med ATi.

Kraftigste du får tak på er GTS 250, alt annet er ikke lenger i produksjon og er kansellert fra Nvidia sin side, og nye kort fra NV kommer ikke før i MARS tidligst.

Så det er ATi som sitter på haugen nå for tiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har sett litt dær, men hvilket kort til under 2k er det beste som er å oppdrive når det gjelder Bad Company 2?

har ca. 1900 akkurat nå, burde jeg spare til 5850 eller kjøpe 4890 eller 5770 osv?

noen som har et bilde eller printscreen av 4890 vs. 5770 i benchmark.

hørte snakk om at 5770 skulle få nesten samme ytelsen som 4890 med nye driveere som skulle komme ganske snart, er det sant?

vær så snill og hjelp meg, er skikkelig frustrert akkurat nå.

vil ha et kort som kan kjøre Bad Company 2, GTA IV, H.A.W.X, og MW2 uten noen problemer og helst med ganske høye settings. :)

Lenke til kommentar

Viss man er streng med lommeboka, og holder seg til 2k grensen. Er det ingen tvil om at 5850 gir deg mest valuta for pengene. Evt så ville jeg anbefalt å legge litt ekstra i og gå for et 5870. Kanskje bittelitt dyrere per ytelse man får, men den har en del ekstra shaders og stuff man ikke vil få, selv om man overklokker en 5850. Og min ide er at når man først skal kjøpe noe, er det like greit å kjøpe noe bra.

(Selv om både 5850 og 5870 er rå skjermkort) :]

Lenke til kommentar
Viss man er streng med lommeboka, og holder seg til 2k grensen. Er det ingen tvil om at 5850 gir deg mest valuta for pengene. Evt så ville jeg anbefalt å legge litt ekstra i og gå for et 5870. Kanskje bittelitt dyrere per ytelse man får, men den har en del ekstra shaders og stuff man ikke vil få, selv om man overklokker en 5850. Og min ide er at når man først skal kjøpe noe, er det like greit å kjøpe noe bra.

(Selv om både 5850 og 5870 er rå skjermkort) :]

i og med at 5770 eller 4890 først var planen så tror jeg at 5850 holder i masse vis. men det for tiden vise. jeg skal ikke kjøpe skjermkort riktig enda, venter på nvidia pluss at BC: 2 skal kjøpes først. så blir det skjermkort og deretter i7 pakke fra komplett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...