Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subwoofere til dynaBel BF4501 !

xeigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, da har jeg mekka et komplett anlegg, og som vanlig så klarte jeg å sprekke budsjettet litt... :whistle:

CD Spiller

Høyttalerforsterker

Høyttalere

Subwooferforsterker

2 x BL12 Subwoofere (12", dual 2 ohm, Ja til: Cooling, Flatwind og universal, Daily. Du kan selv velge fargen på senterkoppen, men hvit ser best ut.)

Oppgradert Dynamo

Livstidsgaranti for dynamoen

Batteri foran (hvis det passer, evt dette: Alternativt batteri 1 og hvis det er for stort: Alternativ batteri 2)

Batteri bak

Kabelkit

Lyddemping

Rulle for lyddempingen

= 24590,75kr inkludert frakt, moms og alt.

edit:

Du bruker da sjøfrakt til Jetcarrier: http://www.jetcarrie...info/bizbox.asp

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Ja det er et veldig greit anlegg, men jeg er litt redd for at du ikke har plass til en porta kasse for to BL12 elementer. (de må ha portet kasse). Du kan like gjerne gå for to Fi Q 12" som du bygger en lukka kasse til. ;)

Du kan ringe og sjekke. Mener det var slik at de sjekket med forskjellige fraktselskaper for å finne ut hva som er billigst og så sender de det til deg hvis du er enig i prisen.

Ellers så kan du hente det gratis i Halden, Østfold.

Lenke til kommentar

Ja det er et veldig greit anlegg, men jeg er litt redd for at du ikke har plass til en porta kasse for to BL12 elementer. (de må ha portet kasse). Du kan like gjerne gå for to Fi Q 12" som du bygger en lukka kasse til. ;)

Du kan ringe og sjekke. Mener det var slik at de sjekket med forskjellige fraktselskaper for å finne ut hva som er billigst og så sender de det til deg hvis du er enig i prisen.

Ellers så kan du hente det gratis i Halden, Østfold.

Høres ganske bra ut :)

Liker helst og ikke bestille fra mange sider siden det er fra usa. kan fort bli dyrt :D hehe..

Fant meg en Hifonics BXi 2610D og Rockford Fosgate Power T212D4 billig på https://www.sonicelectronix.com/ :)

Forsterkeren har fått god omtale og koster ikke en årslønn :)

Lenke til kommentar

hmm, er jo "kun" 90 dollar forskjell mellom hifonics forsterkeren og alpine forsterkeren og jeg vil tro at du vil få mer glede av alpinen. Men for all del ikke en dårlig forsterker.

MEN, T212D4 får du koblet til kun 2 ohm, så du får ikke utnyttet Hifoncs forsterkeren. Du vil "kun" få 1700W rms som er allikevel for mye for den subben siden den tåler kun 1000W rms.

Hvis du vil ha et element så ville jeg gått for Orion HCCA 12.2 eller Fi BTL 12. Men dem gir deg ikke den beste lyden, dem er mer rettet mot SPL.

Det morsomme er at både Orion HCCA 12.2 og Fi BTL 12 trenger en like stor basskasse som to Fi Q 12".

To FI Q subber trenger en 55liters kasse. Det samme trenger en Orion sub og en Fi BTL sub.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Du MÅ ikke ha 2stk seas 12" carisma, men da har du jo mulighet til å dra på litt ekstra hvis du ønsker det... De fleste spør som regel etter 2stk 12" ;)

Ja jeg skjønner. For det virker ikke som de Seas'ene er de kraftigste?

Er det ikke 180w RMS eller noe? Synes det høres veldig lite for min del. ;)

Lenke til kommentar

hmm, er jo "kun" 90 dollar forskjell mellom hifonics forsterkeren og alpine forsterkeren og jeg vil tro at du vil få mer glede av alpinen. Men for all del ikke en dårlig forsterker.

MEN, T212D4 får du koblet til kun 2 ohm, så du får ikke utnyttet Hifoncs forsterkeren. Du vil "kun" få 1700W rms som er allikevel for mye for den subben siden den tåler kun 1000W rms.

Hvis du vil ha et element så ville jeg gått for Orion HCCA 12.2 eller Fi BTL 12. Men dem gir deg ikke den beste lyden, dem er mer rettet mot SPL.

Det morsomme er at både Orion HCCA 12.2 og Fi BTL 12 trenger en like stor basskasse som to Fi Q 12".

To FI Q subber trenger en 55liters kasse. Det samme trenger en Orion sub og en Fi BTL sub.

Tenkte på 2 av de T2 subbene :)

Lenke til kommentar

det kommer selvsagt moms på det. Prisen jeg regnet meg fram til er som jeg skrev inkludert moms.

Og hvis du går for to t212d4 så sprenger du budsjettet enda mer. Det er et par ting du virkelig bør kjøpe og det er dynamoen, livstidsgarantien, lyddempingen og batteriene.

Resten kan du trikse og mikse som du vil, men T212D4 koster mer enn den smaker. Jeg ville ikke gått for den. Og post her hva du tenker å kjøpe, er mye bilstereo der ute som er elendig.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...