Gå til innhold

NRK og Viasat, samarbeider de?

Anbefalte innlegg

Jeg har Viasat tuner med bindingstid, men har ikke tv. Jeg kjører signalet inn på en pc skjerm.

Kan jeg si opp NRK-lisensen? Eller har de lister som de sjekker kontinuerlig?

Kan jeg ikke bare si at jeg har sagt opp viasat for lenge siden?

Det er 3 år siden jeg tegnet abbonement hos viasat, men det er bare 1 år siden jeg begynte å få NRK-lisens, og det var rett etter at jeg kjøpte mitt eget hus...

Begynner å tro at de kun bruker folkeregisteret og ser når folk får selvstendig bolig eller melder flytting?

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du abbonement fra viasat slipper du ikke unna tv lisens.

dette er 100% sikkert.

det kan være en mulighet hvis du avtaler med viasat at du sender inn kanalkortet ditt til de at de kan bekrefte dette i et skriv som du da kan sende videre til nrk.

edit: okei, jeg misforsto litt. trodde du brukte kun viasat on demand, men du bruker en skjerm uten tuner. Men du får likevel inn nrk med kortet ditt, så da må du betale lisens.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
har du abbonement fra viasat slipper du ikke unna tv lisens.

dette er 100% sikkert.

det kan være en mulighet hvis du avtaler med viasat at du sender inn kanalkortet ditt til de at de kan bekrefte dette i et skriv som du da kan sende videre til nrk.

Til og med satellittmottageren er lisenspliktig selv man ikke kan se NRK. Alle med "tv mottager" skal betale kringkastningslisensen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg med "gammel" tv skal ikke betale tv lisens, dette er godtatt av nrk.

Alle har jo en vanlig analog tuner og nå som det analoge nettet er slått av i hvertfall store deler av landet så slipper du lisens, ja, men da kan du verken ha kabel-tv eller parabol i huset heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...