Scooby snacks Skrevet 12. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2010 Hei Jeg tenkte dette kunne være litt morsomt å diskutere. Er det noen her inne som har kleskode på jobb eller skole? "Slipstvang"? Hva synes dere om dette? Jeg er selv student, og jobber kun deltid som lærer, så jeg kan kle meg omtrent som jeg vil. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2010 Ikke akkurat kleskode kanskje, men vi er pålagt å ha på oss ESD-sikre dresser når vi jobber grunnet mye statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Går på videregående skole, så jeg kan forsåvidt gå med hva jeg vil.. Det hadde vært strålende med dresskode/skoleuniformer! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Er pålagt å gå i militæruniform her jeg jobber. Er EDB tekniker i en bunkers. Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 På jobben har vi jobbskjorter, slips, sorte sko og dressbukse. Synes det er veldig greit bortsett fra når jeg blir spurt om å jobbe ekstra og ikke har beregnet å ha noen rene skjorter da. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Andre året på VGS, ingen kleskode i det hele tatt. På jobb har man jo et antrekk man må gå med, men vil ikke akkurat kalle det en kleskode. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Ingen kleskode her i firmaet jeg jobber som IKT lærling. Har en t-skjorte med logoen jeg kan bruke om jeg vil. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Bullshit, Lednar. Alle vet at den universielle IT-uniformen er chinos som sitter som en potetsekk og en utvaska t-skjorte elller pique. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Dessverre har vi ikke det, skoleuniform hadde vært noe! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Stemmer det, Henrik 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Bullshit, Lednar. Alle vet at den universielle IT-uniformen er chinos som sitter som en potetsekk og en utvaska t-skjorte elller pique. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Går vel sånn noenlunde fint+- på skolen. Lenke til kommentar
Kung_Bore Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Jobber i Forsvaret, så går i militæruniform. Hele tiden. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Avtjener fortiden førstegangstjeneste så her går det i grønt hele dagen. Ikke at arbeidsuniformen er så ille å ha på seg at det gjør noe egentlig. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Ingen kleskode på VGS. Men går alltid i noe jeg mener ser bra og presentabelt ut. Aldri joggebukse, hettegenser eller hvite tennisokker! =P Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Bullshit, Lednar. Alle vet at den universielle IT-uniformen er chinos som sitter som en potetsekk og en utvaska t-skjorte elller pique. Hahaha, heftigste jeg har sett. Men kommer nok neppe til å finne noe sånt fram. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 Bullshit, Lednar. Alle vet at den universielle IT-uniformen er chinos som sitter som en potetsekk og en utvaska t-skjorte elller pique. Hey hey! Jeg jobber med IT så ikke mobb Tror ikke det er mange steder som har kleskoder lengere, de fleste skjønner vel hvordan man skal gå. Når jeg er på jobb går jeg som oftest i skjorte, en pen genser og jeans. Er vel samme på skolen også evt med en cardigan eller en strikkejakke/genser. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 Programmerer her. Pleier gå rundt på sokkelesten i baggy jeans og t-skjorte, for det meste ubarbert. Jeg har planlagt å kjøpe badekåpe slik at jeg ikke trenger å ha bukse på. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 Tror ikke det er mange steder som har kleskoder lengere, de fleste skjønner vel hvordan man skal gå. Tror du har misforstått hva kleskode er. Det er ikke skrevne regler som må følges til punkt og prikke (sånn som skoleuniform/uniform), men litt mer vage rettningslinjer som sier noe om hva som er ok å ha på seg der du jobber/studerer. Jobber man som f.eks. advokat vil kleskoden i de fleste tilfeller være mørk dress, jobber man i it-bransjen vil igjen kleskoden sikkert være litt mer casual, f.eks. jeans og skjorte. Kleskode varierer fra firma til firma, og fra bransje til bransje. Så joda, det er nok kleskoder veldig mange steder fortsatt, og det at man skjønner hva man skal gå med er jo nettopp at man har oppfattet kleskoden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå