Gå til innhold

Ønsker 'vi' virkelig at Linux skal bli mainstream?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvor mange er det som driver med sånt, egentlig?

Annet enn på div. forum (bl.a dette) har jeg aldri støtt på en "linux-misjonær".

Men blir stadig oppringt av folk som skal selge meg Microsoft ditt og datt.

Fordi når noen maser 24/7 om ett og samme system og du generelt ikke liker Linux så blir man kvalm og lei?

Hvem er "noen"? Hva er grunnen til misnøyen når systemet er uprøvd?

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar
Og hvor mange er det som driver med sånt, egentlig?

Annet enn på div. forum (bl.a dette) har jeg aldri støtt på en "linux-misjonær".

Men blir stadig oppringt av folk som skal selge meg Microsoft ditt og datt.

Fordi når noen maser 24/7 om ett og samme system og du generelt ikke liker Linux så blir man kvalm og lei?

Hvem er "noen"? Hva er grunnen til misnøyen når systemet er uprøvd?

ALDRI likt Linux, verken på brukervennlighet eller utseende. Og "noen" er linuxfriken på jobb her. Er som en prest som hytter og kauker om at du MÅ tro på jesus.

Lenke til kommentar
ALDRI likt Linux, verken på brukervennlighet eller utseende. Og "noen" er linuxfriken på jobb her. Er som en prest som hytter og kauker om at du MÅ tro på jesus.

Ja, hvordan ser nå egentlig Linux ut? Det er ikke så greit å holde styr på hva som er Linux og hva som er skrivebordsmiljøet etc, kanskje.

Slike "linuxfriker" har jeg ikke vært ute for selv, men virker som det er mer personen det er noe galt med enn linux i seg selv..

Lenke til kommentar
Mulig det ble mye rot i startinnlegget, men håper noen har et par konstruktive innlegge ang "Ønsker vi virkelig at Linux skal bi mainstream?" :D

Må ikke, men ser ikke noe grunn til at det ikke skulle være bra. Det hadde ihvertfall vært fint å få en såpass stor brukermasse at hardwaresupport var så bra at jeg slapp å google all maskinvare jeg vurderer å kjøpe.

Ellers forutsetter du at det ene utelukker det andre. Man kan fint kjøre KISS-programmer i Windows, like mye som i Linux. At man i tillegg får valgfrihet om å kjøre både tunggrodde distroer og lette distroer, og samtidig kan installere kommersiell software som PS og spill, ser ikke jeg på som noe annet enn en fordel. At en del mer tunge programmer kommer til Linux, vil ikke bety at Debian eller Arch plutselig blir bloatet.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...