Gå til innhold

Hvor kjøper dere gull?

Anbefalte innlegg

Cognomen, Er mulig den koster så mye på min server også, poenget er at når folk får tilgang til så store mengder med gull vil markedet tilpasse seg dette, noe som gjør det mye vanskeligere for ikke-gullkjøpere til å få tak i samme item på "hederlig" vis. Det øker igjen presset på disse til å enten spille mer for å ikke bli forbigått av en gullkjøper, eller velge å kjøpe gull også.

10,000gull tror jeg ligger på 2-300kroner, ca 2 timers arbeid for mange.

Noe problem er det jo ikke, jeg selger bare til høystbydende og det har jeg en følelse av at ganske ofte er en gullkjøper. Ulempen er at det mangedobler tiden folk flest må bruke hvis de vil skaffe samme item på rederlig vis, og mange av disse klager over at jeg har for høye priser. Dette er ikke helt riktig, ettersom jeg ikke kan kontrollere markedet - kun tilpasse meg til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg bare skulle stikke innom fra ringenes herre forumet. Slik som Turbine har ordnet det, kan ikke de på trial trade, sende mail til noen før de kjøper hele pakka. De kan heller ikke sende tell til en hvis de ikke har fått lagt den til på vennelista. Hvis noe av dette ble innført hadde kanskje problemet blitt litt mindre? Eller ihvertfall litt mindre spam med folk som selger gull.

Er en veldig god stund siden sist jeg så noen som prøvde å selge noe gull, sikkert over et år siden nå faktisk på Lotro. Det er kanskje et mindre spill som ikke er like populært, men det før turbine innførte dette, var de daglige beskjeder i OOC chatter over alt.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle stikke innom fra ringenes herre forumet. Slik som Turbine har ordnet det, kan ikke de på trial trade, sende mail til noen før de kjøper hele pakka. De kan heller ikke sende tell til en hvis de ikke har fått lagt den til på vennelista. Hvis noe av dette ble innført hadde kanskje problemet blitt litt mindre? Eller ihvertfall litt mindre spam med folk som selger gull.

Er en veldig god stund siden sist jeg så noen som prøvde å selge noe gull, sikkert over et år siden nå faktisk på Lotro. Det er kanskje et mindre spill som ikke er like populært, men det før turbine innførte dette, var de daglige beskjeder i OOC chatter over alt.

Det er allerede ett sånt opplegg for trial kontoer. Problemet er at gold sellerne bruker vanlige kontoer for å spamme med. Får veldig ofte spam i form av whispers fra characterer som ikke er botter også.

Lenke til kommentar
En løsning kunne vært å øke den månedlige avgiften fra ~100kr til 200kr, for å dekke tapene og utgiftene gullkjøping medfører.

Dette var vel et drøyt overslag. Med 11 millioner subscribers så vil en 100 kroners økning si 1100 millioner (1,1 milliard) kroner ekstra i måneden. Greit at supportavdelinga er overarbeida, men ærlig talt da mann. Den supportavdelinga som har 1,1 milliard i måneden å jobbe for skulle jeg gjerne vært ansatt i :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tja, denne artikkelen kan kanskje gi litt mer info om saken. Blizzard tjener nok ikke så mye som man gjerne skal ha det til :p

EDIT: Skal vel nevnes at man ikke lengre finner ut hvor mye Blizzard tjener alene med tanke på at de har slått seg sammen med Activision. Så om du vil ha litt nyere info kan kanskje denne artikkelen være interessant.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvor mye penger som går bort til administrasjon, maintenance, osv er uavhengig av månedsprisen. Det at mange i asia har en annen betalingsmodell er et gyldig poeng though

Ser at jeg redigerte bort den delen av det jeg skrev, men når Asia står for over halvparten av abonnementene til WoW og har en annerledes måte å skaffe seg spilletid på så regner jeg med at det blir litt forskjell på hvor mye Blizzard tjener.

Lenke til kommentar
Trodde nå de merget totalt jeg med tanke på at de nå heter Activision Blizzard og gav ut felles budsjett for Q2 i 2009.

Activision Blizzard & Blizzard Entertainment er 2 helt forskjellige firmaer.

Er bare Activision som bruker Blizzard sitt gode navn til sin egen fordel.

Dog Activision "eier" Blizzard Entertainment, men fortsatt som et eget firma.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet ikke om det er nå jeg skal si jeg har kjøpt gull for 550kr. Er egentlig veldig imot gold selling fordi jeg selv har vert offer for account hack for gold grinding, selv om når jeg logga på accounten hadde jeg 15k G fyren glemte å sende i posten til sin egen char og fikk alt tilbake :p

To 80s uten epic flyer og 300g på hver av dem og mangler Gems / Enchant på de nye folka. Men 550NOK for 31,000 Gull er vel faen verdt det? Er det ikke?

Lenke til kommentar

Angende goldfarming og selling av gull.

Jeg har spilt wow i mange år, å leggersåklart merke til spammers.

Men det er ikke sånn at min opplevelse av spillet blir forandret på noen måte,

det gir ingen hensikt i å bry seg om de som spammer uansett.

Eneste som skjer er at chatten blir litt forskyvet.

Og til de som farmer, du kan jo ta mobs ifra "farmeren" eller finne et annet sted?

Eventuelt raportere han å få gleden av det?

Det er ikke ett så stort problem, med mindre du er en dramaqueen som må ha noe å klage på

mener jeg hvertfall. Har aldri hatt noen personlige problemer med dem.

Lenke til kommentar

Handler jo om at sånt forandrer økonomien på servern. Plutselig har noen jævlig masse gull, så kjøper de ting på AH uansett hva det koster, de som selger ting legger det ut for høyere pris siden det selger uansett - og de som ikke kjøper gull sliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...