Mr.Karlsen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Tror det blir Xbox 360, så PS3 når Gran Turismo 5 kjem ^^ Det jeg tror skjer da, ble litt overveldet av Project Natal demoen Men den senkede prisen på 360 i det siste hinter om ny konsoll sammen med lanseringen av Natal...just a thought! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det blir ingen ny konsoll med Natal, 100% garantert! Så det trenger man ikke bekymre seg for. Ser forøvrig at Gran Turismo 5 er utsatt på ubestemt tid. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Jau, mer tid å spare til PS3 på ^^ Hvis ikke dere har noen andre argumenter som kan vippe meg i rett retning! Lenke til kommentar
dannad Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjøp en Xbox 360 nå, og så kjøper du en Playstation 3 senere når du føler for det. Gran Turismo 5 er utsatt i 3 måneder i JAPAN, men jeg ville likevel ikke holdt pusten til utgivelsen her i Europa. SCEE: GT5 EU date “in due course,” JP delay “only applicable for the Japanese market” Gran Turismo 5 delayed in Japan. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Som bare er tøys og tull fordi de aldri har gitt noen europeisk eller amerikansk utgivelsesdato. Går ikke an å utsette en dato som ikke eksisterer... Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jau, mer tid å spare til PS3 på ^^ Hvis ikke dere har noen andre argumenter som kan vippe meg i rett retning! Tror ikke det, hvis ikke du vil at vi skal gjenta oss. Det finnes sikker 100 tråder om dette temaet, så ta en titt på de om du fremdeles er usikker. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Trådstarter sier han ikke bryr seg om BluRay men om man skulle bytte interesser er det jo kjekt å ha. Trådløsenheten til 360en koster kanskje 700 om du kjøper den på Elkjøp, men hvis du f.eks handler hos Dealextreme er du nede på 280,- hos meg står det totalt ca 300kr + 25% moms + 100kr tollgebyr. Etter min beregning er det ca 475kr + eventuell frakt også, hvis det er det. Men du får kanskje ikke de ekstra utgiftene når du handler fra utlandet ? Ellers er det bare dumt med disse trådene, skjønner ikke hvorfor folk får lov til å lage dem. Ta å kikk på spillbibliotekene selv og ellers av funksjoner vet dere jo om. Skal man ha full pakke med trådløs internett, spille online og ikke være avhengig av batterier til kontrollen osv, så er prisene på konsollene helt identiske så og si + - .. Endret 13. januar 2010 av RockyIII Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det eneste jeg kjøpte PS3 for, var på Grunn av muligheten for Media server, streamer fra forskjellige pc`er rundt i huset, filmer og musikk. Selv har jeg ikke så mange spill, GTA IV og bad company. Spiller Gta IV mest. Et problem med Gta IV multiplayer er også det mest irriterende. Routeren dim MÅ ha Nas 2 eller Nas 1, eller så kommer du ikke inn på servere.Ellers syns jeg også det er supert med muligheten for å koble ps3 er sammen, samt psp GO. jeg sender over filmer og spill til broderen via PS3 `en. En anner pluss er muligheten for 5.1 lyd, samt blu ray, og den fantastiske grafikken i spill. en venn av meg har XBOX360 Elite , og vi sammenlignet grafikken, og fant ut at ps3 hadde bedre grafikk. ps3 kontrolleren bruker Blutooth, og opplades via vanlig usb kabel som du får med kontrolleren. så vist jeg vet så går Xbox sine kontrollere på Batteri, noe som jeg ser mørkt på siden de bruker batteriet fort som tusan... Jeg går for PS3, jeg mener du får det du betaler for Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Ser det er mange som nevner Gran Turismo 5 som en grunn til å kjøpe PS3, men ikke glem Forsa Motorsport 3 på xboks360. Jeg spilte Forsa2 en stund før jeg gikk lei av å slenge ut av banen til stadighet, og var svært skeptisk da jeg prøvde demoen til Forsa3. Kort tid etter lå jeg fremst i køen i en Ferrari i et av de vakreste spillene jeg har prøvd noensinne. Det er absolutt verdt en titt. Xboksen bruker batteri, men hos meg varer de ganske lenge. Dessuten er det jo ikke noe problem å kjøpe oppladdbare batterier og en ladder. Jeg hadde lenge fire batterier klar i ladderen pluss to i kontrolleren til enhver tid. Grunnen til hvorfor jeg kjøpte xboks i første omgang var fordi den var ute tidligere enn PS3 og langt billigere. Mener jeg betalte kr 3500,- for den, og selv da var det blodpris. Hadde dessverre ikke noe annet valg om jeg ikke gadd kjøre over en time til neste sted som selger dem. En PS3 kom lenge etterpå og kostet minst kr 6000,-. Hadde jeg kjøpt ny konsoll i dag er jeg ikke sikker på hva jeg skulle ha valgt. Holder en knapp på xbox360, men neste generasjon blir spennende. Hadde PS1 og PS2 i forrige generasjon og xbox nå, så hvem vet? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Trådstarter sier han ikke bryr seg om BluRay men om man skulle bytte interesser er det jo kjekt å ha. Trådløsenheten til 360en koster kanskje 700 om du kjøper den på Elkjøp, men hvis du f.eks handler hos Dealextreme er du nede på 280,- hos meg står det totalt ca 300kr + 25% moms + 100kr tollgebyr. Etter min beregning er det ca 475kr + eventuell frakt også, hvis det er det. Men du får kanskje ikke de ekstra utgiftene når du handler fra utlandet ? Ellers er det bare dumt med disse trådene, skjønner ikke hvorfor folk får lov til å lage dem. Ta å kikk på spillbibliotekene selv og ellers av funksjoner vet dere jo om. Skal man ha full pakke med trådløs internett, spille online og ikke være avhengig av batterier til kontrollen osv, så er prisene på konsollene helt identiske så og si + - .. Pakkene fra Dealextreme blir sjeldent stoppet i tollen, siden de er så dårlige på merkingen, og det er fri frakt. Skulle du mot formodning få pakken stoppet for importfortolling vil det påløpe mva (70,-) og postens gebyr for fortolling (95,-). Totalpris blir da 445,- som fortsatt er et stykke unna Elkjøp-nivå på 700,- En play & charge-pakke (oppladbart batteri og ladekabel) koster 45,- Xbox Live Gold koster 21,- pr mnd. 250gb harddisk koster 398,- hvis den passerer tolla. 360 Arcade hos Elkjøp: 995,- 250 gb harddisk: 497,- WLAN-adapter: 350,- Play & Charge kit: 45,- ------------------------------ Totalt: 1887,- 800,- billigere enn PS3. I tillegg er det ikke alle som trenger WLAN adapter eller så stor harddisk. Klarer du deg med 20GB slipper du unna med 210,- og totalprisen blir da 1205,- hele 1500,- mindre enn PS3. Så og si samme pris? Nei. Det er rett og slett 100% ikke sant. Men du har rett i at det er spillutvalget som betyr noe. Hvis man MÅ ha et av de eksklusive titlene på PS3 så er valget enkelt, men forvent å betale betydelig mer. Det eneste jeg kjøpte PS3 for, var på Grunn av muligheten for Media server, streamer fra forskjellige pc`er rundt i huset, filmer og musikk. Selv har jeg ikke så mange spill, GTA IV og bad company. Spiller Gta IV mest. Et problem med Gta IV multiplayer er også det mest irriterende. Routeren dim MÅ ha Nas 2 eller Nas 1, eller så kommer du ikke inn på servere.Ellers syns jeg også det er supert med muligheten for å koble ps3 er sammen, samt psp GO. jeg sender over filmer og spill til broderen via PS3 `en. En anner pluss er muligheten for 5.1 lyd, samt blu ray, og den fantastiske grafikken i spill. en venn av meg har XBOX360 Elite , og vi sammenlignet grafikken, og fant ut at ps3 hadde bedre grafikk. ps3 kontrolleren bruker Blutooth, og opplades via vanlig usb kabel som du får med kontrolleren. så vist jeg vet så går Xbox sine kontrollere på Batteri, noe som jeg ser mørkt på siden de bruker batteriet fort som tusan... Jeg går for PS3, jeg mener du får det du betaler for 360 har samme streamingmuligheter som PS3. Personlig bruker jeg det ikke fordi jeg med mitt bruk synes Tversity / PS3 Media Center er ganske kjipe saker sammenlignet med et dedikert mediasenter. Som med det meste som bruker dedikerte porter så trenger du enten å manuelt åpne porter i routeren eller ha en router som støtter uPNP. Både 360 og PS3 støtter 5,1 surroundlyd fra spill og videoer. Enten via optisk SP/DIF eller HDMI. Hvis dere fant ut at PS3 har bedre grafikk så har dere ikke sett et spill hvor PS3 yter bedre. GTA4 var nevnt som et eksempel og det kjører på lavere oppløsning på PS3 enn 360. Et nyere eksempel er Bayonetta som er katastrofalt dårlig på PS3 sammenlignet med 360en. I det tilfellet snakker vi om halvert framerate, som er ganske drastisk. PS3 lades via USB men kabelen er fantastisk kort som jeg vet er et irritasjonsmoment for mange. Bruker du 360en svært mye kan det være greit å kjøpe et Play & Charge kit som har oppladbart batteri og en lang kabel så du kan spille mens du lader. Prisen for P&C kittet er 45,- inkl frakt. Det er bra at du er fornøyd med din PS3 men la oss holde diskusjonen til fakta. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Siden Thklinge tar med disse, "får håpe du får dem over grensen uten å betale toll", prisene så synes jeg vi burde ta frem en fordel på ps3. Alle ps3 spill er sonefrie, slik at du kan bestille nye spill fra vgp.ca. Da koster hvert eneste spill ca 350 -400 kr, noe som betyr at du sparer ca 150 kr per spill. For min del har 2 av ca 4 pakker blitt stoppet av tolla. Og en lengre ladekabel koster ikke akkurat mye, faktisk så har du sikker 3-4 slike kabler liggende å slenge i huset. Vanlig USB til micro USB kabel. Endret 13. januar 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Fakta thklinge, er at fyren er interessert i PS3 vs. 360 elite, så å det er totalt unødvendig av deg å bruke tid på å sette opp et regnestykke med ARCADE hvor du beviser at 360`en er så mye billigere. Elite koster 1900kr billigst, da uten trådløst adapter. 1900+445 = 2345. Altså ikke lagt ifra ps3, som har blu-ray innebygget om han skulle få bruk for det senere. Endret 13. januar 2010 av Cuz Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 UrgeLoL - Stemmer det, man kan spare på spill. De spillene som er sonefrie (og de er det ganske mange av) kan man kjøpe like billig ved å importere spill også for 360en. Men klart, på PS3 er alle spillene sonefrie og det er helt klart en fordel. Fakta er vel at fyren vet ikke, så om han ikke akkurat MÅ ha en sort konsoll så er en arcade et mye rimeligere alternativ. Samme med BluRay, han sier han ikke vil ha det, men det kan jo være handy å ha senere og da er PS3 et godt valg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Kjøp deg en Tetris masking på leketøys butikken. Du sparer penger, får deg noe å spille på og slipper å lese side ned og side opp med tørt fanboy pjatt dedikert for å "vinne deg over". Men seriøst. Kjøp konsoll etter hva du er ute etter, spill og funksjonaliteter. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Jau, til syvende og sist holder jeg meg til spillene. Grunnen til at jeg skal ha Elite denne gangen er at jeg hadde Arcade før ^^ Pluss at den matcher hjemmekinoen... I bunn og grunn er de sirka det samme, men er jo ikke N' nettverk på PS3 - Noe som i teorien kan kutte ned på HD streaming i ett belastet nett. VI får se, har tatt til meg deres råd. Rapporterer tilbake når jeg er klar for kjøp, Gi dere med fanboy krig da, finnes bedre ting å gjøre Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) PS3 fanboys sier at PS3 er bedre siden den har gratis online og større kapasitet mens 360 fanboys sier at 360 er bedre siden den har en bedre spillkatalog og større muligheter på konektivitet etc Tror du er litt misinformert ang. konektiviteten, dersom vi tenker på samme ting. Ps3 har bedre konektivitet med annen hardware, enn 360. :-/ PS3 kan samarbeide fint med PSP. Du kan bruke bluetooth-utstyr, o.l. I.e. dersom du er på jobb, kan du laste ned dilldall fra PSN, o.l. Du kan bruke hvilke som helst harddisk-produsent, og PS3 støtter en god del mere tredjeparti-hardware, som f.eks G25-rattet ditt, eller andre tredjeparti-håndkontrollere. Dersom du vil bruke en memory-stick, eller USB-hardisk så trenger du bare rett filsystem, du trenger ikke bekymre deg over at konsollen din blir ødelagt, slik som skjer dersom du ønsker å bruke ett Datel memory-card på din 360. Jeg trenger gode inspill her, hva er best integrert i hjemmekinoen? (drit i blu ray), hvem er mest stabil? (RRoD er for det meste utslettet på nye konsoller) PS3 er bedre til hjemmekino-bruk. Den har bedre koblinger, og støtter flere lydformat. Spill har også flere format, hvorav mange spill har lossless lyd, og jeg vet bare om ett spill på 360 som har lossless lyd. Eneste fordelen 360 har for øyeblikket, er at den støtter ZuneHD video-nedlastning. Spillene på 360 må det mye til for å snu meg vekk fra, har dere noen KREATIVE innspill og fristelser som kan få meg over på PS3 siden?..chopchop... - Finnes det litt bedre titler som kan kompensere for tapet av Banjo og GTA pakkene) Ta en tur på youtube og metacritiq, og sjekk ut klipp og review's av diverse exclusive PS3-titler, og sjekk ut i prisguiden siden mange er billige nå. f.eks. Heavenly Sword, Metal Gear Solid 4, Hot Shots Golf 5/Everybody's Golf 5, Warhawk, Valkyrie Chronicles, Killzone 2, Infamous!, Demon's Souls, 3 forskjellige Ratchet-spill, Folklore, God of War Collection, Litle big Planet, osv. er de jeg kommer på i farten. :-/ Endret 14. januar 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Blir spilla fra Canada like billige hvis pakka blir stoppa i tollen ? Blir ikke så voldomt mye å spare om slik skjer, men er lotto når det gjelder om pakken glir igjennom eller ikke. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må bare le av de innleggene dine Thklinge.... uff. Er ikke måte på hvordan du skal vri på realiteten, og slenge rundt deg itillegg det fæle ****** snakket. Men merkelig at slike tråder får holde seg oppe ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Blir spilla fra Canada like billige hvis pakka blir stoppa i tollen ? Blir ikke så voldomt mye å spare om slik skjer, men er lotto når det gjelder om pakken glir igjennom eller ikke. Som sagt 2 av en masse pakker har jeg fått stoppet, sikkert over 40-50 pakker til nå. Og med en besparelse på minimum 150 kr så blir det 7500 kr om jeg hadde bestilt 50 pakker. Så det blir mye mindre lotto enn Thklinge sine billige harddisker og wifi adaptere. Uansett om 50% av pakkene blir stoppet fra VGP.ca så tjener man på det. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Må bare le av de innleggene dine Thklinge.... uff. Er ikke måte på hvordan du skal vri på realiteten, og slenge rundt deg itillegg det fæle ****** snakket. Men merkelig at slike tråder får holde seg oppe ? Det var et bastant innspill. Hvis du mener jeg har vridd på realiteten så vil jeg gjerne ha eksempler på det. Jeg mener fakta har kommet godt fram i denne tråden. Og du mener jeg kommer med drittsnakk? Utdyp gjerne. Tråder med PS3 vs 360 utarter ofte og blir til en ren fanboykrig som ingen har noen nytte av. I denne tråden derimot synes jeg innspillene for det meste har vært bra og det er vel også årsaken til at ingen moderatorer har tatt affære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå