hasher Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Komponenter: HK: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2552905;c:101231 CPU: http://www.dustinhome.no/pd_5010366998.aspx RAM: 2x http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...8;c:101160;gr:0 Detter det som er montert nå. Viftene går, men ikke noe BIOS-pip eller bilde på skjermen Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har du satt i strømkontakten for CPU? Står RAM ordentlig i? Prøv med kun én RAM-brikke. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hmm, må vel ha en strømforsyning også. Ta ut ram brikkene, koble til begge atx kontaktene på hk og start maskinen, skal pipe for å indikere at du mangler ram, er du sikker på at alt er koblet til og hk ikke ligger rett på kabinettet slik at du kan kortslutte noe og det fortsatt ikke kommer lyd fra det er det nok hk som er gått. Lykke til Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Selvsagt, strømforsyning er montert! Har kjørt den utenfor kabinettet for å utelukke kortsluttning, det fungerte heller ikke da. Har også byttet om på minnebrikkene, prøvd begge to i alle slottene. Skal prøve uten ram når jeg kommer meg hjem igjen! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Du har koblet til 12v kontakten fra cpu til hovedkort? Pcen vil ikke starte uten denne ledningen, enten 4pin i et kvadrat, eller 8pin i et rektangel. Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 japp, 12v kvadrat er koblet i ved CPU Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Siden den ikke piper; Du har koblet til pc-høytaleren? Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 jepp, den er koblet i Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Hmm, må vel ha en strømforsyning også. Ta ut ram brikkene, koble til begge atx kontaktene på hk og start maskinen, skal pipe for å indikere at du mangler ram, er du sikker på at alt er koblet til og hk ikke ligger rett på kabinettet slik at du kan kortslutte noe og det fortsatt ikke kommer lyd fra det er det nok hk som er gått. Lykke til Testet uten ram-brikker, da pep hovedkortet 3 korte, noe som på AMI bios indikerer ram-feil. så da er det vel cpu? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Hva er det for en logikk? Du gjør ting med RAM-en, og den klager på RAM-en, så du konkluderer med at det er CPU? Endret 13. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 må innrømme at den ikke var heelt gjennomtenkt men tenkte på minnekontrolleren i CPU, siden jeg hadde prøvd med to minnebrikker Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 AMD har ikke minnekontrolleren i CPU slik som de nye fra Intel. Hvor stor strømforsyning har du? Kan jo like godt være denne som er gåen som hovedkort. Mulighet for å prøve PSU i en annen PC? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 AMD har ikke minnekontrolleren i CPU slik som de nye fra Intel. Hvor stor strømforsyning har du? Kan jo like godt være denne som er gåen som hovedkort. Mulighet for å prøve PSU i en annen PC? Saywhatagain? AMD har da hatt minnekontroller integrert i cpu siden athlon xp? Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) PSU: http://www.dustinhome.no/pd_5010201373.aspx? gir vel i virkeligheten rundt 430W konternuerlig og forstår det slik at CPU har minne kontroller: Endret 13. januar 2010 av hasher Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jupp, stemmer det. My bad her.. Har ikke hatt mange AMD systemer de siste 4 årene. Dere skal få diskutere videre her. Trekker meg herved ut. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei! Jeg går ut i fra at du har et hovedkort med biosversjon 1.20 eller bedre, dette fordi bios 1.10 kan tidvis gi problemer når du bruker AMD ATHLON II X3 435 og i tillegg være litt kresen på enkelte typer(merker) Ram-brikker. Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Hei! Jeg går ut i fra at du har et hovedkort med biosversjon 1.20 eller bedre, dette fordi bios 1.10 kan tidvis gi problemer når du bruker AMD ATHLON II X3 435 og i tillegg være litt kresen på enkelte typer(merker) Ram-brikker. på klistrelappen på BIOS står det 1.20 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jupp, stemmer det. My bad her.. Har ikke hatt mange AMD systemer de siste 4 årene. Dere skal få diskutere videre her. Trekker meg herved ut. *host* de hadde det den gangen også *host* Lenke til kommentar
teaman Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 En ganske teit ting jeg gjorde på min når cpu vifta er ny, så kommer den med et plastdeksel på bunnen, har du tatt av det? hvis det fortsatt er på så vil ikke maskinen komme til bios, men viftene vil gå. Lenke til kommentar
hasher Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 En ganske teit ting jeg gjorde på min når cpu vifta er ny, så kommer den med et plastdeksel på bunnen, har du tatt av det? hvis det fortsatt er på så vil ikke maskinen komme til bios, men viftene vil gå. huffda! neei, plasten er tatt av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå