oslofreak Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Man legger ut til markedspris. Det er dere gullkjøpere som har gjort at den er falsk høy, ikke oss ærlige. Jeg har aldri påstått at det er dere som er ansvarlige for høye priser på AH. Les posten min. Dere er en del av sirkelen som er ansvarlig for høye priser på AH. En annen del av sirkelen er de som kjøper gull. Folk har for mye gull. Gullselgerne har ALTFOR mye gull. Alle er klare over dette. Items legges på AH for sinnssjuke priser. De kjøpes av de med for mye gull ELLER de som har jobb og ikke orker å grinde i timesvis for å få råd til dette (som da igjen har kjøpt gull). Jeg solgte nylig Hilt for 8500g, fordi den er verdt det. Den er så grundig ikke verdt det at det er kvalmt. Hvorfor? Battered Hilt er knapt en upgrade fra ToC25 / ToGC10. Det er en downgrade fra ToGC25 våpen. Det er en sidegrade til ICC10 og en downgrade fra ICC25. De første 6 bossene i ICC kan pugges uten problemer på både 10m og 25m. ToC kan man pugge, både normal og grand (de første 3 bossene) uten større problemer. Battered Hilt er "verdt" det hvis begrep som "rotation", "pve spec" og "taktikker" er uforståelige. Kjører man som raidleader og sørger for ett anstendig raid så kan man også reservere det våpnet man trenger, og da ikke være avhengig av å vinne roll. Er man i ett guild, vel, da er det bare latterlig å sløse så mye gull. Prisene er slik fordi folk har kjøpt gull, ikke fordi vi skal presse dere til å kjøpe gull. Skaden er skjedd, og man er nødt til å tilpasse seg den. Nok en gang; ikke en enkelt av gruppene som er ansvarlige. Den store mengden gullselgere og kjøpere er ett resultat av mer enn at folk er late / ikke klarer å surfe AH. Roten til hele problemet ligger i gullkjøp. Hadde det ikke vært for det så hadde ikke prisen vært så høye. Folk legger ikke ut ting til blodpris for å tvinge deg til å kjøpe gull, de legger ut ting til blodpris fordi det er så mange som har kjøpt gull at folk faktisk er villig til å betale slike summer. Ingen selger til gi bort pris for å være snille i denne verdnen, det skjønner vell du også. Jeg har aldri påstått at noen selger til gi bort pris for å være snill. Ikke legg ord i munnen på andre, det blir bare patetisk. Du drar tall ut av ræva, men det satt til side: Selvsagt hadde vi tjent mindre om folk ikke kjøpte gull, men det har ingenting å si. Jeg ville fortsatt tjent mye i forhold til andre. Priser på alt ville gått ned. "Hisap 20k i uka på 15min AH". Føler at jeg kanskje ikke er alene om "tall ut av ræva", men det satt til side. Ja, du ville nok tjent mye i forhold tilandre, men du ville tjent betraktelig mindre enn nå. Det virker som du krangler for å forsvare din egen ræv i denne diskusjonen, for endel av skribleriet ditt har jeg vondt for å tru at selv du selv står 100% bak. Jeg har verken sagt at det å kjøpe gull er negativt eller positivt, jeg synes bare det er idiotisk hvor blinde dere er i forhold til hva som gjør dere i stand til å tjene så mye gull som dere gjør. "Fy faen, jeg hater goldbuyers/sellers, dere skulle ha blitt permbanna fra spillet. Hvis alle hadde gjort som meg og brukt 15min/uka på AH så hadde alle vært WoW-millionærer på ærlig vis." Hadde det ikke vært for de som kjøper og selger gull så hadde det ikke vært nok gull i omløp til at dere kunne dratt inn såpass mye på AH som dere er i stand til. Og apropos påstanden til halvparten her inne om at "alle burde gjøre som meg og lære seg hvordan man drar inn heftig med gull på AH så blir alle rike". Få hodet ut av hullet der det sjeldent skinner og forstå at det ikke fungerer sånn hverken i en WoW-økonomi eller en reell. For at noen skal tjene så må noen tape. Alle kan ikke vinne. Og hvis alle skulle skimma AH så hadde ingen tjent for da hadde man i praksis bytta gull fram og tilbake. Bare fordi du ikke skjønner hvor lett det er å tjene gull i dette spillet, så ikke beskyld de som gjør det for å snakke bullshit. Jeg skjønner konseptet bak, jeg synes bare det er bortkasta tid når det tar meg 5 minutter å fikse 20k som du trenger 15m på. Og jeg har aldri anklaget dere for å snakke bullshit om hvorvidt dere kan tjene mye eller ikke, bare mengden tid dere påstår å legge ned. Dette argumentet gi ingen mening i det hele tatt. Folk som farmer AH er ikke en viktig grunn et at det finnes så mange goldfarmers. Grunnen er de som ikke farmer AH, men som heller bruker sparepenga sine på det. Kan du vennligst sitere meg der jeg påstår at dere (AH farmers) ene og alene er grunnen til at goldfarmers fins? Det må da være pinlig for deg å skrive ett arrogant innlegg der du "diskrét" prøver å fornærme meg, når hele innlegget ditt bygger på at du ikke klarte å få med deg noe som enkelt som forskjellen på å bli anklaget for å være delvis skyldig eller ene og alene ansvarlig for noe. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Man legger ut til markedspris. Det er dere gullkjøpere som har gjort at den er falsk høy, ikke oss ærlige. Jeg har aldri påstått at det er dere som er ansvarlige for høye priser på AH. Les posten min. Dere er en del av sirkelen som er ansvarlig for høye priser på AH. En annen del av sirkelen er de som kjøper gull. Folk har for mye gull. Gullselgerne har ALTFOR mye gull. Alle er klare over dette. Items legges på AH for sinnssjuke priser. De kjøpes av de med for mye gull ELLER de som har jobb og ikke orker å grinde i timesvis for å få råd til dette (som da igjen har kjøpt gull). Hadde ikke folk kjøpt gull, så hadde vi ikke hatt dette problemet i det hele tatt. AH farmere utnytter bare skaden som har skjedd, de var ikke i utgangspunktet med på å starte problemet. Jeg solgte nylig Hilt for 8500g, fordi den er verdt det. Den er så grundig ikke verdt det at det er kvalmt. Hvorfor? Battered Hilt er knapt en upgrade fra ToC25 / ToGC10. Det er en downgrade fra ToGC25 våpen. Det er en sidegrade til ICC10 og en downgrade fra ICC25. De første 6 bossene i ICC kan pugges uten problemer på både 10m og 25m. ToC kan man pugge, både normal og grand (de første 3 bossene) uten større problemer. Battered Hilt er "verdt" det hvis begrep som "rotation", "pve spec" og "taktikker" er uforståelige. Kjører man som raidleader og sørger for ett anstendig raid så kan man også reservere det våpnet man trenger, og da ikke være avhengig av å vinne roll. Er man i ett guild, vel, da er det bare latterlig å sløse så mye gull. Den er verdt det fordi det er det folk er villig til å betale for den, ikke fordi det er et så bra våpen. Dette er enkel økonomi. Etterspørsmål og det greiene der. Jeg er enig med deg at den ikke er verdt det kun med tanke på hvor bra selve sverdet er. Prisene er slik fordi folk har kjøpt gull, ikke fordi vi skal presse dere til å kjøpe gull. Skaden er skjedd, og man er nødt til å tilpasse seg den. Nok en gang; ikke en enkelt av gruppene som er ansvarlige. Den store mengden gullselgere og kjøpere er ett resultat av mer enn at folk er late / ikke klarer å surfe AH. Selvsagt er selgere/kjøpere et resultat av late/uvitende folk. Der er jeg enig. De late, eller de som ikke veit hvordan man tjener gull, er de som kjøper gull. Så den økonomiske situasjonen i WoW er gullkjøperne, og de late/uvitende sin skyld, som alle tilhører den samme gruppen folk. Roten til hele problemet ligger i gullkjøp. Hadde det ikke vært for det så hadde ikke prisen vært så høye. Folk legger ikke ut ting til blodpris for å tvinge deg til å kjøpe gull, de legger ut ting til blodpris fordi det er så mange som har kjøpt gull at folk faktisk er villig til å betale slike summer. Ingen selger til gi bort pris for å være snille i denne verdnen, det skjønner vell du også. Jeg har aldri påstått at noen selger til gi bort pris for å være snill. Ikke legg ord i munnen på andre, det blir bare patetisk. Jeg har aldri påstått at du har påstått at noen selger til gi bort pris for å være snill. Ikke legg ord i munnen på andre. Du drar tall ut av ræva, men det satt til side: Selvsagt hadde vi tjent mindre om folk ikke kjøpte gull, men det har ingenting å si. Jeg ville fortsatt tjent mye i forhold til andre. Priser på alt ville gått ned. "Hisap 20k i uka på 15min AH". Føler at jeg kanskje ikke er alene om "tall ut av ræva", men det satt til side. Ja, du ville nok tjent mye i forhold tilandre, men du ville tjent betraktelig mindre enn nå. Gull er bare et tall. Det som sier om du har mye eller ikke er hvor mye du har i forhold til andre. Priser vil falle og man trenger ikke like mye som nå for å være rik. Det virker som du krangler for å forsvare din egen ræv i denne diskusjonen, for endel av skribleriet ditt har jeg vondt for å tru at selv du selv står 100% bak. Jeg har verken sagt at det å kjøpe gull er negativt eller positivt, jeg synes bare det er idiotisk hvor blinde dere er i forhold til hva som gjør dere i stand til å tjene så mye gull som dere gjør. "Fy faen, jeg hater goldbuyers/sellers, dere skulle ha blitt permbanna fra spillet. Hvis alle hadde gjort som meg og brukt 15min/uka på AH så hadde alle vært WoW-millionærer på ærlig vis." Hadde det ikke vært for de som kjøper og selger gull så hadde det ikke vært nok gull i omløp til at dere kunne dratt inn såpass mye på AH som dere er i stand til. Og apropos påstanden til halvparten her inne om at "alle burde gjøre som meg og lære seg hvordan man drar inn heftig med gull på AH så blir alle rike". Få hodet ut av hullet der det sjeldent skinner og forstå at det ikke fungerer sånn hverken i en WoW-økonomi eller en reell. For at noen skal tjene så må noen tape. Alle kan ikke vinne. Og hvis alle skulle skimma AH så hadde ingen tjent for da hadde man i praksis bytta gull fram og tilbake. Enig. Alle penga mine har jeg tatt fra andre spillere, ikke fra mobs. Jeg tjener på at andre taper, noe annet har jeg heller aldri påstått. Jeg hater fortsatt goldbuyers, først og fremst er det en prinsippsak, men jeg trur ærlig talt at gullkjøp er roten til veldig mange av problemene i WoW, både når det gjelder den økonomiske delen rundt gull, men også hva slags spillopplevelser blizzard tilbyr oss, faktisk. Bare fordi du ikke skjønner hvor lett det er å tjene gull i dette spillet, så ikke beskyld de som gjør det for å snakke bullshit. Jeg skjønner konseptet bak, jeg synes bare det er bortkasta tid når det tar meg 5 minutter å fikse 20k som du trenger 15m på. Og jeg har aldri anklaget dere for å snakke bullshit om hvorvidt dere kan tjene mye eller ikke, bare mengden tid dere påstår å legge ned. Jeg synes ikke der er bortkasta. Jeg synes det er gøy å sitte på AH å se at jeg tjener mye gull. Jeg trenger ikke 15 min på å skaffe 20k. Jeg har regna ut at det tar meg rundt 7 timer. Men jeg gjorde det ærlig, folk som kjøper det jukser. Det blir det samme som å si "jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å bruke så mange timer i treningsstudioet. Jeg bruker penga mine på steroider og korter ned den tiden." Dette er hvordan man jukser i sport. Dette argumentet gi ingen mening i det hele tatt. Folk som farmer AH er ikke en viktig grunn et at det finnes så mange goldfarmers. Grunnen er de som ikke farmer AH, men som heller bruker sparepenga sine på det. Kan du vennligst sitere meg der jeg påstår at dere (AH farmers) ene og alene er grunnen til at goldfarmers fins? Det må da være pinlig for deg å skrive ett arrogant innlegg der du "diskrét" prøver å fornærme meg, når hele innlegget ditt bygger på at du ikke klarte å få med deg noe som enkelt som forskjellen på å bli anklaget for å være delvis skyldig eller ene og alene ansvarlig for noe. Jeg har aldri angripet deg å påstått at du mener at AH farmers ene og alene er grunnen til at goldfarmers fins. "Det må da være pinlig for deg å skrive ett arrogant innlegg der du "diskrét" prøver å fornærme meg, når hele innlegget ditt bygger på at du ikke klarte å få med deg noe som enkelt som forskjellen på å bli anklaget for å være delvis skyldig eller ene og alene ansvarlig for noe." Dette blir siste innlegg for dagen, jeg kommer tilbake å krangler mer i morgen. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Gullkjøpere er folk som ikke gidder å legge ned litt innsats i et spill de betaler for å ha det gøy i. Det er veldig lett å skaffe gull og å debattere det her er egentlig ganske så idiotisk siden smaken er som baken og verden er stort sett fyllt av idioter. Begge sider har en eim av småbarn som leker med barbiedukker og får de tatt fra seg og går og gråter til mora si... Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Fan så digg å lese denne tråden. Fulle av folk som e-rager over kjøp/salg av gull. Gidder ikke si min mening om det for jeg ser at de samme argumentene blir brukt om og om igjenn i nytt format. Person A: Det er dårlig for min økonomi at du kjøper gold! Person B: Nei det er det ikke. Å så kommer da person A tilbake med de samme gamle dritt forklaringene. Deretter kommer person B tilbake med akkurat samme forbanna argumentene som brukt i post 1. Det er hysterisk morsomt å lese. Nei det som nå er nytt er jo at de som kjøper gull støtter account hacking, som er den nye måten gullselgere tjener penger på, siden de ikke bruker boter lenger. Prøv og les en gang til. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Goldsellers har alltid hacket og tømt kontoer for gull og items. Det er ikke noe nytt. Det har foregått på andre mmo's lenge før WoW eksisterte. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ett spam-innlegg er fjernet. Har man ikke noe konstruktivt å tilføye diskusjonen, så kan man holde seg unna i stedet for å skrive latterliggjørende innlegg. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Idag ble min account et offer for goldfarmer-business. De la til og med en authenticator til kontoen min, så jeg har null kontroll whatsoever. Mainen tok alt fra guildbanken, hvor jeg er officer, og jau. Alt annet drit som følger med dette helvetet. Takk til dere goldbuyers som mater goldsellers som igjen skaper hackers og ødelegger for mange. Kjøp gull, ødelegg for deg selv. Ikke kjøp gull. Edit: Skriveleif. Endret 17. januar 2010 av Luddezor Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Egentlig er det brukerfeil at man blir hacket, skyld ikke på de som selger gull, det er DU som er nabben i det hele... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jepp... Akkurat som det er svindelofferets feil om det lar seg svindle. Svindleren er selvfølgelig uskyldig. Endret 17. januar 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 100% enig med Rata101. ... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Når vi snakker om bilder som uttrykker følelser rundt goldbuying. La nå folk få kjøpe gull hvis de vil. Blir de tatt og banna så blir de det, hvis ikke så klarer de sikkert å leve med "skammen" slutt nå og late som dere er moralens voktere. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jepp... Akkurat som det er svindelofferets feil om det lar seg svindle. Svindleren er selvfølgelig uskyldig. Tar du deg tid til å lese retningslinjene til WoW som Blizzard har satt, så er det ditt ansvar å holde kontoen din trygg. Så.. I beg to differ. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvorfor ? Det er jo så tydlig hvor ødeleggende det er, og hvor umoralsk det er, spesielt siden de aktivt ødelegger for mange tusen spillere når de hacker kontoer til folk. Bare fordi du ikke bryr deg, betyr ikke at ingen andre bryr seg, så hvorfor kan vi ikke få påpeke feilen i logikken til folk. Og selv om folk forsatt ikke ser problemet, så er det ingen grunn til å holde kjeft. For en defeatism holdning, selv om man kanskje aldri kan gjøre en forskjell, så er det ingen grunn til å la vær og bry seg. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 offgamers.com/itemgarden.com Hvordan blir f.eks xbox live gold 12 month code sendt? Blir koden sendt på e-post eller blir hele greia sendt med post? De har et bra system for det, de har irl "bilder" av koden som vanligvis kommer på "boksen" (f eks gamecard koder osv) Som du får automatisk på din konto der. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jepp... Akkurat som det er svindelofferets feil om det lar seg svindle. Svindleren er selvfølgelig uskyldig. Tar du deg tid til å lese retningslinjene til WoW som Blizzard har satt, så er det ditt ansvar å holde kontoen din trygg. Så.. I beg to differ. At det er mitt ansvar å f.eks. holde lommeboka mi i lomma, betyr ikke at det er min feil om en lommetyv klarer å stjele den. Det er urimelig å påstå at man selv er skyld i tyveri og svindel fra profesjonelle kriminelle. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 I de fleste tilfeller så blir kontoer hacket pga grove forsømmelser fra brukerens side. F.eks. så dårlig passord at det kan gjettes, gitt bort passord/brukernavn til folk som ikke kan stoles på, ingen antivirus osv. Om det er innbrudd i huset ditt så har det mye å si om døra var låst eller ikke... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Om det er innbrudd i huset ditt så har det mye å si om døra var låst eller ikke... Ja, men hvem er det som står for de negative konsekvensene. Er det han som glemmer å låse døra, eller han som går fra dør til dør for å finne noe å stjele? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Hvorfor eksisterer egentlig denne tråden, seks sider etter? Diskusjon rundt ulovligheter er lov, mens linker til sider som muliggjør og oppfordrer til det er ikke, eller hur? Ellers regner jeg med at de som støtter RMT-industrien ved å kjøpe gull er folk som jukser mens de spiller Ludo med sin fem år gamle lillesøster. Det er liksom litt på samme nivå. Endret 18. januar 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Ellers regner jeg med at de som støtter RMT-industrien ved å kjøpe gull er folk som jukser mens de spiller Ludo med sin fem år gamle lillesøster. Det er liksom litt på samme nivå. Jeg ser ikke helt hvordan det er på samme nivå. Jeg spiller ikke lengre, men da jeg spilte så kjøpte jeg gull når jeg trengte det, som var ca. hver gang en ny arena sesong begynte og man trengte alle nye enchants og gems. Jeg spiller ikke spillet for å ha mest mulig gull, eller for den saks skyld for å farme i nok timer til å kunne tjene nok penger med virkelig arbeid til å kjøpe 10 ganger så mye gull. Jeg spiller for å ha det morro, og når jeg spilte wow var den morroa jeg fikk arena og evt. raids og grupper, ikke å farme mobs for å få råd til det jeg trengte for å gjøre dette. Dersom du ikke tilbringer hele dagen med din WoW character uansett om du gjør noe som er gøy eller ikke, så er det greit nok at du sikkert kan skaffe gullet ditt selv. Men om du er interessert i å gjøre de tingene som faktisk er noe morro når du har tid til å spille dersom du gjør andre ting i tillegg til å spille, så er det å kjøpe gull relativt mye lettere. Ikke det at jeg nødvendigvis støtter måten gull-industrien driver på, eller at jeg vet noe om det i det hele tatt, for min del kunne godt Blizzard ha solgt gullet. Jeg spilte for å ha det morro, og jeg hadde mer morro når jeg slapp å farme gull hele tiden selv. Å sammenlikne dette med å jukse blir litt merkelig for meg. Forresten så brukte jeg offgamers.com Brukte alltid face to face trade, hvor du møter dem i Stormwind eller Ratched alt etter hva faction du er og trader over gullet. Aldri hatt noen problemer der Endret 18. januar 2010 av Cemi Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvorfor eksisterer egentlig denne tråden, seks sider etter? Diskusjon rundt ulovligheter er lov, mens linker til sider som muliggjør og oppfordrer til det er ikke, eller hur? Ellers regner jeg med at de som støtter RMT-industrien ved å kjøpe gull er folk som jukser mens de spiller Ludo med sin fem år gamle lillesøster. Det er liksom litt på samme nivå. Innholdet i posten din medfører uriktighet. For det første så er det ikke ulovlig å kjøpe gull. Ordets betydning av ulovlig vil si at det står i Norge's lover at dette er forbudt. For det andre så var sammenligningen din helt bak mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå