anaconda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Her selges et brød som kalles byens beste brød. Det er svindyrt, koster nesten 40 kr. Men kjøpte på tilbud til 20 kr. Synes det er utrolig godt, et av de beste brødene jeg har smakt. Jeg har prøvd å unngå brød med hvetemel og holdt meg til 100% grove varianter. Dette brødet har en grovhetsprosent på 60%. Ingredienser: vann, hvete, sammalt hvete, byggmel, siktet rug, revet gulrot, havrekli, solsikkekjerner, linfrø, salt, gjær, sirup, melbehandlingsmiddel (askorbinsyre) 220 kcal, 8g protein, 38g karbohydrat, 3,5g fett. Hva synes dere? Er dette et sunt og næringsrikt brød jeg kan spise med god samvittighet? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis et matprodukt har sunne ingredientser i seg, så har disse uansett en sunn funksjon som gjør kroppen godt. Dette er ofte ignorert av kostholdsnerder, fordi hvis det har en overvekt av kalorier vil det forkastes som usunt, til tross for alle sunne ingredientser. Du vil uansett få et sunt utbytte av gullrot, havrekli, solsikkekjerner og linfrø. Bare dette holder til å si at det er sunt. Det høres fiberrikt ut, samt gode kilder til omega 3 - som finnes i linfrø, og zink som finnes i solsikkekjerner, samtidig som du vil få vitaminer fra gullroten, og proteiner fra havren. Mens andre vil rakke ned på siruppen og slikt. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg hadde spist dette brødet uten å bekymre meg stort - selvfølgelig forutsatt at jeg noen gang skulle finne på å kjøpe ferdigbrød Litt skeptisk til sirupen, men da utelukkende pga smak og ikke næringsinnhold, jeg er fan av litt saltere brød. Allikevel, sirupen kan være tilsatt for å søte eller som smaksforsterker, for å veie opp for ellers kjipe råvarer med dårlig smak. Men slikt blir jo bare pirk, om en ikke bryr seg. Hvis du ellers synes brødet smaker godt, er det ikke noe galt i dette brødet. (Men for all del, vurder å bake egne brød, det er det beste ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå