Gå til innhold

Samletråd / diskusjonstråd: ASUS UL30VT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har nå kjøpt meg u35jc og satt inn en ssd, og det virker solid! Litt bråkete knapper, men ellers greit. Men jeg har et lite problem dog, satt inn ssd fra en annen data (der alt var innstallert), og den funka med en gang på den nye pcen, digg! Problemet er noe sånn nvidia greier som maser om lav og høy ytelse, noen som vet hvordan man kan fikse dette? Har også innstallert turbo gear, men når jeg skrur den på lav ytelse, setter maskinen seg i hvilemodus...

Noen som kunne hjulpet meg?

Mvh

Vestlia

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt meg u35jc og satt inn en ssd, og det virker solid! Litt bråkete knapper, men ellers greit. Men jeg har et lite problem dog, satt inn ssd fra en annen data (der alt var innstallert), og den funka med en gang på den nye pcen, digg! Problemet er noe sånn nvidia greier som maser om lav og høy ytelse, noen som vet hvordan man kan fikse dette? Har også innstallert turbo gear, men når jeg skrur den på lav ytelse, setter maskinen seg i hvilemodus...

Noen som kunne hjulpet meg?

Mvh

Vestlia

Høres ut som om du bare sliter med når maskinen bruker det integrerte skjermkortet og når den bruker det eksterne skjermkortet. Du kan endre dette under strøm/batteri plan/options. F eks ha integrert skjermkort når du ikke har koblet til strøm osv.

Forøvrig har mpx UL30VT til 5290,-.

Lenke til kommentar

Prøvde dette ved hjelp av minnepenn, men dataen ville ikke boote fra denne. Endret innstillingene i bios, men virker nesten som minnepennen ikke støttet booting...

Så da blir det vel strengt tatt å gjøre som jeg har gjort, har avinstallert gamle drivere og innstallert nye da.

Er det noe spesifikt negativt du tenker på?

Lenke til kommentar

Finner kun u36jc på komplett og mpx. Har denne gått ut av sortiment? Finner tilnærmet ingen informasjon om denne i hele tatt.

Vurderer varianten med blandt annet i5. (8999)

Med tanke på kraftigheten i maskinvaren, hvem bør velges av disse vt, jt, 35jc ++ modellene? Frykteli vanskeli å orientere seg.

Noen som vet noe om støy, og byggekvalitet på denne u36jc? Den leveres med antirefleks på skjermen, er dette helt matt? Så En helt matt skjerm på elkjop istad og dette var lite bra.

Takk for svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Finner kun u36jc på komplett og mpx. Har denne gått ut av sortiment? Finner tilnærmet ingen informasjon om denne i hele tatt.

Vurderer varianten med blandt annet i5. (8999)

Med tanke på kraftigheten i maskinvaren, hvem bør velges av disse vt, jt, 35jc ++ modellene? Frykteli vanskeli å orientere seg.

Noen som vet noe om støy, og byggekvalitet på denne u36jc? Den leveres med antirefleks på skjermen, er dette helt matt? Så En helt matt skjerm på elkjop istad og dette var lite bra.

Takk for svar!

Siterer meg selv her da jeg nå har fått svar fra komplett.no på noen av spørsmålene.

Denne modell har Blank skjerm.

Modellen er helt ny, og vi er alene om den i Norden til et stykke ut i januar. Det er nok derfor den ikke finnes på ASUS web ennå.

Men er det noen som kan si noe om denne? Er den bedre enn de andre modellene i denne klassen, blandt annet Timeline X og VT modellen fra Asus?

Den koster jo 9000 og er en god del mer enn de andre, men hvis den er bedre på tunge oppgaver så er det verdt det for min del.

Er det noen som aner om den er støyete?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Leste tidligere i denne tråden at noen hadde problemer med piping fra maskina, kan desverre ikke henvise til person siden jeg ikke finner igjen posten.

Men nå har det seg slik at jeg har samme problemet, et konstant pip som kan variere i volum. Noen som fant en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...