stich_it Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvem er ansvarlig for undersøkelseskostnadene på en vare som blir sendt til service innenfor de seks første månedene etter kjøp dersom servicen ikke finner feil på produktet? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Forbrukeren, men bare dersom han ettertrykkelig er gjort oppmerksom på dette ved innlevering. Det er ingen forskjell på dette hverken før eller etter 6 måneder er passert. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. PS: Raskt levert, eller hva? Endret 12. januar 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå