Gå til innhold

Ny internettside, nytt design, nytt webhotell...

bad__ip

Anbefalte innlegg

Nå har tiden kommet for å sette opp en ny internettside, internettsiden skal først å fremst brukes til å poste nyheter og prosjekter. Den skal være enkel å redigere, og ingen begrensing på antall e-postadresser.

Ville egentlig sette opp siden min på One.com, men etter å ha lest litt reviews om siden så ble jeg litt overrasket. Så vurderer nå BlueHost.com.

Hva er det å anbefale, templates kjøper jeg og redesigner selv, så det er ikke noe problem. Men hvilken side har de beste mulighetene og hvilke sider har best funksjoner?

Er det noen som vet om noen skikkelig gode webhotell? Erfaringer?

Takk for svar

(Finnes ingen Webtjenester-tråd lenger, ikke som jeg kan se ihvertfall, sorry)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som du planlegger noen høytrafikk- side, så her er Web 10 f.eks. et godt alternativ. :!: Bruker disse selv til noen mindre nettsteder, og har aldri hatt noen betydelige problemer (foruten at jeg har fått beskjed to ganger av en overvåkningstjeneste om at siden har hatt nedetid). Her har du også alt du trenger av oneclick installs av Wordpress, Joomla, Drupal etc. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jaok, takk for tipset, Joomla er noe jeg sannsynligvis kommer til å bruke ettersom det har ett genialt nyhetsoppsett med timer ;)

Trenger ikke ha noen avansert side til å starte med, men vil ha utviklingsmuligheter i fremtiden, uten å måtte bytte webhotell.

Vil dere anbefale Accmera? Dette ser veldig bra ut, med store oppdateringsmuligheter.

BTW. Hva bruker du til dine "store høytrafikk sider"?

Skal ta WebDesign kurs til sommeren shjø! ;)

Lenke til kommentar
Jaok, takk for svar, fikk nettopp en interresant link av en kompis (LINK), noen som har erfaringer med dette programmet? Ser jo ganske genialt ut, noe å starte med mens jeg lærer meg Adobe Dreamweaver CS4?

Har bestilt en 1000 siders guide for Dreamweaver CS4 :D

ville i stedet lært meg html og css fra grunnen av. en skjønner ikke mye av dreamweaver om man ikke kan html og css uansett

Lenke til kommentar
Jaok, takk for svar, fikk nettopp en interresant link av en kompis (LINK), noen som har erfaringer med dette programmet? Ser jo ganske genialt ut, noe å starte med mens jeg lærer meg Adobe Dreamweaver CS4?

ville i stedet lært meg html og css fra grunnen av. en skjønner ikke mye av dreamweaver om man ikke kan html og css uansett

Skal jo det, skal lære meg det så jeg kan få brukt dreamweaver på en best mulig måte!

Lenke til kommentar

Skal jo det, skal lære meg det så jeg kan få brukt dreamweaver på en best mulig måte!

når du har lært å kode for hånd så virker dreamweaver bare tungvindt. har så vidt prøvd dreamweaver og må si at det går raskere for hånd. dessuten får en mye bedre kontroll og koden blir bedre. mange som bruker dreamweaver i begynnelsen for å kunne hoppe litt mellom designview og codeview, og jeg tror ikke det er så mange som går andre veien.

Lenke til kommentar
Jaok, takk for svar, fikk nettopp en interresant link av en kompis (LINK), noen som har erfaringer med dette programmet? Ser jo ganske genialt ut

ville styrt 43mil unna artisteer, lager utrolig rotete kode samt unødvendig mye kode som blir et mareritt redigere for deg senere samt jo mer ekstra/unødvendig kode jo mer og laste inn for hver side/besøkende.

har du en liten/medium side er hostgator greie men ikke noe super respons, men husk at "unlimited" eksisterer bare i drømmeland.

bruker du formye ryker du på hue ut døren uten at du rekker ta backup av koden/databasene dine.

er en post på bloggen deres leter du litt hvor de skriver hvor mye du faktisk kan bruke samt mer om hvorfor de markedsfører det som unlimited da de mener de tilbyr mer enn nok for hobbybrukere som er kundene de har, de med høyere kriterier går andre steder.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Jaok, takk for svar, fikk nettopp en interresant link av en kompis (LINK), noen som har erfaringer med dette programmet? Ser jo ganske genialt ut

ville styrt 43mil unna artisteer, lager utrolig rotete kode samt unødvendig mye kode som blir et mareritt redigere for deg senere samt jo mer ekstra/unødvendig kode jo mer og laste inn for hver side/besøkende.

har du en liten/medium side er hostgator greie men ikke noe super respons, men husk at "unlimited" eksisterer bare i drømmeland.

bruker du formye ryker du på hue ut døren uten at du rekker ta backup av koden/databasene dine.

er en post på bloggen deres leter du litt hvor de skriver hvor mye du faktisk kan bruke samt mer om hvorfor de markedsfører det som unlimited da de mener de tilbyr mer enn nok for hobbybrukere som er kundene de har, de med høyere kriterier går andre steder.

Aha... takker for svar. Skal ikke bruke Artisteer, lastet ned trial versjon igår, noe av det latterligste... Var ikke akkurat ett genialt program må jeg si, alle design var jo like, og så mye tukling med farger a faen...

Neiass, jeg skal lese meg frem og lære meg Dreamweaver!

Lenke til kommentar
Nå har tiden kommet for å sette opp en ny internettside, internettsiden skal først å fremst brukes til å poste nyheter og prosjekter. Den skal være enkel å redigere, og ingen begrensing på antall e-postadresser.

Ville egentlig sette opp siden min på One.com, men etter å ha lest litt reviews om siden så ble jeg litt overrasket. Så vurderer nå BlueHost.com.

Hva er det å anbefale, templates kjøper jeg og redesigner selv, så det er ikke noe problem. Men hvilken side har de beste mulighetene og hvilke sider har best funksjoner?

Er det noen som vet om noen skikkelig gode webhotell? Erfaringer?

Takk for svar

(Finnes ingen Webtjenester-tråd lenger, ikke som jeg kan se ihvertfall, sorry)

Proisp er greie.

Men hvorfor vil du ikke bruke One? Jeg har bare positive erfaringer med dem, har dog hørt snufsne ting om dem, når du begynner å få litt besøkende på nettsiden...

Lenke til kommentar

Jaok, grunnen var at jeg ikke har møtt på en som har brukt One, og har gode erfaringer med One, men siden du har det, så kan det jo godt hende at jeg går for det.

Men skal ikke se bort ifra at det blir endel besøkende på siden, har laget første utkast nå, litt tegning i photoshop for å lage meg ett bilde av hvordan jeg vil ha siden, en HAPPY HARDWARE side, men nokså minimalistisk. Her skal jeg også poste pc prosjektene mine, så om den blir en hit, *kremt*, så tja, kanskje en dag om MANGE år :p

Lenke til kommentar

ønsker ikke min verste fiende engang hosting hos one.

har brukt de en gang og det var triste greier, havner på en oversolgt server med sirup mysql.

kontaktet tech angående mysql problemene med spørsmål om de kunne se på det eller flytte meg til en annen server, fikk et svar på delevis norsk delevis svensk om at de så der var problemer på serveren grunnet dårlig kode fra et par kunder men de legger seg ikke oppi kundenes kode.

etter 2uker frem og tilbake hvor de nektet flytte meg eller ordne opp i problemkundene fikk jeg pengene tilbake og flyttet til en annen host.

Lenke til kommentar

Nice, der kom det igjen. Hvor har du domenene dine nå?

Dette er grunnen til at jeg ikke ville ha på One.com...

Er HostGator eller BlueHost de beste valgene?

Er det ikke genialt å bruke VPS Hosting? Vil ikke det lett øke hastigheten til siden, og vil du ikke da ha din egne lille del, så du slipper å havne på en oversolgt sirupserver!?

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

hostgator funker for små sider men de har noen begrensninger som svir når du starter vokse, som f.eks har du formange besøkende innpå siden omgangen (mener det var 30omgangen) på shared hostingen får de sånn varselpiss om at det er formange brukere.

bluehost har jeg aldri testet.

har hoppet stegvis mellom serverne, har for øyeblikket 2stk av denne på RTO:

- Dell PowerEdge R410

- Intel E5540

- 6GB 1333MHz DDR3 Triple Channel Registered Memory

- 4x 250GB - SATAII - 7.2K RPM - 3Gbps - 32MB Cache

Lenke til kommentar
hostgator funker for små sider men de har noen begrensninger som svir når du starter vokse, som f.eks har du formange besøkende innpå siden omgangen (mener det var 30omgangen) på shared hostingen får de sånn varselpiss om at det er formange brukere.

bluehost har jeg aldri testet.

har hoppet stegvis mellom serverne, har for øyeblikket 2stk av denne på RTO:

- Dell PowerEdge R410

- Intel E5540

- 6GB 1333MHz DDR3 Triple Channel Registered Memory

- 4x 250GB - SATAII - 7.2K RPM - 3Gbps - 32MB Cache

Jaok, hva er RTO?

Så du har din egen server? Hvordan er det, og hvor har du den, samt hvor vanskelig er det å sette opp og lære seg?

Lenke til kommentar

RTO er rent to own, kort sagt en avtale om at du leier serveren i 12 eller 24måneder(de 2 vanligste) så etterpå eier du serveren og kan velge gå over i colocation hos de hvor du da leier skapplass/strøm/nett eller betale porto og få den tilsendt.

av oppsett og drifte den er det akkurat som om du satt med den under pulten hjemme egentlig, har iDRAC panelet for slå av/på/restarte eller kjøre diagnose på deler for feilsøking samt varsler om en del trengs bytting.

ellers er det remote desktop som ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...