LilleLol Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hadde det helt jævlig når jeg våkna i dag. Jeg hadde denne drømmen om en fyr jeg har likt et halvt år. Jeg trodde jeg var over ham, men etter denne drømmen har alle følelsene blusset opp. Det var ikke en sexsuell drøm, bare at vi spiste mat sammen. Men jeg var så glad for å være nær ham. Huff av meg! Det ble aldri noe mellom oss. Jeg turte aldri flørte eller nesten snakke med ham. Og han snakker ikke med noen, så ting ble som de ble. Det er ikke så gøy å prøve å flørte med noen som ham, som ikke tar et hint og er tøff i trynet og sjenert på én gang. Spørsmålene mine: Når går en forelskelse over? Går den fortere over hvis jeg undertrykker den? Jeg føler at det aldri kan bli noe mellom oss, selv om det jo er det jeg håper. Jeg mister mer og mer kontakt med ham, og lar han skli ut av livet mitt. Men følelsene mine er ikke til å ta feil av. Jeg er så fryktelig glad i ham! Er det fremdeles en mulighet til å få ham? Har dere noen erfaringer når det gjelder samme opplevelse? Jeg jeg glad for alle svar jeg kan få, store og små Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Grunnen til at det ikke gir seg er fordi du ikke har fått noe svar på det du lurer på. Du spør deg selv (og oss) om det er noen mulighet for at dere ender opp sammen, og derfor vil ikke hjernen din la deg komme over han fordi den liker å leve i håpet. Hadde en tilsvarende situasjon for en del år siden hvor jeg var forelsket i samme jenta i 2-3 år, uten at jeg turte å gjøre noe som helst med det. Jeg klarte ikke komme over henne før jeg endelig tok motet til meg og prøvde meg. Det gikk som det gikk og avslaget kom, men så fort jeg hadde fått et skikkelig svar på at det aldri kom til å skje, så fikk jeg endelig begynnt på prosessen med å komme over henne. Du må rett og slett hoppe rett i det, og prøve deg. Vi kan desverre ikke gi deg noe fasitsvar på om du kan få han eller ikke, det er det du som må finne ut av. Men ha det gøy på veien til å finne ut av det. Flørting og sjekking er bare en lek, så hvorfor ta det så høytidelig. Lykke til Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Takk for svar! Kan godt hende dette stemmer. Andre gutter jeg har likt, og som det ikke ble noe av, har jeg kommet over minuttet jeg fant ut at de ikke var interessert eller alerede hadde en kjærese. Men når du sier "prøve seg", mener du da flørting og å snakke mer med ham? eller mener du mer direkte å møte ham face to face på en slags date eller fortelle om følelsene mine? Flørting er nok et problem for både meg og ham. Siden jeg ikke tør, du ville forstått det hvs du møtte ham. Og han, som nevnt tidligere, snakker så og si ikke med noen. Dessuten, vi har mange felles kjente. Tror du ikke det kanskje blir rart når jeg har prøvd meg og han har avvist meg? Litt kleint liksom? Endret 13. januar 2010 av LilleLol Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er enig med Smurstafa, å få svar fungerer bra. Etter min erfaring kan forelskelser vare veldig lenge og veldig kort. Korteste jeg har opplevd var en dag, traff en jente mens jeg var på ferie, reiste videre samme dag, så vi ble knapt nok kjent. På en annen side har jeg og vært forelsket i en jente i 4 år uten at det ble noe (fra jeg var 12-16 år). Var for stor avstand mellom oss til at jeg i min alder kunne besøkt henne, pluss at jeg var lite sosialt begavet da og ingen erfaring med jenter. Så forelskelser kan vare lenge og kort. Den enkleste måten å avslutte en forelskelse er rett og slett å spørre personen. Enten blir det ja og man kan innlede et forhold, eller man får nei, blir såret og som oftest kommer ut av forelskelsen. Å spørre kan være utrolig vanskelig, noe jeg erfarte (siden jeg ikke turte på 4 år), men det er verdt det. Værre å gå å håpe på noe som ikke skjer. Nå vet ikke jeg hvordan denne personen er eller hvordan du er, men jeg vil anbefale å gå offensivt til verks og spørr. Uansett, lykke til! Det er for kjipt å gå forelsket i en uoppnåelig. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Med å "prøve seg" så mener jeg den metoden du er mest komfortabel med for å dra dette videre, og få svar på det du lurer på. Det kan være mer flørting, men det kan også være å bare come clean og snakke med han om akkurat det. Og at dere er i samme vennegjeng skal du ikke tenke for mye over. Hadde selv ei venninne som jeg hadde hatt over flere år og som var i samme gjeng som hadde følelser for meg. Jeg som menn flest er veldig dårlig på hint, så jeg hadde ikke en mistanke om dette en gang før hun en dag sto der og fortalte alt. Desverre var ikke mine følelser gjensidige, men hun fikk da svar i hvert fall. Det var litt kleint akkurat der og da, men det er det jo med alle sånne situasjoner. Det tok ikke lang tid før vi var tilbake til samme gamle hverdag som venner, og ingen endringer eller klein stemning i vennegjengen i det hele tatt. Det kan godt hende han går rundt og liker deg og, men at han ikke har peil på at du liker han. Vær tydelig, og vis han hva du vil og finn ut av det! Det er verdt sjangsen! Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Tusen takk for skikkelige og nyttige svar. Det er jo ikke sikkert jeg tør, men nå er det hvert fall ikke kunnskap det står på. Fint å vite at jeg kan si det rett ut uten at det får katastrofale følger. Men vi får se... Rart det skal være så skummelt. Det er jo så enkelt (bare noen ord), men alikevel så vanskelig. Er jo ikke sjenert ellers :/ Lenke til kommentar
FluFFy- Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Tusen takk for skikkelige og nyttige svar. Det er jo ikke sikkert jeg tør, men nå er det hvert fall ikke kunnskap det står på. Fint å vite at jeg kan si det rett ut uten at det får katastrofale følger. Men vi får se... Rart det skal være så skummelt. Det er jo så enkelt (bare noen ord), men alikevel så vanskelig. Er jo ikke sjenert ellers :/ frykten for å bli avvist er stor hos de aller fleste mennesker. det er helt normalt. enten det ligger bevisst eller ubevisst. det, som er nevnt før, er nok ingen fasit på hverken hvordan eller hvor lang til å komme over et menneske. for min del, det ble slutt med meg og kjæresten for 1,5 år siden nå. jeg sliter fremdeles kraftig med savn og føleser for henne og har stillt akkurat det spm utallige ganger. men uvissheten er definitivt med å styrke opp at føleser henger igjen. at du hele tida går å lurer hva som kunne blitt om en bare tok sjansen. for å prøve å gi et råd utifra hvordan han er som person, er ganske rolig og sjennert selv, så ville jeg gått rolig frem. vise tegn at du er interessert, men ikke buse ut og si du er storforelska med en gang da det kan forvirre og skremme uansett om han kanskje er interessert i utgangspunktet. må bare beklage litt rotete skriving, ikke sovet i natt så uhyre trøtt men håper du får noe konstruktivt ut av det Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 frykten for å bli avvist er stor hos de aller fleste mennesker. det er helt normalt. enten det ligger bevisst eller ubevisst. det, som er nevnt før, er nok ingen fasit på hverken hvordan eller hvor lang til å komme over et menneske. for min del, det ble slutt med meg og kjæresten for 1,5 år siden nå. jeg sliter fremdeles kraftig med savn og føleser for henne og har stillt akkurat det spm utallige ganger. men uvissheten er definitivt med å styrke opp at føleser henger igjen. at du hele tida går å lurer hva som kunne blitt om en bare tok sjansen. for å prøve å gi et råd utifra hvordan han er som person, er ganske rolig og sjennert selv, så ville jeg gått rolig frem. vise tegn at du er interessert, men ikke buse ut og si du er storforelska med en gang da det kan forvirre og skremme uansett om han kanskje er interessert i utgangspunktet. må bare beklage litt rotete skriving, ikke sovet i natt så uhyre trøtt men håper du får noe konstruktivt ut av det Han er sjenert, men liker liksom ikke vise det. Han spiller cool cat og framstår vanligvis som det også. Han virker veldig lukka når jeg prøver å snakke litt. Jeg vil jo heller ikke brase inn i en samtale han har med noen andre og lignende. Det blir bare ikke noe til med den flørtinga :/ Tenker uansett ikke si jeg er stermforelska ;P tenkte heller på noe som "jeg liker deg". Han gir INGEN følesmessige tegn. Kan hende det er fordi han missliker meg, men føler heller han ikke bryr deg. Men det er så vanskelig å vite i forhold til ham. Jeg kan ikke "lese" kroppsspråket hans i det hele tatt. Kan man bare komme inn i en samtale to personer har, eller oppleves det som masete? Eller bare sette seg ned å snakke med ham, selv om han ikke viser tegn til snakke med meg? Ugh! Det er så vanskelig. De første gangene vi møttes (sammen med andre, alltid sammen med andre) så så han veldig på meg, ikke inn i øynene mine, men liksom på fjeset mitt. Er dette godt eller dårlig tegn? Eller verken eller? Jeg veit ikke om han har hatt kjæreste før, men jeg har aldri sett han flørte. Han virker veldig reservert. Jeg veit ikke om det er fordi han ikke er interessert eller fordi han er redd. Hvordan flørter man med en slik person? Har dere noen helt konkrete forslag? Han vil forresten ikke se meg i øynene og han ler ikke av noe jeg sier :/ Lenke til kommentar
Gjest Guest_mann_* Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Tipper han liker deg, men er usikker på seg selv. Her er det nok du som må ta første steget, men gjerne gi han illusjonen om at det er han som "lurer" deg. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) 1: Takk for svar! Kan godt hende dette stemmer. Andre gutter jeg har likt, og som det ikke ble noe av, har jeg kommet over minuttet jeg fant ut at de ikke var interessert eller alerede hadde en kjærese. 2: Men når du sier "prøve seg", mener du da flørting og å snakke mer med ham? eller mener du mer direkte å møte ham face to face på en slags date eller fortelle om følelsene mine? 3: Flørting er nok et problem for både meg og ham. Siden jeg ikke tør, du ville forstått det hvs du møtte ham. Og han, som nevnt tidligere, snakker så og si ikke med noen. 4: Dessuten, vi har mange felles kjente. Tror du ikke det kanskje blir rart når jeg har prøvd meg og han har avvist meg? Litt kleint liksom? 1: Da har du ikke vært forelsket, det er du nå. 2: Face to face blir litt intimt, og hvis han er sjenert kan du kanskje si hva du føler for ham på MSN? Det er lettere å vise følelser ansikt til ansikt, med det er lettere å si hva man føler via meldingstjenester. Klassisk: I like you, do you like me?a) Yes b) No c) Maybe d) Cake (Eller hva som helst halvveis humoristisk/villt off topic) Alternativ d) er en avvisning som formilder hele meldingen og gjør at den er litt spøkefull, og hvis han svarer c), så fjern c) og d) og send på nytt med bare a) og b) <3 Hvis han svarer a) eller b) så har du svaret, hvis han svarer d) så har han tatt det som en spøk eller avviser deg på en fin måte, og du trenger ikke være urolig, men bør ikke spørre igjen: Han bryr seg om hva du føler. Han kommer ikke til å svare c) hvis han mener b), da svarer han heller d) -- og viser at han bryr seg om hva du føler og ikke ønsker å såre deg, for hvis han ikke brydde seg om hva du følte ville han sagt b). 3: Tenåringer altså... hvor gamle var dere sa du? 4: Nei. Det er flott med mennesker som *tør*. Du blir et forbilde. Jeg har alltid vært misunnelig på mennesker som TØR å ta sjansen på romanse UTENFOR den trygge sfæren det er forsøke å finne noen på byen, fylla eller fest. Endret 14. januar 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du vil bare ha noe du ikke kan få. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 I like you, do you like me?a) Yes b) No c) Maybe d) Cake (Eller hva som helst halvveis humoristisk/villt off topic) Jeg hadde aldri tatt en slik melding serriøst over MSN og hadde svart noe random just for fun. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 I like you, do you like me?a) Yes b) No c) Maybe d) Cake (Eller hva som helst halvveis humoristisk/villt off topic) Jeg hadde aldri tatt en slik melding serriøst over MSN og hadde svart noe random just for fun. Ikke hvis du stiller spørsmålet på rett tid... Men så igjen, det var IRC det gikk i da jeg var ungdom... Lenke til kommentar
LilleLol Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Masse flotte innspill, Red Frostraven! Syntes det var veldig lurt med denne a), b), c), d) greia Skikkelig spykologisk. Men (det er alltid et men) han chatter ikke. Han har et slags "prinsipp" siden han sier han ikke liker det (dette har han ikke sagt til meg, men jeg overhørte det i en samtale han hadde med noen andre). Men jeg kan jo prøve å snakke med ham på facebook? Eller blir det teit? Jeg har jo aldri chatta med ham før. Men jeg kan skrive gi han en lapp med det samme budskapet? Jeg er 20 år, han er 22. Men vi er nok veldig umodne begge to Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 En melding på facebook burde gjøre susen! Ble veldig nysgjerrig på utfallet nå, så håper du tar til mot og sender melding snart!! Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå