grunder Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi er noen "unge" menn som holder på å starte opp en nattklubb man kan reise til etter byens utesteder stenger. Der man kan kose seg med alkohol og røyk i godt selskap med mange andre likesinnede, for så å reise hjem når man selv vil. Nå tenker du sikkert "det er ikke lov pga sjenkebevilgning, etc" Jeg driver for meg selv til vanlig, og er ikke interessert i å bruke tid og penger på noe som er ulovlig. Derfor har jeg sjekket opp det som trengs for å få dette til å gå lovlig for seg. Jeg vil ikke gå inn på hvordan det skal gjøres eller hvordan dette konseptet fungerer, fordi jeg håper dette kan utvikle seg til å være noe vi kan starte rundt om i landet. Kanskje som en franchise?? Grunnen til at jeg skriver om det her inne er fordi vi, som med oppstart av det meste, trenger penger. Så er du en liten eller stor investor, som er interessert i å tjene penger på dette, ta kontakt med meg, så kan vi gå gjennom konseptet og regnskapet. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvor tenker du starte opp dette? Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Bare for nyskjerrighetens skyld; hva er grunnen til at jeg skal velge å nache hos dere og ikke en eller annen random leilighet? Lenke til kommentar
grunder Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Hvor tenker du starte opp dette? I første omgang har jeg planer om å starte dette i Porsgrunn eller Skien. Disse to byene ligger nesten oppå hverandre. Derfor får man besøkende fra begge byene. Lenke til kommentar
grunder Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Bare for nyskjerrighetens skyld; hva er grunnen til at jeg skal velge å nache hos dere og ikke en eller annen random leilighet? Hvorfor du skulle velge vet jeg ikke. Men jeg ville gjort det hvis jeg ville feste videre uten å tenke på naboer eller at nashet skulle gå tomt for drekke. Ikke bare det, men har vil det være flere folk enn man får inn på nash i en leilighet. Vil nok anbefale de som bare vil hjem med partneren de har finni på byen, om å reise hjem til et rolig nash, men til de som ikke stresser med å "få seg no" eller ikke har finni seg noe ennå, om å komme til oss.. Lenke til kommentar
nomeboy Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Skal dere selge alkohol, eller må man ha med medbrakt? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Alle vet at de beste nach'ene er i Helgja On topic: Lykke til med konseptet - du er ikke den første som har prøvd.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 § 8-9. Serverings- og drikkeforbud Det er forbudt å drikke eller servere alkohol med mindre det foreligger bevilling til dette, og selv om dette skjer uten vederlag: 1. i lokaler med tilleggelser hvor det drives serveringsvirksomhet, 2. i lokaler som vanligvis er alment tilgjengelig for offentligheten, 3. i forsamlingslokaler eller andre felleslokaler, 4. på annet sted der offentlige møter, fester, utstillinger eller andre tilstelninger finner sted, 5. på gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass, 6. på skip, fly, tog, buss eller annet innenriks transportmiddel for almenheten. På steder som nevnt i første ledd, må heller ikke eier eller annen ansvarlig oppbevare, servere eller tillate servering eller drikking av alkohol. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i første ledd nr. 1, 2 og 3 gjelder ikke når eier, leier, driver eller ansatt disponerer lokalene til eget bruk til sluttet selskap. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i første ledd nr. 3 gjelder ikke når beboer i borettslag eller annet boligsamvirke disponerer lokalene til eget bruk til sluttet selskap. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i nr. 2 og 3 gjelder heller ikke når lokalet leies eller lånes ut til privatperson for en enkelt bestemt anledning til sluttet selskap, og utleier for øvrig ikke står for andre deler av arrangementet. Endret ved lov 16 mai 1997 nr. 28 (i kraft 1 jan 1998 iflg. res. 19 des 1997 nr. 1315). Problemet med dette konseptet er at sjølv om du ikkje tar betalt for alkoholen så er dette kun lov dersom det er snakk om eit sluttet selskap. Å ha eit slikt nachspiel er i ikkje mogleg å gjere lovelg med mindre festen ikkje er åpen for offentlegheita, noke som er vanskelig å kombinere med eit slikt konsept som TS beskriver. Du kan sjølvsagt bli kjent med ein heil masse folk på ein uteplass som du inviterer heim til deg for å ta ei øl, men ikkje tjener du penger på det og du vil ha både utgifter å ansvar som eg tviler på du er villig til å ta for folk som du berre har kjent i maks nokre timar. Lenke til kommentar
nomeboy Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er vel heller ikke lov å drikke alkohol mellom 03:00 og 06:00 på offentlig steder i norge? Lenke til kommentar
grunder Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Grunnen til at jeg ikke vil si for mye om dette her inne er fordi jeg skal ha alkohol der, jeg skal tjene penger, og det er lov. Så for at ikke alle skal gjøre det samme som meg, og ta min ide, lar jeg være å fortelle hvordan her inne. Skjønner at folk er nysgjerrige, men dere finner nok ut av det fort nok når vi åpner en plass nær deg Men enn så lenge, leter jeg etter partnere som er interessert i å spytte inn penger til første nattklubben. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Mr. GRUNDER er nok kun ute etter pengene våre. Dette er en plan han aldri får godkjent, ettersom det er i mot norsk lov og hele tråden er en scam. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har vå vist til kvifor det ikkje er lov å lage ein slik nattklubb som er offentleg tilgjengeleg med alkoholservering. Om det hadde vært eit smutthol i lovverket så ville nokon andre ha funnet det før. Er 90% sikker på at det her er TS som har lest lovverket for dårlig og funnet eit "smutthol" som i realiteten er lukka litt lengre nede i lovteksta. Og om smuttholet faktisk er reelt så skal eg garantere at det bryt lovens intensjon. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Antar at det hele er snakk om forhåndskjøping av alkohol til et lukket selskap, dvs du må være registrert medlem av klubben for å kunne komme inn. Så har du vel forskjellige medlemskap som gir deg tilgang på diverse mengder drikke antar jeg. Men dette er noe som har vært prøvd før og eieren ble stoppet. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Med en del års erfaring i utelivsbransjen på frilansbasis kan jeg på strak hånd nevne ihvertfall 20 steder som driver ulovlig for å skjenke folk etter stengetid i Oslo. Pengene betales i kassa, men ingenting blir slått inn før normal åpningstid.. Det er ikke direkte unormalt, men eierne trår veldig varsomt pga sanksjonene fra myndighetene blir du tatt for sånt. Oppfinnsomme eksempler på å unngå skjenkelovgivningen er "klubber" med kontingenter, private arrangementer for "venner" og skjulte nachspiel i kjeller'n etter stengetid. Det siste må sies å være det mest normale etter min erfaring og de fleste som jobber i bransjen vet dette.. "Alle" har vært med på et nachspiel på ett eller annet utested. Eksempel 1: For å unngå røykeloven ble det etablert "røykeklubb" på en pub et sted - husker ikke hvor. Gjestene måtte være medlemmer for å komme inn, og stedet stilte strenge krav til gjestene hvor ett av kravene selvfølgelig var at de røykte. Stedet ble stengt da ansatte iflg arbeidsmiljøloven hadde krav om røykfritt arbeidsmiljø uavhengig av hva de selv aksepterte om jeg ikke husker feil. Noen må gjerne korrigere meg - gidder ikke å google dette nå, men det omtaltes hardt i media for noen år tilbake... Eksempel 2: Baronen og Baronessen i Oslo. De holdt åpent til 06, dog med stengte kraner etter 03 som alle andre steder. Var du litt på godfot med betjeningen fikk du selvfølgelig pils i plastglasset istedenfor lettøl - noe mange dro fordel av. Vet ikke om dette var grunnen til at stedet stengte, men det er noen år siden nå anyways.. Spora litt av, men årsaken er allerede nevnt, i tillegg til mine eksempler: Det er en grunn til at ingen serverer etter lovpålagt skjenkestopp og det er en grunn til at mange utesteder gjør dette skjult - nettopp fordi myndighetene har lagd loven for å unngå at folk drikker hele natta igjennom på et utested. De som finner "kreative" egentolkninger på loven blir bøtelagt, stedet blir stengt og eieren tett fulgt opp neste gang de åpner et utested.. Endret 29. januar 2010 av Assakaluftlars Lenke til kommentar
nomeboy Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 § 4-4. Tidsinnskrenkninger for skjenking av alkoholholdige drikker Skjenking av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer kan skje fra kl. 13.00 til 24.00. Skjenking av annen alkoholholdig drikk kan skje fra kl. 08.00 til 01.00. Kommunestyret kan generelt for kommunen eller for det enkelte skjenkested innskrenke eller utvide tiden for skjenking i forhold til det som følger av første ledd. Fastsatt skjenketid kan utvides for en enkelt anledning. Skjenking av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer er forbudt mellom kl. 03.00 og 13.00. Skjenking av annen alkoholholdig drikk er forbudt mellom kl. 03.00 og 06.00. Tiden for skjenking av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer kan ikke fastsettes utover den tid det kan skjenkes annen alkoholholdig drikk. Konsum av utskjenket alkoholholdig drikk må opphøre senest 30 minutter etter skjenketidens utløp. På overnattingssteder kan det skjenkes alkoholholdig drikk med lavere alkoholinnhold enn 22 volumprosent til overnattingsgjester uten hensyn til begrensningene i denne paragraf. I disse tider hvor stat og politiet vil skrenke inn skjenketider tipper jeg at uansett hvordan du tolker loven til at det blir lovlig vil dette stedet bli stengt umbiddelbart. Lenke til kommentar
grunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har drivi med flere ting før som ingen trodde var lovlig. Jeg har vært under etterforskning flere ganger på grunn av dette, men det er ingenting å ta meg for. Hvorfor??? Fordi jeg gjør hjemmeleksa mi før jeg setter i gang med noe. Jeg er IKKE interessert i å sitte i fengsel. Hjemmelekse betyr ikke å lese lovene. Men å kontakte advokater, politi, jurister etc, for å få bekreftet om MINE ideer kan gjennomføres. Jeg spør ikke hvordan skal jeg gjøre dette, for det kan de ikke svare på om de ikke sitter å tenker lenge på ting som jeg har gjort. Malvado, er inne på noe, men er fortsatt langt unna... Men fra nå kan dere skrive så mye dere vil om scam, at det ikke er lov, at FBI kommer å tar meg eller hvordan jeg kan eller ikke kan gjennomføre det her. De jeg vil snakke med er de som har kr å bruke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nja, feil forum i såfall og en annen ting er ganske så sikkert, hadde jeg vært en som skulle brukt litt KR på dette så hadde jeg ikke brukt deg pga mangel på kanaler og bekjentskap. Når du annonserer inne på et slikt forum og ikke benytter deg av andre forretningskontakter så viser det seg at du er ganske så grønn forretningsmessig noe som i mine øyne i alle fall gjør deg useriøs. Å diskutere en slik buissness er en annen sak, men her ønsker du jo tydelig investorer. Lenke til kommentar
grunder Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Nja, feil forum i såfall og en annen ting er ganske så sikkert, hadde jeg vært en som skulle brukt litt KR på dette så hadde jeg ikke brukt deg pga mangel på kanaler og bekjentskap. Når du annonserer inne på et slikt forum og ikke benytter deg av andre forretningskontakter så viser det seg at du er ganske så grønn forretningsmessig noe som i mine øyne i alle fall gjør deg useriøs. Å diskutere en slik buissness er en annen sak, men her ønsker du jo tydelig investorer. Var ikke helt sånn jeg hadde planer om at det skulle bli, men jeg er enig med deg at det her er feil plass. Har ikke vært så mye på forum før, så er egenlig ikke kjent med hva det brukes til Jeg har alltid gjort ting alene, så har ikke så mange kontakter. De få kontaktene jeg har ønsker jeg ikke å bruke i et partnerskap. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Forumet er ingen annonseplass, det samme gjelder for annonsering etter medgrundere. Tråden stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg