MrLuni Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg tror den sjansen er 0. Vi har ikke noen energikilde på jorda som gir energi nok til at vi kan dra noen steder uten å dø av alderdom. Evt om forskere en eller annen gang tar en StarTrek, og klarer å bruke antimaterie som energikilde og faktisk klarer å lage en rakett/motor som lager nokk kraft til å frakte mennesker. Andre ideer? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Du mener å reise ut i verdensrommet for alltid? Nå i dag vil jo alle dø av alderdom uansett. vil tro det kommer til å forbli slik også Endret 12. januar 2010 av Dernel Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Nei ikke nødvendigvis for alltid. Og kom på nå: "cryosøv"? Personen bli fryst ned og vekt når målet er nådd? Mne likevel så er energikilde det største problemet tror jeg nokk Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er nok ikke kun energikilde og hastigheter som er bremsene. Det er ufattelig mye dødelige krefter ute i verdensrommet. Først er det stråling. Så er det betydelig muskelsvinn og benskjørhet etter bare måneder i rommet. Deretter hele logistikken rundt det å frakte mat, oksigen osv uten å kunne "fylle på". Jeg tror det blir mulig en dag å reise ut på lengre reiser men noe Star Trek blir det neppe. Mest sannsynelig ikke i vår levetid iallefall da. Kanskje de kommer seg til Mars og får kolonisert den, men noe annet tviler jeg på. En tur til Mars kan gjøres på under 2 måneder hvis du har et romskip med dagens teknologi, som atomkraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå