siDDis Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Eg prøver å importere ein stor database fil som er rein SQL tekst Eg skriver sqlcmd -S localhost\SQLEXPRESS -i c:\data.sql -o c:\log.txt -v dbName="test" Så kjører den i 15 minutter før den får ein feilmelding: There is insufficient system memory to run this query Det som er rart er at fram til då så er heller ingenting blitt lagt inn i databasen sql fila inneheld BARE insert statements Kva er det eg gjer galt? Endret 12. januar 2010 av siDDIs Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har du installert siste service pack? Hvilken versjon av SQL Server kjører du? 2005 eller 2008? Det ble sluppet en hotfix i 2007 for dette problemet (http://support.microsoft.com/kb/912439), men den bugfixen er nok implementert i SP2 og SP3. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Det er SQL Express 2005 SP 3 Ein anna sa at om eg hadde go statement per 100 linje så skulle det gå, eg skal få lagt det til inni eksport skriptet mitt og få prøvd det også. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Ja, det kan kanskje hjelpe. Da slipper SQL Server å kompilere alle spørringene i en batch, noe som krever endel minne, og jeg forstår at du har en stor fil med spørringer. I stedet blir spørringene mellom hver GO kompilert og eksekvert som egne batcher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå