Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

helt ny fungerer ikke, HK eller CPU?

Anbefalte innlegg

Ok, godt, siden hk gav beskjed om at den manglet ram må man kunne anta at hk, psu og cpu er i god form.

Neste er å prøve med en enkelt ram brikke, virker det ikke med første så prøv kun den andre. kan håpe en av dem er gått og den andre virker enda.

Pass på at du kun har cpu, hk, 1x ram og psu koblet til.

Edit: Har forresten også glemt plasten på cpu kjøler, men så at noe var galt i siw etter oppstart når temp plutselig økte fælt. Heldig der...

Endret av Adjin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det fungerte ikke, nei, hva skjedde da? pip? vifter gikk rundt osv? bare pass på at alt er koblet til riktig, ingenting tar borti noe og all kontaktene ser hele og rene ut.

Blir mer komplisert etter dette, trenger fungerende deler for å feilsøke videre, greit å få tak i en fungerende cpu og fungerende ram om du kjenner noen med en pc. Kan ta maksinen med til ham og koble strøm fra i hans maskin og koble til ditt hk, skal være lange nok ledninger til at du slipper å skru noe. også greit å plukke ut en fungerende ram brikke. funker ikke dette blir det å sende inn hk og psu til butikken men en kort notis om at de ikke fungerer og du vil gjerne ha nye. koster ikke noe extra i porto og neppe noe problem for dem å teste en extra ting.

Lenke til kommentar

viftene gikk de, jeg har dobbeltsjekket alle koblinger og de står korrekt.

pip har jeg ikke testet, da jeg har oppsettet utenfor kabinettet for å garantere at det ikke er noen kortsluttninger.

men når jeg prøvde tidligere med en brikke i kabinettet, da kun på en slott pep det ikke.

da har jeg testet med høyttaler, og den pep ikke hele tatt, prøve begge brikkene i alle slottene

Endret av hasher
Lenke til kommentar

hmm.

Ja, nei, pipingen skal ikke komme når det er rambrikker i, så det er jo bra, piper den uten ram skal det indikere at hovedkortet er i funksjon og pcspeaker enheten også.

Lurer litt på : men når jeg prøvde tidligere med en brikke i kabinettet, da kun på en slott pep det ikke.

Hva betyr det? har du ikke prøvd begge brikkene med bare en brikke i om gangen, det er en god ide.

Lenke til kommentar
Hva betyr det? har du ikke prøvd begge brikkene med bare en brikke i om gangen, det er en god ide.

jeg har prøvd det

det jeg mente var at jeg kun hadde prøvd kun en brikke i en slott med høyttaler når jeg skrev posten

Endret av hasher
Lenke til kommentar

har oppdaget noe nytt idag.

det virker som maskinen i virkeligheten går i en uendelig restart loop når minne står i en av slottene.

når minnet ikke står i virker det som det ikker er en loop, men det er fortsatt ikke bilde på skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...