Gå til innhold

[Løst]Råd til gaming pc opsett. Budsjett: ca 4800

Anbefalte innlegg

Hei!

Er klar over at det er mange poster angående kjøp av ny PC for tiden. Men så vidt jeg kan se er det ingen av de eksisterende postene som bruker det samme oppsettet som jeg har sett på.

Det er nå noen år siden jeg bygde en PC selv (tilbake til socket 939) så jeg har ikke lengre peiling på hva som er hva...

Har satt sammen noen deler på komplett.no og aner ikke hvordan jeg skal få delt handlelisten min med dere, så jeg må få vise dere screenshot istede.

Det jeg lurer på er om disse delene vil jobbe vel i lag ? Jeg har ikke mye mer penger å bruke på deler, så det må ikke bli dyrere. Spesiellt har jeg ikke mye peiling på hovedkortet.

Skal bruke maskinen til å spille spill som emnetittelen antyder. Det blir nokk for det meste World of Warcraft, men når økonomien retter litt på seg vil jeg gjerne spille Call of Duty: Modern Warfare og lignende. Nokk prat, her er screenshotet:

nypc.th.png

Edit: Ser jeg har glemt å legge til kjølepasta, men det er nå fikset.

Endret av Mr_Lyngmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at prosessoren ikke er kompitabel med hovedkortet ? Fra komplett sin egen info til hovedkortet:

Kompatible prosessorer

Phenom II X3, Athlon II X2, Phenom II X2, Phenom II X4.

Denne prosessoren er en Athlon 2 X4...

Vil det si at jeg nå trenger hjelp igjenn :p ?

Så var det en nermere titt på RAM'en da..

RAM Minnehastighet 1600 MHz ( PC3-12800 )

Info fra hovedkortet

Støttet RAM-hastighet PC3-6400, PC3-8500, PC3-10666

Ingen PC3-12800 der nei.

HJEEELP :p

Endret av Mr_Lyngmo
Lenke til kommentar

Skal jeg gi deg et tips er du redd hovedkortet ikke støtter den ramhastigheten eller den CPU'n så stikk innom sidenene til de som har lagd hovedkortet. Et eksempel i følge Komplett, støtte det hovedkortet en RAM hastighet på 1333 Mhz, men det støtta 1886+ Mhz og prossesoren min stod ikke på kobatibel lista, men jeg sjekke på hjemmesida til gigabyte i dette tilfelle var det et gigabyte hovedkort. og der fikk jeg hele lista med alle prossesorer som hovedkortet støtta. Så er du usikker stikk innom hjemmesida til produsent for å få ordentlig og info du kan stole på:p

Lenke til kommentar

En annen ting hvorfor ikke heller gå for denne strømforsyningen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347165

Den er dritbra har den selv i tillegg er den en del billigere også er den modulær noe som er et must, det vil du finne ut etterhvert vis du ikke allerede vet det... Det hadde vært et mye smartere valg spør du meg. Det er også en veldig bra PSU, har kommet godt ut i tester osv. Dette forumet testet den og gidde den 5 av 6 og anbefaler den så ikke noe dumt valg det:)

Lenke til kommentar

@Mr_Lyngmo:

Ikke tro på opplysningene hos Komplett. De er ofte unøyaktige. Kortet støtter helt opp til 1800 Mhz ved klokking. CPU støttes også, dette er tross alt et nytt kort.

Ellers et bra oppsett, kunne gjerne lagt i noen kroner ekstra for HD5770 (regn et par hundre).

Men skal du ikke klokke kan du fint spare et par hundrelapper på minne, 1333 Mhz holder greitt. Minne hastighet gir minimal effekt på ytelse. Corsair har 4 GiB til kr 845,-, Crucial til kr 929,- og 865,-. Kingston til 850 kr. Særlig Ballistix brikkene til Crucial virker som et godt kjøp. Latency på 7-7-7-24 gjør at disse trolig yter minst like godt som de du har satt i opp.

Du kan også se på ASUS M4A79XTD EVO. 100 kr dyrere, bedre CF støtte. Trenger du ikke CF, så er kort basert på 770 brikkesettet et godt valg. Gigabyte GA-770TA-UD3 er et godt og fremtidsrettet valg, med USB3. Men du sparer ikke noe. MSI 770-C45 er budsjettalternativ til 510 kr. Alle kortene støtter CPU-en.

Du kan med din planlagte rigg også fint gå ned på PSU, du sparer en hundrelapp på å velge Corsair VX 550W.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg en gang i nermeste fremtid bestemmer emg for å gå for CF med 2 av kortene jeg har valgt så vil Corsair VX 550W fremdeles være bra nokk :) ?

Har foresten ingen planer om å overklokke noe, har ikke peiling på slikt, desverre.

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for all hjelp =)

Kommer til å ta rådet angående PSU, å så skal jeg sjekke det USB 3. hovedkortet. Det budsjett hovedkortet var ikke på lager, å planlegger å gjøre bestillingen i dag for å ha et fnugg av håp om å få riggen min klar til helgen : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...