Eksempel Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei. Jeg har faktisk et meget merkelig problem. Det har seg slik at jeg har laget en musikkspiller i action, og lagt inn noe musikk osv på siden min. Men til nå har jeg bare lagt musikkspilleren på en frame, og selve siden på en annen frame. Dette gjør at jeg ikke kan se linken på det jeg er inne på på siden, og kan ikke trykke F5 uten at sangen starter på nytt. Finnes det en måte der jeg kan legge spilleren i en include ellerno, og dermed ha den direkte på siden uten at sangen starter på nytt? Eller er det en løsning med frames som gjør det mulig å ikke må ha samme URL heletiden? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har du en link til dette systemet? Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Har ikke laget det enda, for det er en god del folk som sitter på siden min heletiden. Kan derfor ikke legge inn noe før jeg veit hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Du kan jo ikke legge spilleren i include uten at F5 starter musikken på nytt. Det du kan gjøre er å bruke AJAX til å hente innholdet på siden din, og oppdatere URL anchor i forhold til hvor du er på siden (ala Facebook) slik at siden ikke oppdateres når du browser den. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Ikke trykke F5. Det er det F5 gjør, laster siden på nytt. Du må nok lage din egen refresh-alt-annet-enn-musikken knapp, med ajax feks. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Om han har det i en frame trengs jo ikke AJAX. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Kunne tenkt meg en sak som gjør det mulig å ikke laste spilleren på nytt, men bare resten av innholdet, slik at man kan bytte mellom sider uten at spilleren starter på nytt. Uheldigvis kan jeg ikke AJAX i det heletatt. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Plasser spilleren i et popup-vindu? EDIT: eller lær deg AJAX =) Endret 12. januar 2010 av Jckf Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Jckf, popup! Den var smart. Nå må jeg lære meg å lage en popup. xD Sikkert fort gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå