Irmo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei Det har seg slik at jeg nylig fikk en platespiller. Jeg vil gjerne koble denne til et lydkort, og har sett noen billige utgaver som kan gjøre dette (og bare dette). Jeg driver også med annen musikk, så jeg tenkte å prøve å få tak i et allsidig lydkort som passer mine behov. Det jeg leiter etter her er da et et lydkort som helst skal ha 2 innganger for jack og 2 for mikrofon, en midi-inngang og Phono-inngang (RCA?) Slik at jeg kan både spille av gamle LP'er og spille inn min egen musikk. Det må også kunne kobles til pc'en gjennom USB. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Mener selv jeg har ganske god oversikt over hvilke lydkort som finnes på markede, man har aldri sett et som har platespillerinngang. Så du må enten investere i en platespiller med USB-utgang (Sony PSLX300, Lenco L-3867, ION LPDOCK, og Numark TTUSB). Men siden du allerede har en er det bedre å kjøpe et RIAA-trinn, f.eks Cambridge 540P, Rega Fono Mini eller Pro-Ject Phono Box II og kople det til linjeinngangen på lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Irmo Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Denne platespilleren har innebygd RIAA-forsterker, vil det kunne bli et problem ved å kjøre disse sammen? Tenkte meg nesten at det ikke fantes noe slikt noe ja. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Når platespilleren allerede har innebyggd RIAA-trinn trenger du ikke å kjøpe noe som helst i tillegg, da den gir ut et vanlig linjesignal. Det er bare å koplele den rett inn i 'line /mic' inngangen på lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 RCA kan fint ha overgang til Jack. Dette får du kjøpt på de fleste steder som selger lydkabler. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Har overværet stor diskusjon om akkurat det der. Og har forstått det slik at mini jack plugger blir noe dritt, hvis man skal rippe vinyl. Man bør har inngang for RCA på lydkortet, og det bør kobles fra forsterker ( ikke direkte fra platespiller) Har jo prøvd litt av hvert oppigjennom. Har også en sånn USB platespiller, men er ikke fornøyd med den tilkoblingen. Så nå er jeg også ute etter et lydkort med RCA inn. Og kanskje helst ut også. Mini Jack lager visstnok støy og alt mulig, i tillegg til at signalet får redusert kvalitet. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Finnes endel, dette fant jeg ved å søke "audio interface with rca input" http://www.zzounds.com/item--BEHUCA202 Du finner sikkert fler hvis du leter litt Ellers er det ingenting som skulle tilsi at minijack har dårligere kvalitet enn RCA, så lenge kablene har god kvalitet. Problemet er jo disse minijackene som koster 50 spenn, invester i noe bedre, så skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Sånn med USB, ok? Tenkte mer på noe sånt som dette, men: M-AUDIO AUDIOPHILE 2496 Men poenget var at eksperter blant amerikanera mener minijack ikke holder som tilkobling i forhold til Rca plugger. Se forøvrig denne tråden for mer utfyllende beskrivelse. Dette vil jeg prøve å komme til bunns i. Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har brukt RCA inngangene på M-Audio Audiophile USB i flere år og de funker veldig bra. Dersom du er interessert i å prøve har jeg har forøvrig en M-Audio Audiophile USB boks til salgs etter nissen kom med nytt lydkort til jul. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Ok. Men lurer på om ikke sånt integrert lydkort jeg linket til ovenfor er bedre enn USB? Det nye lydkortet ditt da, hva var det? Er vel bedre siden du heller vil ha det Endret 4. januar 2013 av Delvis Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Ok. Men lurer på om ikke sånt integrert lydkort jeg linket til ovenfor er bedre enn USB? Det nye lydkortet ditt da, hva var det? Er vel bedre siden du heller vil ha det Jeg syntes USB lydkort funker veldig bra. Enklere å jobbe med når man slipper å montere det i maskinen og man kan bruke det til laptop også. Jeg bruker kortet til musikkinnspilling og har hatt litt problemer med latency når jeg spiller inn, men lyden i kortet er kjempegod dersom man bare skal spille musikk gjennom det. Det nye kortet mitt er Presonus AudioBox USB men det har ikke RCA-kontakter. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg bruker kortet til musikkinnspilling og har hatt litt problemer med latency når jeg spiller inn, men lyden i kortet er kjempegod dersom man bare skal spille musikk gjennom det. Det er egentlig bare for innspilling (fra vinyl) jeg skal bruke det. Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Her er en rimelig og helt sikkert god løsning som vil funke for deg: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=28488&artno=209256 sammen med http://www.4sound.no...84&artno=168837 Endret 8. januar 2013 av poen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=uhoHiM8zmvw Virker interessant. Blir et problem eneste med den, jeg hater rødfarge på slike ting. Høres kanskje rart ut, men slik er det. Andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå