Gå til innhold

Hjelp til ogradering av PC

monatyra

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet ikke om dette er det riktige stedet å spørre om dette på, men fant ingen andre steder på forumet som passet bedre! Uansett, jeg trenger hjelp til å opgradere PC en min. Det er en dell XPS 600, som er et svert besit kjøpt for 4 år siden sirka. Den vare for 4 år siden noe av det beste man kunne skaffe, og her er spesifikasjonene:

http://www.dell.com/content/topics/topic.a...;l=en&s=dhs

Som dere ser er det mye plass til ogradering, med mange inganger og mye strømforsyning.

Mine spørsmål er:

1: Hva burde jeg opgradere, hva er nødvendig? Jeg ønsker en PC som kan takle de beste spillene, og håndtere mye musikk recording. Så en rask en.

2: Hvilket skjermkort er et greit et, som ikke er top klasse, men som alikevel tar det meste en stund fremover.

3. hvlket ram og hvor mye.

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, cpuen vil nok bli en flaskehals for, å kjøre de nyeste spillene med alt på fullt, er IKKE sikker men tror heller ikke chipsettet, ditt støtter en oppgradering til Intel Core 2 Duo serien heller.

Når det kommer til skjermkort, burde et ATI HD 5770 være mer enn nok med dette kan du spille av alle de nyeste spillene, men den igjen Cpuen vil nok muligens holde skjermkortet litt tilbake

På ram siden ser jeg at du har orginalt 2gb ram, i dag trenger man ikke mer enn 4gb ram, regner med at du muligens kjører et 32bit opperativsystem, som gjør at du ikke vi få fullt utbytte av rammen om du har mer enn 3,7gb.

Men skal du først oppgrader ramen, holder det med 4gb til de fleste spill, men da anbefaler jeg deg å gå over til et 64bit opperativsystem som eks. Windows 7 64bit.

Denne brikken burde passe Kingston ValueR. DDR2 PC6400 2GB

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Hey! Takk for svaret, så da må jeg sette inn en ny CPU og chipset da eller. Hva isåfall må jeg kjøpe da?

Er nok litt vanskligere enn det desverre, chipsettet er intregert i hovedkortet, å bytte dette i en vanlig pc ville bare vært å bytte hovedkortet, men siden du har en Dell, blir dette en del værre.

Fordi Dell kjører egne standarer på hovedkortene sine, som gjør at du bare kan bruke Dell hovedkort i Dell kabinetter, men dell selger ikke hovedkort, bare bytter ut ved en eventuell service.

Så om du vill bytte ut cpu, forslår jeg at du kjøper nytt kabinett, powersupply, hovedkort.

Du kan bruke Harddisken, og dvd-romen fra Dellen, du kan også bruke din gammle ram fra dellen om du velger et DDR2 Hovedkort, men dog om du først har bestemt deg for å bygge nytt kan du muligens vurdere og gå over til DDR3.

Dette vil selfølgelig koste litt mer, men om du bygger selv, er det litt å spare der.

Hvor mye Cpuen vil holde tilbake, er litt vansklig å si, er ikke sikkert det er alt for galt, men siden du ville ha en ganske kjapp pc, vil nok cpuen, være av det treigeste laget.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Hei, Takk for hjelpen. Jeg tror det er et alternativ å kjøpe nytt kabinett og powersuply og hovedkort, det er en 3000 i tilegg, og det er verdt det, dersom det gjør det mulig til videre oppgradering.

Men dersom jeg kunne fått noen anbefalinger hadde det vert genialt.

Hva skalgs hovedkort burde jeg kjøpe? type merke etc

Hvor mye watt er nødvendig fra en powersupply?

også, dersom jeg bestiller disse, må jeg i tilegg kjøpe vifter? til Kabinettet og kabler?

Lenke til kommentar
Hei, Takk for hjelpen. Jeg tror det er et alternativ å kjøpe nytt kabinett og powersuply og hovedkort, det er en 3000 i tilegg, og det er verdt det, dersom det gjør det mulig til videre oppgradering.

Men dersom jeg kunne fått noen anbefalinger hadde det vert genialt.

Hva skalgs hovedkort burde jeg kjøpe? type merke etc

Hvor mye watt er nødvendig fra en powersupply?

også, dersom jeg bestiller disse, må jeg i tilegg kjøpe vifter? til Kabinettet og kabler?

Tok og satte sammen en pakke pakke til deg

Antec 300 et godt kabinett, med masse vifter for en god kjøling

AMD Phenom II 550 CPU Mye ytelse for pengene.

Gigabyte Hovedkort Dette hovedkorte har mulighet for Crossfire som betyr at du senere kan sette inn et skjermkor fra AMD/ATI og kjøre de sammen for en økt ytelse, om ønsklig.

Chieftec 750w Strømforsyning Nok kraft til å powere et Crossfire oppestt.

Kingston 4gb DD3 Ram

Like greit å oppgradere til DD3 når du ført skal ha nytt system, DDR2 som du har i Dell'en, er ganske treig sammenlignet med DDR3, og DDR2 er døende platform.

Gigabyte Ati HD 5770 1gb

Total pris på kr 4714,-

Denne prisen kan jo selfølelig justeres, ved å gå ned på strømforsynings pris, og hovedkort pris, men med denne pakka har du gode muligheter til å oppgradere senere.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...