fUsiOn Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Vel, du har fått installert firmwaren så burde fungere da. Du må ha oversett noe, for jeg får det til å fungere fint ved hjelp av guiden. Lenke til kommentar
deum Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Vel, du har fått installert firmwaren så burde fungere da. Du må ha oversett noe, for jeg får det til å fungere fint ved hjelp av guiden. Prøvde å sette den opp som en Client bridge også, men det gikk ikke. så jeg lurer på hva som kan være feilen. har også prøvd denne guiden http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Unive...reless_Repeater den er litt anderledes en den du linket. i den du linket sto det ingen ting om Firewall settings osv. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Da gjør du noe feil, eller signalstyrken er ikke god nok. Prøv å gå nærmere D-linken din for å se om det endrer ting. Så lenge du har lagt til D-linken på Linksysen med SSID og rikig key, så skal du ha internett gjennom Linksysen. Står den noen IP helt øverst til høyre? Skal stå WAN IP: x.x.x.x (IP'en til D-Linken) Står det WAN IP: 0.0.0.0 der så klarer ikke Linksysen å koble seg opp mot D-linken, derfor jeg vil at du skal ta Linksysen nærmere D-linken for å se om signalstyrken er problemet, for 14% er ikke særlig mye. Etter min erfaring med trådløse nettverk så er dette for lite for å opprettholde en oppkobling. Lenke til kommentar
deum Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Da gjør du noe feil, eller signalstyrken er ikke god nok. Prøv å gå nærmere D-linken din for å se om det endrer ting. Så lenge du har lagt til D-linken på Linksysen med SSID og rikig key, så skal du ha internett gjennom Linksysen. Står den noen IP helt øverst til høyre? Skal stå WAN IP: x.x.x.x (IP'en til D-Linken) Står det WAN IP: 0.0.0.0 der så klarer ikke Linksysen å koble seg opp mot D-linken, derfor jeg vil at du skal ta Linksysen nærmere D-linken for å se om signalstyrken er problemet, for 14% er ikke særlig mye. Etter min erfaring med trådløse nettverk så er dette for lite for å opprettholde en oppkobling. da skal jeg prøve på det får ikke testa det før i kveld en gang når jeg kommer hjem fra jobb. Men skal komme tilbake med svar når jeg har testa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Vel, du har fått installert firmwaren så burde fungere da. Du må ha oversett noe, for jeg får det til å fungere fint ved hjelp av guiden. Prøvde å sette den opp som en Client bridge også, men det gikk ikke. så jeg lurer på hva som kan være feilen. har også prøvd denne guiden http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Unive...reless_Repeater den er litt anderledes en den du linket. i den du linket sto det ingen ting om Firewall settings osv. Kan du ikke være snill å dumpe ut screenshots av alle skjermene med instillinger som ikke fortsatt er på standard? Ellers bir det nesten umulig for oss å gi noe forslag til hva som er galt. Jeg tror også at du har gjort noe feil i guiden mest sansynlig. -Stigma Lenke til kommentar
deum Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Vel, du har fått installert firmwaren så burde fungere da. Du må ha oversett noe, for jeg får det til å fungere fint ved hjelp av guiden. Prøvde å sette den opp som en Client bridge også, men det gikk ikke. så jeg lurer på hva som kan være feilen. har også prøvd denne guiden http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Unive...reless_Repeater den er litt anderledes en den du linket. i den du linket sto det ingen ting om Firewall settings osv. Kan du ikke være snill å dumpe ut screenshots av alle skjermene med instillinger som ikke fortsatt er på standard? Ellers bir det nesten umulig for oss å gi noe forslag til hva som er galt. Jeg tror også at du har gjort noe feil i guiden mest sansynlig. -Stigma det skal jeg gjøre. skal ta å teste å sette repeatern nærmere routern først, å ser om det hjelper. Men hvis ikke dette hjelper skal jeg slenge med noen skjermbilder. er det noen spesielle dere vill ha? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) [quote det skal jeg gjøre. skal ta å teste å sette repeatern nærmere routern først, å ser om det hjelper. Men hvis ikke dette hjelper skal jeg slenge med noen skjermbilder. er det noen spesielle dere vill ha? Du vet at du kan sjekke både at du har kontakt, og hvilken signalstyrke du har til modernettverket ditt fra GUIen på DD-WRT ruteren sant? Du slipper å gjette da, eller å plassere ting unødvendig nærmere enn det trenger å være. Det er også veldig nyttig til å finjustere plassering av antenner osv. siden det er mulig å følge med på hvordan signalet endrer seg, nesten i real-time. Hvis jeg husker riktig fra sist jeg testet så bør du ha minst 10Db mellom ruterene for å ha en noenlunde stabil forbindelse i det hele tatt (på g-standarden ihvertfall, n-standard kan evt. være anderledes). Under det har det tendens til å gå opp og ned vilkårlig. Helst skal du selvfølgleig ha høyest mulig signal for å maksimere hastigheten, men du kan ihvertfall betrakte 10Db som en nedgre grense. -Stigma Endret 26. januar 2010 av Stigma Lenke til kommentar
deum Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 i går prøvde jeg å sette Repet`ern nærmere routern . fikk mer signalstyrke, men fortsatt ikke noe Wan ip. Glemte helt å legge ut noe skjermbilder av repet`ern men det skal jeg gjøre. Men hoved routern er en Dlink dir 655. kan problemt ligge hos den? er det noe vesentlig jeg må skru på hos den for at det skal fungere? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 i går prøvde jeg å sette Repet`ern nærmere routern . fikk mer signalstyrke, men fortsatt ikke noe Wan ip. Glemte helt å legge ut noe skjermbilder av repet`ern men det skal jeg gjøre. Men hoved routern er en Dlink dir 655. kan problemt ligge hos den? er det noe vesentlig jeg må skru på hos den for at det skal fungere? Du trenger ingen spesielle instillinger på "moderruteren" som DD-WRT ruteren kobler til. Dette er fordi DD-WRT ruteren gjør det så enkelt at den later som om den er en vanlig maskin når den kobler seg på nettverket, og dermed så blir det en 100% kopatibel løsing uansett hva ruterutstyr du bruker fra før. Kort sagt: så lenge du kan koble en PC på det trådløse nettverket fra Dlinken din så kan du koble DD-WRT rutern mot det også. -Stigma Lenke til kommentar
deum Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 i går prøvde jeg å sette Repet`ern nærmere routern . fikk mer signalstyrke, men fortsatt ikke noe Wan ip. Glemte helt å legge ut noe skjermbilder av repet`ern men det skal jeg gjøre. Men hoved routern er en Dlink dir 655. kan problemt ligge hos den? er det noe vesentlig jeg må skru på hos den for at det skal fungere? Du trenger ingen spesielle instillinger på "moderruteren" som DD-WRT ruteren kobler til. Dette er fordi DD-WRT ruteren gjør det så enkelt at den later som om den er en vanlig maskin når den kobler seg på nettverket, og dermed så blir det en 100% kopatibel løsing uansett hva ruterutstyr du bruker fra før. Kort sagt: så lenge du kan koble en PC på det trådløse nettverket fra Dlinken din så kan du koble DD-WRT rutern mot det også. -Stigma fikk vite her om dagen at Dlink dir 655 ikke har støtte for WDS og vill derfor ikke fungere å repeate mot....mulig at dette er problemet da... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Som sagt før så leker denne Linksysen at den er en vanlig klient for så å vidresende signalet. Fungerer en vanlig PC med trådløst nett på D-Linken så vil Linksysen fungere på den også. Lenke til kommentar
deum Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 ser at MAC adressen er blitt forandret på boksen etter at jeg la inn dd-wrt. prøvde å kjøre dette komandoet nvram set et0macaddr=(mac on bottom of router) nvram set il0macaddr=(mac on bottom of router + 1) nvram commit men mac adressen ville ikke forandre seg. jeg har nå fått det til slik at Dd-wrt boksen får kontakt med dlinken. for når jeg er inne på dlinken kommer dd-wrt boksen opp under "Wirless clients" men den har bare ip 0.0.0.0 så vet ikke om dette med mac`en kan ha noe å si jeg? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du trenger jo ikke gjøre noe av det du snakker om her. Er fortsatt overbevist om at du gjør noe feil et sted. Og du leser tydeligvis ikke hva vi skriver. Linksysen oppfører seg som en klient på D-linken. Dette har jeg jo sagt før, så om den står oppført under "Wireless clients" så er ikke det feil. Lenke til kommentar
deum Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Du trenger jo ikke gjøre noe av det du snakker om her. Er fortsatt overbevist om at du gjør noe feil et sted. Og du leser tydeligvis ikke hva vi skriver. Linksysen oppfører seg som en klient på D-linken. Dette har jeg jo sagt før, så om den står oppført under "Wireless clients" så er ikke det feil. ja var det jeg tenkte på også. jeg er klar over at den oppfører seg som en pc, derfor jeg syns det var så rart at den kom opp under Wireless clients. men jeg kan bare ikke fatte hvor feilen kan være nå, for jeg har prøvd på flere guider , å fulgt den du la ut til pungt og prikke. har også hatt noen over på besøk , som også har prøvd å følge guiden. men fortsatt ingen wan ip... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Se om du kan bruke Linksysen din med tråd da. Altså sett modus til "Client" istedet for "Repeater". Koble maskinen din til Linksysen med tråd og se om du får noen WAN IP da. Fungerer det ikke da foreslår jeg at du hardresetter Linksysen igjen og starter helt på nytt og vær HELT sikker på at du gjør det rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå