Gå til innhold

BK: tropical fuerteventura


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Veldig flotte landskapsbilder etter min mening og fantastiske farger. Noe uenig i komposisjonen i bilde nr.1, men nr.2 har en veldig så behagelig ro over seg og blir kun "ødelagt" av bebyggelsen i bakgrunnen. Noe uskarpt til tider på nr.2, men ikke såpass at det blir skjemmende. Skeivheten i horisonten er vel noe av det jeg vil påpeke mest.

Så alt i alt, synes jeg det var 2 veldig gode landskapsbilder.

Lenke til kommentar

Eg tykkjer det vert alt for mykje forgrunn på begge bileta og hadde heller sett for meg panoramaversjonar av bileta. Det andre biletet vert litt keisamt fordi det er så mykje vatn som ikkje tilføyer biletet noko særleg. På det første har du gjort ein betre jobb med å utnytte vatnet med tanke på at me kan både sjå gjennom vatnet i tillegg til at me kan sjå speilbiletet av himmelen i vatnet. Og så er det også herlege fargar i det første biletet, spesielt i landskapet til høgre.

Lenke til kommentar
Det er som noodles sier, at det blir noe for mye forgrunn i nr.1 som gjør at jeg ikke helt får det til.

 

=)

 

hmmm....

 

Hvis du ser på de fleste landskapsfotografer, så bruker de som regel en god del mere forgrunn en himmelen, for å skape dybde i bilde.De bryter ofte "1/3 regelen". jeg tror ikke bilde nr 1 hadde blitt bedre med mere himmel, for himmelen er ikke så fantastisk på dette bilde, det fineste lyset er i forgrunnen, på steinene:)Men det er jo nå min mening da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Akkurat det vet jeg godt, ettersom jeg primært er landskapsfotograf selv, men det er akkurat den sandbanken i bakgrunnen der til venstre som gjør utslaget for mitt vedkommende. Det er ikke mye som skal til. Bare slik at tuppen på den nærmeste steinen blir nederste punktet. Altså litt mer løftet.

 

=)

Lenke til kommentar
Akkurat det vet jeg godt, ettersom jeg primært er landskapsfotograf selv, men det er akkurat den sandbanken i bakgrunnen der til venstre som gjør utslaget for mitt vedkommende. Det er ikke mye som skal til. Bare slik at tuppen på den nærmeste steinen blir nederste punktet. Altså litt mer løftet.

 

=)

 

Mye mulig, hadde sikkert ikke skadet det nei:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...