Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. linux C programmering .

Anbefalte innlegg

Jeg spoer ikke ofte etter hjelp her paa forumet men heller gir hjelp til andre..

Saa jeg spoer herved om litt hjelp med ett C program som jeg skal lage i ett assignment.

Programmet jeg skal lage er ett unix program som lister filene i directoriet jeg gir i argumentet til programmet.

Feks : ./pipelistin /etc

Da skal programmet pipe inn filene i /etc til ett java program (file java explorer program jeg har laget)

Problemet mitt er aa faa listet filene i og faa pipa det inn i det java programmet.

Jeg har veldig liten kunnskap om C saa visst du tar deg tid til aa forklare saa hadde det veart kjempe fint.

Haaper det er noen der ute som kan ta seg tid til aa hjelpe meg med dette problemet, jeg hadde vear evig takknemelig.

Vet at dette er veldig mye aa be om men jeg er desperat til aa faa dette til aa funke saa fort som mulig

Best Regards

Bergetun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det et krav at du må gjøre dette i C?

Dessverre :(

Visst du har lyst aa taa en titt paa assignmentet saa kan du lese om det her.

Det foerste skulle lages i bash og var kanon enkelt .

http://jan.netcomp.monash.edu.au/Programmi...ts/assign1.html

Neste assignment er helt likt men jeg maa gjoere det i C (Ett spraak som jeg ikke kan) som du kan lese om her:

Assignment 2

http://jan.netcomp.monash.edu.au/Programmi...ts/assign3.html

Grunnen til jeg sliter med dette er at egentlig skal man ha ett C/C++ foer man tar dette faget men av en eller annen grunn havnet jeg i det faget... bad for meg ..

Tusen takk til alle som tok seg tid til aa se posten og proeve aa hjelpe meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...