Gå til innhold

Styrketrening med basic øvelser uten treningsstudio!

marvol

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle begynne med litt lett 'styrketrening' for å få en bedre markert overkropp. Problemet er at jeg ikke har mulighet til å trene i treningsstudio atm, bortsett fra en gymsal en gang i uken... Derfor lurer jeg på om noen kan sette opp et "oppsett" til meg som går på enkle basisøvelser som push-ups, sit-ups osv. som er gjennomførbare i et standard hjem? Trenger plan for: Bryst, mage, rygg (sliter litt med holdning og svai i ryggen), biceps og triceps, og sikkert noe annet og :p Er ikke veldig med på styrketrening, så dersom dere linker til hva øvelsene går på hadde det vært greit :)

Kroppen nå:

Høyde: 179 cm

Vekt: 73 kg

Form: Trente aktivt fotball før, så det er overkroppen fokuset er rettet mot. Har ingen dårlig kropp, men ønsker synligere muskler.

Ønsker en kropp med synlige muskler, men ingen kroppsbygger-kropp.

Edit: Kan legge ut bilder, dersom dette er nødvendig.

Endret av marvol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du vil er å redusere fettprosenten og beholde muskelmassen?

du kan ikke øke den uten vekter da du må ha en progresjon, men du kan beholde den ganske bra samt øke glykogenlagringen så de ser litt større ut.

Du får tilgang til 100 nye øvelser om du kan skaffe en strikk

Lenke til kommentar

Du trener pushups og neste trening må du ha en tyngre vekt for å få effekt etter at bindevevet har dannet seg og det får du ikke hjemme.

Evt en ryggsekk med noe i.

Det blir liten effekt /bygging, men det blir god effekt på glykogenlagring/utholdenhet/klare flere rep.

Lenke til kommentar

Te for eks 3 bæreposer utenpå hverandre og fyll dem med sand til det viser for eks 1 / 2 / 2,5 kg eller hva du føler for og pakk sammen og tape.

Da har du mange enheter på X kg og kan legge til en pose på hver trening osv.

Da kan du klarer å følge en 10RM hvor du trekker fra 25% og øker vektene med 1kg pr trening eller 1-2kg uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...