TRL Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har en Phillips DVD opptaker med en 250Gb HD som jeg kjøpte for et par år siden. For noen dager siden ble det bare svart, og vi får ikke lenger opp noe bilde på den. Det ser dessverre ut til at den er død. Synd, for den var endel brukt, og vi har ganske mye liggende lagret på disken der. I forbindelse med dette trenger jeg hjelp på 2 områder. Hvordan hente ut innholdet på harddisken? Har demontert og koblet til PC... Når jeg kobler den til vil den initialisere eller no sånt som jeg er redd sletter dataene... Finnes det noen gode alternativer til en ny slik enhet? Det er jo kommet flere slike media avspillere men de har ikke DVD spiller. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kanskje du kan få en reparert som en reklamasjonssak, og deretter brenne på DVD det du vil ta vare på? Desom du skal ha nytt utstyr i dag, så blir det sannsynligvis to bokser: en PVR for å ta opp TV, og en Bluray-spiller for å se film på plate. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Kanskje du kan få en reparert som en reklamasjonssak, og deretter brenne på DVD det du vil ta vare på? Desom du skal ha nytt utstyr i dag, så blir det sannsynligvis to bokser: en PVR for å ta opp TV, og en Bluray-spiller for å se film på plate. Har PVR funksjon i den GET boksen vi har i dag, den har HD. Problemet er at den ikke lar oss lagre til DVD. Et annet problem er jo at den ikke har så veldig stor kapasitet + at om en stasjon forsvinner så forsvinner også alt som er tatt opp fra den stasjonen. I praksis brukte vi vårt utstyr ved at vi spilte inn fra TV på GET boks, spilte over på vår DVD/PVR for så å legge det på DVD. Tungvint, men det funket. Popcorn Hour C-200 på Komplett er en spiller de har på kompett som man kan montere en DVD brenner i, men den har fått så veldig dårlige kritikkker... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Du kan nok ikke forvente hente ut filene fra disken, hverken på en DVD opptaker eller en PVR. Innholdet blir ikke skrevet slik at det er kompatibelt med en PC. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Du kan nok ikke forvente hente ut filene fra disken, hverken på en DVD opptaker eller en PVR. Innholdet blir ikke skrevet slik at det er kompatibelt med en PC. Æsj, det var ikke akkurat det jeg håpet på å høre... Burde jo være andre som har opplevd det samme og vil ta ut verdifull data som bilder etc.? Trond Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvis du får tak i en (tilnærmet) lik spiller burde det være mulig å flytte over harddisken og få hentet ut innholdet. Lenke til kommentar
luckzor Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 God morgen, Har ett tilnærmet lik problem, har en DVD opptaker med HDD der DVD drevet sluttet å virke for andre gang men etter reklamasjons tiden gikk ut. Jeg har en del opptak ifra ett dv kamera (video av ungene og div) jeg vil hente ut. Er det noen som vet om man kan koble min til en som er lik (naboen har modellen over meg) og spille inn på en DVD? Jeg er usikker på om boksen koder signalet slik at det ikke går an å ta opp? Det er en LG maskin det er snakk om men modellen er jeg usikker på siden jeg sitter på jobb når jeg skriver dette:-) Vennlig hilsen Robert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå