Cryztek Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Leker litt rundt i vb 2008 (er helt ny, startet for et par timer siden) Lager en "webbrowser" Og det er litt irriterende og trykke på "go!" knappen hver gang man skal navigere så lurte på hvordan jeg skal få det til og funke så jeg kan trykke "enter" uten at knappen er i fokus? Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text) End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Sett "KeyPreview" lik true på Formen. Gå inn i KeyPress eventet, og sett: If e.KeyChar = 13 Then GoButton.PerformClick() e.Handled = True End If Du burde lære deg å alltid sette navn på kontroller. Jeg avskyr hver gang jeg ser "Button1" i kode på dette forumet. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Error 1 Operator '=' is not defined for types 'Char' and 'Integer'. Private Sub Button1_KeyPress(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles Button1.KeyPress WebBrowser2.Navigate(TextBox2.Text) If e.KeyChar = 13 Then Button1.PerformClick() e.Handled = True End If End Sub Som sagt er jeg helt ny og er ikke helt inne på dette enda Er vel noe feil jeg gjorde. Sett "KeyPreview" lik true på Formen. Fant jeg ikke hvor ligger den? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nei nei. Trykk på formen ikke på webbrowser kontrollen. Der finner du en egenskapsom heter KeyPreview. Deretter går du inn i Code view, og leter frem Form.KeyPress. Der skal du legge inn koden. Bytt ut 13 med Chr(13). Jeg er vant til C#, og der kan char sammenlignes med tall (siden det er et 16-bit short) Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Ah. konge nå funker det takk for hjelpen Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Om du starter for et par timer siden burde du begynne på noe som er litt enklere... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det ser for meg ut som han vil skrive en URL i Textbox2 og avslutte med Enter. Jeg tror jeg heller ville lagt koden i Keydown- eller Keypress-eventet til Textbox2, kanskje Enter bør få bety noe annet andre steder i applikasjonen. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Tviler på at jeg vil bruke "enter" til noe annet enn og navigere i en webbrowser Derimot sliter jeg litt med og finne ut av en "return" funksjon som lar meg gå en side tilbake Endret 14. januar 2010 av Cryztek Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Tviler på at jeg vil bruke "enter" til noe annet enn og navigere i en webbrowser Derimot sliter jeg litt med og finne ut av en "return" funksjon som lar meg gå en side tilbake Merk at den vil også navigere dersom du for eksempel skriver et innlegg her, og trykker enter for linjeskift ^^ Så det Harald Staff sier, kan være kjekt å følge. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Dårlig gjennomtenkt der ja skal se om jeg får til og legge den til i textbox eventet Noen ide om hvordan jeg får den til og "navigere" en side tilbake i historien? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg bruker en eldre VS, så syntax kan være noe annerledes. Men hos meg er det to metoder WebBrowser2.GoBack og WebBrowser2.GoForward Pass på feilhåndtering, browser har ikke alltid en side å gå til. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå