idukjent Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 hei. skal skrive en artikkel om webprogramering til i morgen. kan noen gi meg noen gode råd om hva jeg burde ha med. skal være en kort artikel på ca 1 side. tenkte å ta med noen avsnitt der jeg forteller om programerings språk å hva webprogramering egentlig er. har en liten start men sliter med fortsettelsen. hadde vert fint vis dere kan komme med noen gode råd.. bare å spøre vis dere lurer på noe . martin. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Du kan gi eksempel på dynamiske nettjenester og fortelle om hva de gjør for oss, hvor dumt det hadde vert uten ol? =) Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 har du et eksempel på dynamiske nett tjenester ? tenkte med en gang på nettbank eller noe sånt? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Nettbank er er godt eksempel. Jeg tenkte på Facebook/Nettby =) EDIT: Leif was here. Endret 12. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 takk . det var lurt. tar gjerne imot flere råd/tips. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Litt om programmering Programmering Programmering er å skrive et program, som forteller foreksempel en datamaskin hvordan den skal løse sin oppgave. Man kan skrive et program i mange forskjellige programspråk. Datamaskinen klarer ikke å forstå disse språkene direkte, men kan oversettes til maskinkoder ved hjelp av et dataprogram. Maskinkoder er basert på det binære tallsystemet (totalsystemer) og er de eneste språket datamaskinen kan forstå direkte. Web programmering Web programmering er den vanligste programmeringen folk flest kommer borti. Web programmeringen består i å skrive et program i foreksempel Notepad. HTML ( Hyper Text Markup Language) kan oversettes direkte av nettleseren. Men man trenger en server for å oversette PHP og ASP til HTML som kan vises i nettleseren. HTML, JAVA, ASP, PHP, og MSSQL er vanlig å bruke under web programmering. Nyttige tjenester Ved hjelp av web programmering har vi laget flere nyttige dynamiske nett tjenester. Du kan blant annet betale regninger over nett. Mange av disse nett tjenestene har revolusjonert måten vi lever på. Hva det brukes til. Ved å lære seg web programmering har man mulighet til å lage nesten hvilke program du vill. Med web programmering har du muligheten til å lage hjemmesider å andre nett tjenester. Min mening Jeg synes web programmering er interessant og vil fortsette med å lære meg mer om dette. Det finnes mange måter å lage en hjemmeside på. Men jeg vil anbefale nybegynnere å lære seg HTML koder til å begynne med. Endret 13. januar 2010 av idukjent Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 "Programmering er å skrive et program, som forteller foreksempel en datamaskin hvordan den skal løse sin oppgave. "for eksempel en datamaskin? Hva ellers? Definisjonen er ellers litt vag... "Datamaskinen klarer ikke å forstå disse språkene direkte, men kan oversettes til maskinkoder ved hjelp av et dataprogram." men kan oversettes til maskinkoder ved hjelp av dataprogram? Koden blir oversatt til maskinkode vedhjelp av en kompilator. Maskinkode er det samme som ASM (assembly), et lavnivåspråk. Binærkoder er 1'ere og 0'ere. Dette må du forklare bedre, samt forskjell på lavnivå og høynivåprogrammeringsspråk. "Web programmering er den vanligste programmeringen folk flest kommer borti." nei, det ville jeg ikke sagt. Windowsprogrammering i VB er vel så vanlig, og har vært det i mye lengre tid. Du ramser opp PHP, ASP og Java og MSSQL, men forklarer ikke hva det er. Du bør tydeliggjøre forskjellen på statiske og dynamiske websider. "Mange av disse nett tjenestene har revolusjonert måten vi lever på." Som hva da f.eks.? "Ved å lære seg web programmering har man mulighet til å lage nesten hvilke program du vill." Nei, det er ganske begrenset hva du kan med webprogrammering. "Det finnes mange måter å lage en hjemmeside på. Men jeg vil anbefale nybegynnere å lære seg HTML koder til å begynne med." Hvilke tips har du til de som har lyst på en nettside men ikke er interessert i programmering? Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Litt om programmering Programmering Programmering er å skrive et program, som forteller en datamaskin hvordan den skal løse sin oppgave. Man kan skrive et program i mange forskjellige programspråk. Dette er språk datamaskinen ikke kan forstå direkte, så språket / koden blir oversatt til maskinkoder (ASM) ved hjelp av en kompilator. Maskinkoder er basert på de binære tallsystemet (totallsystemet). Det binære tallsystemet er et posisjonsystem med 2 grunntall, det er vanlig å bruke tallene 0 og 1. Web programmering Web programmeringen består i å skrive et program i foreksempel Notepad. Web programmer skrevet med HTML koder, kan oversettes direkte av nettleseren. Program skrevet i språk som PHP må oversettes til HTML av en server, før det kan vises i nettleseren. PHP er et programmeringsspråk hovedsaklig brukt for å lage dynamiske nettsider. HTML ( HyperText Markup Language) er et markeringspråk for formatering av nettsider med hypertekst og annen informasjon som kan leses av en nettleser. Forskjellige websider Dynamiske websider. Ved hjelp av web programmering har vi laget flere nyttige dynamiske nett tjenester. Mange av disse nett tjenestene har revolusjonert måten vi lever på. Man trenger foreksempel ikke lenger å gå til banken for å betale en regning. Statiske websider statiske websider er mere som et visittkort. Brukes foreksempel på nettsider til bedrifter som ikke skal blogge nyheter, og annen informasjon jevnlig. Hva det brukes til. Ved å lære seg programmering har man mulighet til å lage nesten hvilke program man vill. Med web programmering har du muligheten til å lage hjemmesider å andre nett tjenester. Min mening Jeg synes web programmering er interessant og vil fortsette med å lære meg mer om dette. Det finnes mange måter å lage en hjemmeside på. Men jeg vil anbefale nybegynnere å lære seg HTML koder til å begynne med. Man kan også lage hjemmesider uten å lære seg programmering ved å bruke WYSIWYG (What You See Is What You Get). Kom gjerne med komentarer, flere tips og råd. takk. Endret 13. januar 2010 av idukjent Lenke til kommentar
masb Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Blir feil å si at en internettside som kun er skrevet med html og css er et program. Det er riktigere å si at det er et dokument som kan inneholde alle mulige slags medier. Lære seg html-koder? En smule vagt. Anbefal heller en side som f. eks. html dog og fortell litt om hvordan du lærte det (om du kan det). Litt off topic, men allikevel. Du må rette på språket hvis dette er en innleveringsoppgave. Webprogrammering, ikke web programmering. For eksempel, ikke foreksempel. Nettjenester, ikke nett tjenester. osv, osv. Om språket er riktig virker oppgaven med ett mer proff og gjennomtenkt Lenke til kommentar
masb Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 og wtf. du starter en h2-tag og avslutter med h1-tag. sjekk at det du viser frem er riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå