Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

helt ny fungerer ikke, HK eller CPU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, må vel ha en strømforsyning også. Ta ut ram brikkene, koble til begge atx kontaktene på hk og start maskinen, skal pipe for å indikere at du mangler ram, er du sikker på at alt er koblet til og hk ikke ligger rett på kabinettet slik at du kan kortslutte noe og det fortsatt ikke kommer lyd fra det er det nok hk som er gått.

Lykke til

Lenke til kommentar

Selvsagt, strømforsyning er montert! :p

Har kjørt den utenfor kabinettet for å utelukke kortsluttning, det fungerte heller ikke da.

Har også byttet om på minnebrikkene, prøvd begge to i alle slottene.

Skal prøve uten ram når jeg kommer meg hjem igjen!

Lenke til kommentar
Hmm, må vel ha en strømforsyning også. Ta ut ram brikkene, koble til begge atx kontaktene på hk og start maskinen, skal pipe for å indikere at du mangler ram, er du sikker på at alt er koblet til og hk ikke ligger rett på kabinettet slik at du kan kortslutte noe og det fortsatt ikke kommer lyd fra det er det nok hk som er gått.

Lykke til

Testet uten ram-brikker, da pep hovedkortet 3 korte, noe som på AMI bios indikerer ram-feil.

så da er det vel cpu?

Lenke til kommentar
AMD har ikke minnekontrolleren i CPU slik som de nye fra Intel. Hvor stor strømforsyning har du? Kan jo like godt være denne som er gåen som hovedkort. Mulighet for å prøve PSU i en annen PC?

Saywhatagain?

AMD har da hatt minnekontroller integrert i cpu siden athlon xp?

Lenke til kommentar
Hei! Jeg går ut i fra at du har et hovedkort med biosversjon 1.20 eller bedre, dette fordi bios 1.10 kan tidvis gi problemer når du bruker AMD ATHLON II X3 435 og i tillegg være litt kresen på enkelte typer(merker) Ram-brikker.

på klistrelappen på BIOS står det 1.20

Lenke til kommentar
En ganske teit ting jeg gjorde på min :blush:

når cpu vifta er ny, så kommer den med et plastdeksel på bunnen, har du tatt av det?

hvis det fortsatt er på så vil ikke maskinen komme til bios, men viftene vil gå.

huffda! neei, plasten er tatt av! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...