lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er du morsom Databamse? 6-700 kcal forbrent på en treningsøkt? Spørs jo også hvor lenge du trener og hvordan du trener. Trener du 1 time forbrenner du helt sikkert rundt 100-200kcal, 2 timer 300-500kcal osv. Vi forbrenner 100-200kcal i timen uten å trene, så det er nok mer enn det Sjekk denne. Hvis jeg som veier 85kg løper i en time i ca 12km/t, så vil jeg i følge kalkulatoren nederst forbrenne 1069kcal. Noe som stemmer veldig bra med hva pulsklokka sier meg. Har bare testa å ha den på en gang når jeg trente styrke en liten time, og da var det drøyt 500kcal. Derimot under spinning-timer nailer jeg lett 1100kcal. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er du morsom Databamse? 6-700 kcal forbrent på en treningsøkt? Spørs jo også hvor lenge du trener og hvordan du trener. Trener du 1 time forbrenner du helt sikkert rundt 100-200kcal, 2 timer 300-500kcal osv. Vi forbrenner 100-200kcal i timen uten å trene, så det er nok mer enn det Sjekk denne. Hvis jeg som veier 85kg løper i en time i ca 12km/t, så vil jeg i følge kalkulatoren nederst forbrenne 1069kcal. Noe som stemmer veldig bra med hva pulsklokka sier meg. Har bare testa å ha den på en gang når jeg trente styrke en liten time, og da var det drøyt 500kcal. Derimot under spinning-timer nailer jeg lett 1100kcal. Hvileforbrenningen er ikke lik på alle må du vite. Folk som har mer muskler forbrenner mer. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Normal forbrenning er på 100-200kcal i timen, litt avhengig av hva du jobber med. Egentlig trodde jeg ikke muskelmasse i seg selv ikke hadde noe særlig med forbrenningene å gjøre. Trodde det hadde mere med aktivitetsnivå å gjøre. Altså at forbrenningen for to med lik vekt og alder ville være stort sett lik om de gjordet samme, selv om den ene hadde mye større muskelprosent. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Altså at forbrenningen for to med lik vekt og alder ville være stort sett lik om de gjordet samme, selv om den ene hadde mye større muskelprosent. Det er ikke sant. Mye av hvileforbrenning (når du sitter og ikke gjør på noe) kommer av muskelmasse. Aktivitetforbrenning er noe annet. Så han fyren med høyere muskelprosent ville ha forbrent mer ut over dagen. Edit til TS: Regnet litt rundt nå og fant ut at jeg får i meg 230g protein om dagen fra mat og ingen shakes. No need for shakes man! Endret 23. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå