hertugen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Mitt andre objektiv, en 24-105 ble plukket ut fra kitsettet til en 5D mk II, hvit nøytral eske.Det kan jo være at 7D sett pakkes billigere fra Canon? Eller så hadde dem en passelig eske liggende. Har selv kjøpt på eBay et par ubrukte canon kitobjektiver,selgeren nevnte at det var objektiver som var tatt ut av originalemballasjen og kun linsedekslene fulgte med. Du får ikke med noe mer en linsedekslene,kan hende en bruksanvisning burde følge med. Det kan jeg ike svare på, objektivet med solblender lå pent pakket i esken, beskyttelse på begge sider av objektivet. Jeg kjøpte det i butikken på Japan Photo Kr.Sand, og som sagt så ble objektivet tatt ifra ett 5D mk II kit. Men, det må jo være andre her på forumet som har kjøpt en komplett kit pakke.....så kanskje noen andre kan bistå trådstarter bedre enn hva jeg kan Lenke til kommentar
bruno Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Dette er tydeligvis ikke noe uvanlig, jeg kjøpte et Canon EF-S 18-55 fra Fotovideo for ett par år siden og det var bare surret inn i bobleplast, det satt objektivdeksel i hver ende men det fulgte ikke med bruksanvisning, garantiseddel eller noe "trykt materiale", det var litt krise så jeg gjorde ikke noe med det der og da, men siden jeg betrakter ett objektiv som leveres på den måten som "brukt" eller i beste fall "b-vare" så blir det aldri flere kjøp hos Fotovideo for min del. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Men, det må jo være andre her på forumet som har kjøpt en komplett kit pakke.....så kanskje noen andre kan bistå trådstarter bedre enn hva jeg kan Saken er vel egentlig at jeg bestilte dette på vanlig måte, forventet vel å få det levert i en canon eske som er normalt. Ikke liggende i bunn av esken som alt det andre var pakket i uten beskyttelse. Lå som vist på bilde. Begge dekslene var ramlet av så noe juling må det vel ha fått, kan jo selvfølgelig hende at de som pakket det bare hadde puttet dem opp i posen. Siden jeg ikke har bestilt et canon objektiv før lurte jeg på om det skulle være med andre ting som hylster ol. Nå skjønner jeg det slik at det ikke kommer annet enn objektiv og deksler uansett om det leveres i pose eller eske. Nå var vel ikke dette objektivet veldig dyrt, men det ga i billig følelse når det ble levert på denne måten. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Så kjedelig. Nå er det lett å sitte her og si at man hadde gjort sånn eller sånn, f.eks. sendt det tilbake. Men da må vel du selv betale portoen og taper penger.. Jeg ville iallefall ikke vært helt fornøyd med sånt. Mener du at det lå helt løst nedi eska og slang med dekslene løse i samme posen? Og hvilken butikke er det snakk om? Kan være greit å vite hvem som sender objektiv på den måten. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 ...liggende i bunn av esken som alt det andre var pakket i uten beskyttelse. Lå som vist på bilde. Begge dekslene var ramlet av så noe juling må det vel ha fått... Her må det uten tvil ha skjedd en "glipp"! Ingen som selger fotoutstyr legger et objektiv løst i bunnen av esken, med en plastpose som eneste beskyttelse! Da vil jo objektivet dunke rundt i esken under hele transporten! Vedkommende som pakket må ha glemt å fylle bobleplast i esken. Heldigvis er objektiver konstruert til å tåle litt Lenke til kommentar
zorry Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Trådstarter: Du bør prøve å teste ut objektivet sågodt du kan før du eventuelt beholder det. Jeg vil også foreslå at du sender mail og ringer butikken, litt for å gjøre den oppmerksomme på at de har slurvet, men også for å ha dokumentasjon hvis objektivet senere går i stykker og det oppstår diskusjoner om hvem som står bak eventuelle støtskader. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg kan bekrefte att vi også selger objektiver fra "splitt-kits" noen ganger. Innkjøpsprisen er ofte billigere og så kan vi kalkulere billigere utsalgspriser. Men det er absolutt plikt å opplyse kunder om dette. Og garanti/reklamasjonsrett er selvfølgelig 100% samme. Kunder i butikk har altså direkte valg, kunder som bestiller på nett har uansett 14 dager angrerett og så er det ingen risiko for noen. Jeg går utifra att konkurrentene gjør det på samme måte. Stephan Lenke til kommentar
Sille Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Saken er vel egentlig at jeg bestilte dette på vanlig måte, forventet vel å få det levert i en canon eske som er normalt. Ikke liggende i bunn av esken som alt det andre var pakket i uten beskyttelse. Lå som vist på bilde. Begge dekslene var ramlet av så noe juling må det vel ha fått, kan jo selvfølgelig hende at de som pakket det bare hadde puttet dem opp i posen. Jeg hadde i alle fall klikka i vinkel hadde objektivene mine blitt levert på den måten. Når man ser hvordan postpakker blir håndtert, så er det helt sikkert at et objektiv, kun pakket i en plastpose i en eske har fått en vesentlig omgang med harde støt. Det er mulig at det tåler det, men det er slett ikke sikkert. Når det i tillegg har fått så harde støt at begge dekslene hadde ramlet av, ja da.... Husk at skader ikke trenger å vises med en gang, men kanskje kommer de for en dag om 3-4-5 år. Jeg kjøper i alle fall optikk med tanke på et det skal kunne brukes like godt om 10-15-20 år. Jeg hadde returnert objektivet, opplyst dem om at det helt sikkert hadde fått en del juling på grunn av måten de hadde pakket det på, fått pengene tilbake og handlet ett annet sted der de behandler varene (og dermed også kundene) med respekt. Endret 14. januar 2010 av Sille Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg kan bekrefte att vi også selger objektiver fra "splitt-kits" noen ganger. Innkjøpsprisen er ofte billigere og så kan vi kalkulere billigere utsalgspriser. Men det er absolutt plikt å opplyse kunder om dette. Og garanti/reklamasjonsrett er selvfølgelig 100% samme. Kunder i butikk har altså direkte valg, kunder som bestiller på nett har uansett 14 dager angrerett og så er det ingen risiko for noen. Jeg går utifra att konkurrentene gjør det på samme måte. Stephan Vel dere opplyser ikke om det på deres Canon EF-S 18-135mm noe sted som jeg kan se. Hadde jeg ikke stått på reisefot skulle jeg returnert objektive, men trenger det på turen. Fristen er ute når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Fikk ett canon 18-55 IS objektiv bare pakket i en bobleplast pose selv fra fotovideo for noen år tilbake. Var ikke noe videre fornøyd med det selv, men siden det kun var snakk om kit objektivet så gadd jeg ikke følge det opp. Det er ikke akkurat en sånn ting som skaper gode kundeforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå