Gå til innhold

I/O feilmelding når jeg prøver å installere Windows 7

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 320 Gb Seagate Momentus 7200.4 harddisk til min bærbare, en Compal IFL90 (halvfabrikat som selges av Multicom). Etter å ha satt i den nye harddisken har jeg partisjonert denne ved å bruke GParted fra en Ubuntu-disk, latt første delen av disken være uformatert (til Windows), ~260 Gb med NTFS på midten til media, og opprettet en extended partisjon på slutten av disken til Ubuntu.

Idet jeg prøver å boote fra Windows 7 Professional x64 disken min får jeg følgende feilmelding midt i "Windows is loading files...":

Windows Boot Manager

Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

Status: 0xc00000e9

Info: an unexpected I/O error has occurred.

Jeg har prøvd å disable USB fra BIOS-menyen, men det hjalp ikke. Vet noen hva problemet kan være her? Harddisken er ny, så den burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant et tips om å prøve å brenne DVD'en på lavere hastighet, så jeg brant den* på 3x, og sitter nå og installerer Windows. Greit at det var en enkel løsning ihvertfall!

*Jeg har ikke piratkopiert det, men kjøpt og lasted det ned gjennom E-Academy som jeg har fått tilgang til fordi jeg er student ved UiO.

Endret av purity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...