Rabagastn Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg sitter på et nettverk utleier styrer, og er usikker på hvem som er leverandør av nettet. Vet dog hvilke komponenter som brukes, modemet er et Zyxel Prestige 660RU-T3, og routeren er en D-link DIR655. Med jevne mellomrom, ca 10-20 minutters intervaller, faller nettet ut i knapt et sekund. Nok til at sider som oppdateres får tidsavbrudd, spill lagger av serveren, og eventuelle nedlastinger går i null for så å gå på igjen. Jeg får ingen notis om at maskinene er koblet av eller på. Mine maskiner er koblet til routeren med kabel, de resterende vet jeg kun er trådløst. Dog har flere samme problemet. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Problemet oppsto en tid etter at jeg flytta hit, da det ikke var her i begynnelsen. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Eg hadde samme problem.... Løste den faktisk netopp,men hjelp fra forumet Er problemet at nettet enten laster sider halveis,og må oppdatere linken på nytt? ,og lagger i nettspill? Hos meg var det DNS serveren som kødder..la til en bacup dns server og nå laster alt 100% uten en feil,i motsetning til før...da måtte eg kansje trykke 10 ganger på youtube før den klarte å laste video i hele tatt...samme gjalt forumet....gikk tregt mange ganger...sjekk posten min rett under denne https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191549 Håper det hjelper...vet åssen det er å sitte med ustabilt nett Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis de har bredbåndstelefoni, kan dette være årsaken. Vi hadde et bredbåndsmodem fra tele2, og opplevde akkurat samme problem. Det øyeblikket vi koblet det ut, var alt som normalt igjen, kan være verdt å sjekke! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er vel Zyxel som er det svake leddet her siden dette også skjer med kabel. Finn ut om eier kan sette routermodemet i bridge for å bedre stabiliteten. For å bekrefte hvor problemet er kan du f.eks laste ned pingplotter og følge med hvor det faller ut på veien. Er det 10.0.0.x som stopper opp så er det trolig Zyxel som er overbelastet. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jeg prøvde pingplotter, ser ut til at den første adressen hver gang det faller ut er 10.0.0.1 ... Nytt modem som må til da? Dog, det skjer ikke hver gang runden passerer 10.0.0.1 heller,bare iblant.. :s Endret 13. januar 2010 av Rabagastn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Løsning er enten å sette det i bridge og så logge på med routeren. Alternativt kan ISP kontaktes for bytte til annen type routermodem. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg sitter på et nettverk utleier styrer, og er usikker på hvem som er leverandør av nettet. http://www.whatismyip.com/tools/ip-address-lookup.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå