Opelduude Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Nå i det siste har det vært iskaldt over lengre tid og plutselig en dag så begynnte glødelampa og blinke etter at bilen starter. Den starter lett og merker ingen problemer. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Sier seg selv at det er noe som er feil med glødekretsen o.l. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå i det siste har det vært iskaldt over lengre tid og plutselig en dag så begynnte glødelampa og blinke etter at bilen starter. Den starter lett og merker ingen problemer. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Sier seg selv at det er noe som er feil med glødekretsen o.l. Du sier ikke noe om hvilken bil dette er. Blinker den hele tiden, eller bare en periode etter start? Hadde en defekt glødeplugg på min, da fikk jeg en generell varsellampe om at motoren trengte service straks, og denne sluknet etter noen sekunder. Hvor langt har du kjørt på de pluggene du har? På min kostet det knapt 500,- inklusive alt å få de fra UK, mens her i Gnore koster de endel mer, og de var temmelig enkel å bytte på min (Opel Vectra 2.2DTi). Glødepluggene er ganske enkle å måle feil på: Av med "plugghetten", og mål mellom toppen på pluggen og jord. Stort sett skal glødeplugger ligge på rundt 1-2 Ohm. Er de røket så er det mye mer motstand. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Eller ingen motstand Lenke til kommentar
joka Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 på vw lyser glødelampa hvis bremselysene IKKE virker Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Eller ingen motstand Hehe, ja så klart Men da er det vel mer enn bare pluggen som er røket? Vil iallfall tro at det gjør vondt for gløde-styringen å bli kortsluttet der, er det sikringer på dette i det hele tatt tro? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Er en opel corsa 07 1,3 td som har gått snart 40 k Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er en opel corsa 07 1,3 td som har gått snart 40 k Blinker den lenge etter start? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Er en opel corsa 07 1,3 td som har gått snart 40 k Blinker den lenge etter start? Den blinker hele tiden under kjøring Endret 13. januar 2010 av Gryterett Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er en opel corsa 07 1,3 td som har gått snart 40 k Blinker den lenge etter start? Den blinker hele tiden under kjøring Jeg ville først lest litt i håndboken, deretter evt ringt til verkstedet. Sikkert en grei forklaring på det :-) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Er det partikkelfilter på bilen? Hvis det er det, så er det startet rensing av det. Kjør i gjevnfart med turtall over 2000rpm i ca. en halv time så vil den slutte å blinke. Jo mere turtall, jo fortere slutter den å blinke. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Er det partikkelfilter på bilen?Hvis det er det, så er det startet rensing av det. Kjør i gjevnfart med turtall over 2000rpm i ca. en halv time så vil den slutte å blinke. Jo mere turtall, jo fortere slutter den å blinke. Vi fant ut det i dag ja, så i instruksjonsboka og ringte verkstedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå