Gibos Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Fikk et par objektiv i posten, Sigma sitt ble levert i eske med futteral. Canon objektivet derimot lå på bunne av esken i en tynn plastpose uten polstring av noe slag. Ble litt forundret over akkurat det, er dette en normal måte å få canon objektiver på? Ser bort i fra de som har pakket dette på en tvilsom måte, men hadde jo forventet å få selve objektivet i en fin eske, ikke i en plaspose uten beskyttelse Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 er det snakk om nye objektiver fra butikk, eller har du kjøpt dem brukt? Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Nytt fra butikk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) For å svare på spørsmålet om hvor mye et objektiv tåler: 42, eller sånn ca. ganske mye. Det er helt avhengig av objektivets byggekvalitet, men selv en billig 18-55 tåler en del bank (søk etter tråden "Tomsi42 og Anew knuser glass" i dette underforumet, så kan du se noen eksempler. Mer solide saker med proffere kvalitet, tåler mye bank. Edit: å få et nytt objektiv innpakket i en plastpose, høres helt unormalt ut. Endret 13. januar 2010 av Anew Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Det kan virke som om butikken har tatt Canon-objektivet ut av en kamerakit-eske. Det er ikke tilfeldigvis et EF-S 18-55mm IS (fra kiteske med 450D/500D) eller EF-S 18-135mm IS (fra kiteske med 7D)? Jeg syns du bør klage. Det reduserer verdien ved videresalg ganske kraftig. Endret 13. januar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Er et EF-S 18-135mm IS. Vet det er det som brukes til kit objektiv for 7D men så lenge det ikke står oppgitt noe om det kan jeg vel forvente å få en normal levering? Hadde det stått bulk ville saken vært en annen. Det gjør det ikke Endret 13. januar 2010 av Gibos Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Hva er normalt å få med et canon objektiv? Dere skjønner sikkert at dette er mitt første objektivkjøp så bær over med meg Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Norsk butikk? Jeg vet at kit-objektiver kan komme uten emballasje. Olympus har slike bulk greier på 25mm og 40-150mm. De er pakket inn i sånn hvitbeskytttelses greie som DVD-spillere etc. er pakket inn i. Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ja en norsk butikk som jeg tror mange av dere bruker. Kjenner ikke at jeg hisser meg veldig opp over dette her, men er det vanlig gå få med feks etui sender jeg en mail til sjappa. Kommer det kun i en eske uten noe som helst gidder jeg ikke bry med akkurat det. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nikon objektiv kommer noen ganger i en liten tøypose (eller blir levert med denne) Vet ikke hva Canon sine gjør, men siden det sjelden følger med solblender på Canon sine objektiv heller er det vel tvilsomt at det er annet enn objektivdeksler med? Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Alle objektiv jeg har fått har jeg fått innepakket i plast, i eske med "pappholdere" oppe og nede, slik det ikke skal bevege seg inne i esken. Dette gjelder samtlige objektiv jeg har kjøpt nye. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 'El-cheapo' objektivene til Canon blir levert med bruksanvisning. That's it. Og med 'El-cheapo' så menes alt som det ikke er rød ring på ... Lenke til kommentar
skjerve Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg vet at kit-objektiver kan komme uten emballasje. Olympus har slike bulk greier på 25mm og 40-150mm. De er pakket inn i sånn hvitbeskytttelses greie som DVD-spillere etc. er pakket inn i. Når butikken bestiller et kit (kamerahus + ett eller flere objektiver) kommer alt pakket i én eske, med kun bobleplast og en hvit beskyttelsesduk rundt kamerahuset og objektivet/ene oppi esken (men en dedikert plass til objektivet oppi esken slik at det holder seg på plass). På objektivet/ene er det alltid montert frontdeksel, bakdeksel og solblender. Når butikken bestiller et objektiv, kommer det pakket i en dedikert eske med egen bruksanvisning, garantikort og samme bobleplast/hvit beskyttelsesduk rundt - selvfølgelig også med deksler og solblender. Nå kan jeg bare snakke for Olympus, men min erfaring er at alle leverandørene har et tilsvarende system. I tilfellet som beskrives her virker det som om butikken har bestilt et kit, nappet ut objektivet og solgt det løst. Det gjør det mulig for butikken å selge objektivet billigere (fordi objektivet koster vesentlig mindre i et kit enn når det bestilles løst). De butikkene som er opptatt av å være billige velger gjerne denne løsningen. De butikkene som er opptatt av kundens opplevelse velger å bestille objektivet løst uansett. Min mening er at begge deler er helt greit. Velg det du foretrekker. Det må være greit å selge et objektiv billig, men det bør opplyses om at emballasje, bruksanvisning og evt originaltilbehør mangler. Hilsen Erik Olympus Norge Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Min mening er at begge deler er helt greit. Velg det du foretrekker. Det må være greit å selge et objektiv billig, men det bør opplyses om at emballasje, bruksanvisning og evt originaltilbehør mangler. Bruksanvisning og originaltilbør skal jo følge med i de tilfellene kit'en tas ut av en samlepakke. Min 14-42mm ble kjøpt slik Det som er viktig er at det ble pakket forsvarlig nok til å overleve posten ... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) 'El-cheapo' objektivene til Canon blir levert med bruksanvisning. That's it. Og med 'El-cheapo' så menes alt som det ikke er rød ring på ... Man får da med eske på alle Canon-objektiver. Jeg har fått eske på alle Canon-objektiver jeg har kjøpt. Greia her er at trådstarter bestilte to objektiver på nett. De kom da samlet i en vanlig brun sendeeske. I denne esken ligger Sigma-objektivet i sin embalasje/eske, mens Canon-objektivet ligger løst/i en pose. Dette tyder veldig på at butikken har plukket Canon-objektivet ut av en kit-eske, og sendt dette "løst". Endret 13. januar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er helt avhengig av objektivets byggekvalitet, men selv en billig 18-55 tåler en del bank (søk etter tråden "Tomsi42 og Anew knuser glass" i dette underforumet, så kan du se noen eksempler. Ikke at dere testet linse-elementene inne i objektivet, fokusmotor osv Det tåler mer enn man tror, mindre enn man skulle ønske? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi testet objektivene etter hvert "angrep", helt til det ikke var mulig å ta bilder med dem lenger. Såvidt jeg husker så døde 55-200 veldig fort, mens 18-55 var en tøff liten jævel (selv om vi fikk tatt rotta på den! ). Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Slik så det ut da jeg fikk det, på bunnen av esken utstyret kom i, ingen bruksanvisning. Eneste forskjellen er at deksle på objektivet lå løst i posen. Jaja, ser jeg bort i fra esken har jeg mao ikke gått glipp av noe som normalt følger med. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Mitt andre objektiv, en 24-105 ble plukket ut fra kitsettet til en 5D mk II, hvit nøytral eske. Det kan jo være at 7D sett pakkes billigere fra Canon? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Mitt andre objektiv, en 24-105 ble plukket ut fra kitsettet til en 5D mk II, hvit nøytral eske.Det kan jo være at 7D sett pakkes billigere fra Canon? Eller så hadde dem en passelig eske liggende. Har selv kjøpt på eBay et par ubrukte canon kitobjektiver,selgeren nevnte at det var objektiver som var tatt ut av originalemballasjen og kun linsedekslene fulgte med. Du får ikke med noe mer en linsedekslene,kan hende en bruksanvisning burde følge med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå