Thomas. Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Heihei, har fått denne error meldingen: Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message'SQLSTATE[HY093]: Invalid parameter number: parameter was not defined' in C:\wamp\www\engine\functions\func\oop\ok.php:141 Stack trace: #0 C:\wamp\www\engine\functions\func\oop\ok.php(141): PDOStatement->execute() #1 C:\wamp\www\engine\sider\inc\ok.php(114): OK->AvsluttOk(Object(PDO), '1136', 'admin', '1', '12, Jan - 2010 ...', 'oc-q:avsluttet ...', 2, 'admin_logg', 'organisert_krim', 'organisert_krim...') #2 C:\wamp\www\engine\sider\ok.php(82): include('C:\wamp\www\eng...') #3 C:\wamp\www\index.php(92): include_once('C:\wamp\www\eng...') #4 {main} thrown in C:\wamp\www\engine\functions\func\oop\ok.php on line 141 Fant ut at det ikke fungerer å ha _ i tabellnavnene (kilde). Stemmer dette? Finnes det en måte og komme fordi denne meldingen, gjøre sånn at det fungerer med understrek? Koden min: if($url == 2) { $ssx4 = $dbh -> prepare ( ' INSERT INTO :tabell1 VALUES (NULL, :nick, :oc_avslutt_logg, :klokke) ' ); $ssx5 = $dbh -> prepare ( ' DELETE FROM :tabell2 WHERE id = :okID LIMIT 1 ' ); $ssx6 = $dbh -> prepare ( ' DELETE FROM :tabell3 WHERE who = :id ' ); $ssx4 -> bindParam ( ' :tabell1', $tabell1, PDO::PARAM_STR ); $ssx4 -> bindParam ( ' :nick', $nick, PDO::PARAM_STR ); $ssx4 -> bindParam ( ' :oc_start_logg', $logg, PDO::PARAM_STR ); $ssx4 -> bindParam ( ' :klokke', $dato, PDO::PARAM_STR ); $ssx5 -> bindParam ( ' :tabell2', $tabell2, PDO::PARAM_STR ); $ssx5 -> bindParam ( ' :okID', $okID, PDO::PARAM_INT ); $ssx6 -> bindParam ( ' :tabell3', $tabell3, PDO::PARAM_STR ); $ssx6 -> bindParam ( ' :id', $id, PDO::PARAM_INT ); $ssx4 -> execute(); $ssx5 -> execute(); $ssx6 -> execute(); return 2; } Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 bump. Det som er rart er at understrek fungerer i funksjonen jeg har over. Så er det noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå