Atleladden Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har noen filer jeg vil sende FRA serveren regelmessig.. men FTP fungerer ikke FRA maskinen, får "command not found". Men Ftp skal da være innstalert?:S, er jo i webgrensesnittet, men der er det bare TIL serveren det er snakk om.. Noen tips? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Bruke alternativer? scp? rsync? Lenke til kommentar
Atleladden Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Rsync kan ikke laste opp til en FTP server. Kan scp det? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Du skriver at server er en FreeNAS. Har ikke FreeNAS ssh/scp som standard? Lenke til kommentar
Atleladden Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Du skriver at server er en FreeNAS. Har ikke FreeNAS ssh/scp som standard? Jeg har altså en FreeNAS server som skal overføre filer til en windows 2003 FTP server. FreeNASet har ssh og scp, men kan jeg bruke scp til å laste opp filene til windows FTP serveren? Er ikke scp en annen protokoll? :S Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har altså en FreeNAS server som skal overføre filer til en windows 2003 FTP server. Aha, se der ja. Det hjekper hvis du forklarer hele greiene. FreeNASet har ssh og scp, men kan jeg bruke scp til å laste opp filene til windows FTP serveren? Er ikke scp en annen protokoll? :S Jo, scp benytter ssh-protokollen, det er noe annet enn ftp. Om Win 2003 støtter ssh/scp vet jeg ikke. Det er sikkert mulig å installerer, på samme måte som det går an å installere rsync i Windows. Da er det vel enklere for deg å installere ftp-klienten på FreeNAS serveren din. Lenke til kommentar
Atleladden Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har altså en FreeNAS server som skal overføre filer til en windows 2003 FTP server. Aha, se der ja. Det hjekper hvis du forklarer hele greiene. FreeNASet har ssh og scp, men kan jeg bruke scp til å laste opp filene til windows FTP serveren? Er ikke scp en annen protokoll? :S Jo, scp benytter ssh-protokollen, det er noe annet enn ftp. Om Win 2003 støtter ssh/scp vet jeg ikke. Det er sikkert mulig å installerer, på samme måte som det går an å installere rsync i Windows. Da er det vel enklere for deg å installere ftp-klienten på FreeNAS serveren din. Det ser ikke ut som om det er barebare å innstalere ftp client på FreeNAS:S Føler meg litt hjelpeløs uten apt-get fra ubuntu.. Noen hint til å få innstalert en enkel kommandolinje ftp klient her?, Freenas er basert på FreeBSD. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nå vet jeg ikke om dette er en løsning du kan akseptere, men du kan installere http://www.freesshd.com/ på Windowsserveren din for å få en SFTPserver. Dette fungerer bra, er mye sikrere enn FTP og vil la deg bruke SCP fra FreeNAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå