theresaaa Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei, lite kyndig pc-bruker med behov for hjelp her. I dette huset har vi tre pcer. Min laptop som nylig har blitt reinstallert, som brukes til internett-surfing, en smule skype og en og annen kabal. I tillegg kommer en stk laptop som er sjelden i bruk som tilhører mine foreldre, og en stasjonær pc som brukes til cs, msn, surfing og hele den pakka. Broren min er en ekte gamer. Så fort pcen min er inne på nettet, blir brodern sint fordi nettet "lægger såå jææævli". Han kan også fortelle at dette skjer aldri ellers og det "må være noe jeg gjør". Hva kan det være? Er det egentlig min skyld? Hva må dere vite for å løse dette mysteriet? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jo fler som bruker nettet samtidig jo tregere vil det gå. Om du bruker skype, spotify og har en netbrowser oppe som bufrer noe youtubevideoer også skal broren din game cs så kan det nok godt hende at han merker tendenser til noe lægg Merker samme problem hjemme. Har 3 pcr i huset. Om alle skal surfe på nett + at jeg skal prøve å game Modern Warfare 2 online så lægger det ja Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Har målt linja her og det viser 3mbits ned og 0,4mbits opp. Er ikke kjappeste linja, men burde gå greit. Noen som vet hvor mye CS krever for å kjøre slik at man har minumum 50 ping? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er dere tilkoblet via kabel eller via trådløst? Du vil veldig fort merke flere brukere på trådløst, da det fort blir lit "tett" i lufta. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Har trådløst nett, men cs-duden er kobla til med kabel på rutern. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Med kun 3Mbps ned og 0,4Mbps opp blir det veldig fort lagg når nettet er i bruk. Man vil kunne merke det selv ved vanlig surfing med litt spotify ved siden av. Løsningen er såre enkel; oppgrader linja Evt kan man skru på QOS på routeren. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Ble til at vi oppgraderte linja, merker GODT den deilige forskjellen. Pluss at det er veldig fint å slippe å bli halshogd hver gang jeg våger meg inn på det o store internett. ^^ Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Spotify dreper linja dersom du har Premium konto (Driver å laster opp heile tia). Med gratis konto så stopper spill opp en gang innimellom når en sang lastes ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå