Mr.Karlsen Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei hå, jeg er i valgets kvaler.... IKKE LUKK FANEN/VINDUET! Jeg syns begge alternativene er gode, jeg er fullt klar over at 360 ikke har Blu Ray eller GT5 og fullt klar over at PS3 ikke har GTA IV sine to ekstra episoder samt...eh...mye småfint som Banjo Kazooie samt Tooie portet til 360 Live Arcade. Det jeg ser etter i en konsoll er mulighet for multikanals lyd, god oppløsning og god spillkatalog. PS3 fanboys sier at PS3 er bedre siden den har gratis online og større kapasitet mens 360 fanboys sier at 360 er bedre siden den har en bedre spillkatalog og større muligheter på konektivitet etc I'm stuck in a shitstorm between fanboys! Jeg trenger gode inspill her, hva er best integrert i hjemmekinoen? (drit i blu ray), hvem er mest stabil? (RRoD er for det meste utslettet på nye konsoller) Jeg er en meget stor fan av GTA spillene og Banjo serien på 360, jeg vet også at PS3 har sine sterke punkter også som GT5, mulighet for mitt G25 ratt og intergrert WiFi (selv om det ikke er N') Spillene på 360 må det mye til for å snu meg vekk fra, har dere noen KREATIVE innspill og fristelser som kan få meg over på PS3 siden? (Jeg eide en Arcade for ett år siden, kjøpte den bare for GTA IV og solgte den for butikkpris - Elsket den høyt) (Etter å ha sett min venns PS3 ble jeg imponert! - Det eneste problemet var at han bare hadde Drage, kampsort og ninja relaterte spill - Finnes det litt bedre titler som kan kompensere for tapet av Banjo og GTA pakkene) Takk for svar i forvegen og ligg unna Fanboy moro... Grubla på dette i flere dager nå... Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Hei hå, jeg er i valgets kvaler....IKKE LUKK FANEN/VINDUET! Jeg syns begge alternativene er gode, jeg er fullt klar over at 360 ikke har Blu Ray eller GT5 og fullt klar over at PS3 ikke har GTA IV sine to ekstra episoder samt...eh...mye småfint som Banjo Kazooie samt Tooie portet til 360 Live Arcade. Det jeg ser etter i en konsoll er mulighet for multikanals lyd, god oppløsning og god spillkatalog. PS3 fanboys sier at PS3 er bedre siden den har gratis online og større kapasitet mens 360 fanboys sier at 360 er bedre siden den har en bedre spillkatalog og større muligheter på konektivitet etc I'm stuck in a shitstorm between fanboys! Jeg trenger gode inspill her, hva er best integrert i hjemmekinoen? (drit i blu ray), hvem er mest stabil? (RRoD er for det meste utslettet på nye konsoller) Jeg er en meget stor fan av GTA spillene og Banjo serien på 360, jeg vet også at PS3 har sine sterke punkter også som GT5, mulighet for mitt G25 ratt og intergrert WiFi (selv om det ikke er N') Spillene på 360 må det mye til for å snu meg vekk fra, har dere noen KREATIVE innspill og fristelser som kan få meg over på PS3 siden? (Jeg eide en Arcade for ett år siden, kjøpte den bare for GTA IV og solgte den for butikkpris - Elsket den høyt) (Etter å ha sett min venns PS3 ble jeg imponert! - Det eneste problemet var at han bare hadde Drage, kampsort og ninja relaterte spill - Finnes det litt bedre titler som kan kompensere for tapet av Banjo og GTA pakkene) Takk for svar i forvegen og ligg unna Fanboy moro... Grubla på dette i flere dager nå... Jeg kjøpte PS3 basert på ett spill: Metal Gear Solid 4 Jeg er relativt sikker på at jeg aldri kommer til å oppleve et slikt spill igjen. Jeg tror begge konsollene er utmerket, bare smak og behag som vil styre kjøperne. Men ta en titt på videoen. Sjekk ut Metal Gear Solid 4 om du ikke har hørt om spillet. Håper jeg hjalp litt iallefall. Endret 12. januar 2010 av BeeGee Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 For meg falt valget på titlene. De fleste store er multi, så da er det eksklusivene som avgjør. Jeg var sikker på at jeg ble å kjøpe en PS3 for å spille Gran Turismo 5 (med en liten bonus i Buzz), men spillet er jo enda ikke ute og Forza 3 er fantastisk bra så pr nå har jeg lagt fra meg PS3-planene. Konsollene er ellers så like at jeg ikke synes PS3 forsvarer den økte prisen, spesielt for meg som ser HD-film/serier på en Popcorn Hour og ikke bryr meg om BluRay. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Banjo "3" er et verdiløst Banjo-spill. Har selv Banjo Kazooie/Tooie på N64. Treern gir jeg opp hver gang, men fint at 1 og 2 er å finne på 360. Jeg kunne gjerne tenkt meg en 360, men selve utførelsen er så slett. Bråkete, stygg, harry og ustabil. Bah ... for plattformen har et par knallgode titler jeg gjerne skulle ha spilt. Kanskje når det dukker opp nok et priskutt, eller en skikkelig bundle av 360. Nå er det bare pandapiss å få til en billig penge. Akkurat nå er PS3 greieste for meg. Gjennomført spill/BD-boks som ikke skriker Texas. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Utførelsen er slett? Bråkete - De nye bråker ikke noe nevneverdig, om du installerer spillene på harddisk er den så godt som lydløs. Stygg - At du synes 360en er stygg er greit, design er smak og behag. Harry - Eh, hæ? Ustabil - De nye er ikke ustabile i det hele tatt. Såvidt jeg vet har Microsoft totalt eliminert 3RLOD-problemene og utenom det vet jeg ikke om noen feil eller ustabiliteter med konsollen. Priskutt - 995,- hos Elkjøp er ikke billig nok? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Vel siden du har g25 og tydeligvis liker bilspill så kan du jo glede deg over at gt5 kommer ut om ikke så lenge. Ellers synes jeg du burde se mer nøye over spill katalogen til ps3. Anbefaler at du kjøper deg uncharted til 100-150 ke fra Playstation.com. Liker du dette så kan du jo kjøpe deg uncharted 2, game of the year på en rekke spillsider. Spill som ratchet og clank er også morsomme spill. Snart kommer også god of war 3 og heavy Rain. Skulle gjerne skrevet mer, og linket til videoer osv. Men skriver fra iphonen, så blir så knotete. Ellers er jo ps3 en bedre videoavspiller. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er interessant, hva er bedre med videoavspilleren på PS3 kontra 360? Når det gjelder video så har jo 360 en filmleietjeneste som lar deg streame filmer med surroundlyd og full HD (1080p) hvis du har en bredbåndslinje på 4 megabit eller mer. En slik tjeneste finnes ikke for PS3 pr idag. Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Det er interessant, hva er bedre med videoavspilleren på PS3 kontra 360? Når det gjelder video så har jo 360 en filmleietjeneste som lar deg streame filmer med surroundlyd og full HD (1080p) hvis du har en bredbåndslinje på 4 megabit eller mer. En slik tjeneste finnes ikke for PS3 pr idag. Godt poeng, Zune tjenesten på 360 er noe av det bedre jeg har prøvd og funker utmerket. Negative er at utvalget er labert samt at mange av filmene ikke er tilgjengelig i HD. Men blir det en suksess (mange som benytter seg av tjenesten), så regner jeg med at tilbudet blir betraktelig bedre over tid. Endret 12. januar 2010 av HappyHerb Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Syntes ikke utvalget var noe å skryte av på 360 når det kom til filmleie, men noen vil vel være uenige her. Uansett; ps3 er den mest komplette pakka og mest for pengene per idag. For 2500kr får du blu-ray, gratis online, ett spillbiblotek som nå inneholder like mange gode eksklusiver som 360`en, et pent utseende og innebygd trådløst internettadapter. Jeg ville valgt ps3, men uansett hva du velger vil du nok bli fornøyd. Valget til slutt blir vel om du har lyst på blu-ray og om hvilke eksklusiver du vil prioritere. Det som virkelig gjør at jeg liker ps3 er muligheten for å streame mkv-filer. Kan 360 dette? Det eleminerer ihvertfall behovet mitt for popcornhour og andre slike maskiner. Endret 12. januar 2010 av Cuz Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Med Tiversity, PS3 Media Server eller lignende? Vel guess what, det gjør 360en like bra. Selv PS3 Media Server fungerer utmerket med 360en. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Med Tiversity, PS3 Media Server eller lignende? Vel guess what, det gjør 360en like bra. Selv PS3 Media Server fungerer utmerket med 360en. Tiversity vil ikke spille av mkv filer. Men visste ikke at 360 kunne brukes med PS3 media serveri for å spille av mkv filer, men da vet jeg det =) Problemet er at det programmet ikke fungerer like bra med 360, siden det er designet for ps3. http://discuss.gdgt.com/microsoft/xbox/360...a-server-work-/ Sjekk ut disse videoene: http://www.technobuffalo.com/blog/gaming/c...line-experience En veldig grundig gjennomgang av begge konsollene satt opp mot hverandre. Han gir ut videoer med jevne mellomrom, og gir dem poeng etter hvilke aspekter han liker best ved dem. Hittil ligger det likt; 3-3. Ikke ta alt for god fisk, men kan være nyttig. Endret 12. januar 2010 av Cuz Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Takk for svar hittill, når det gjelder at Banjo 3 er dårlig har du rett. Men du gjør det til en større sak enn det er, når jeg prøvde demoen likte jeg heller det ikke - Men føler meg klar til det, det er "lore" jeg bare må igjennom Forresten er elite sin bundle til 1999 med 4 spill: Arcade koster nå under tusenlappen Knappen faller mer og mer over på Xbox 360 for å være ærlig, PS3 kan jo skaffes når GT5 kommer ut til sommeren. Da får jeg la G25 brukes til Live For Speed S2 på PC istedenfor Lurer forresten på noe mer om de to konsollene: Hva slags lydsignal vises på recieveren deres når dere spiller? Er det Dolby Digital eller LPCM via optisk? Varierer det? Hvis dere har noen flere argumenter som kan dra meg over på PS3 siden, bare kom med det! Takker for svar og la oss kutte ned på fanboyholdninga (no offence) Endret 12. januar 2010 av Mr.Karlsen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei hå, jeg er i valgets kvaler....IKKE LUKK FANEN/VINDUET! Jeg syns begge alternativene er gode, jeg er fullt klar over at 360 ikke har Blu Ray eller GT5 og fullt klar over at PS3 ikke har GTA IV sine to ekstra episoder samt...eh...mye småfint som Banjo Kazooie samt Tooie portet til 360 Live Arcade. Det jeg ser etter i en konsoll er mulighet for multikanals lyd, god oppløsning og god spillkatalog. PS3 fanboys sier at PS3 er bedre siden den har gratis online og større kapasitet mens 360 fanboys sier at 360 er bedre siden den har en bedre spillkatalog og større muligheter på konektivitet etc I'm stuck in a shitstorm between fanboys! Jeg trenger gode inspill her, hva er best integrert i hjemmekinoen? (drit i blu ray), hvem er mest stabil? (RRoD er for det meste utslettet på nye konsoller) Jeg er en meget stor fan av GTA spillene og Banjo serien på 360, jeg vet også at PS3 har sine sterke punkter også som GT5, mulighet for mitt G25 ratt og intergrert WiFi (selv om det ikke er N') Spillene på 360 må det mye til for å snu meg vekk fra, har dere noen KREATIVE innspill og fristelser som kan få meg over på PS3 siden? (Jeg eide en Arcade for ett år siden, kjøpte den bare for GTA IV og solgte den for butikkpris - Elsket den høyt) (Etter å ha sett min venns PS3 ble jeg imponert! - Det eneste problemet var at han bare hadde Drage, kampsort og ninja relaterte spill - Finnes det litt bedre titler som kan kompensere for tapet av Banjo og GTA pakkene) Takk for svar i forvegen og ligg unna Fanboy moro... Grubla på dette i flere dager nå... Om du skal integrere det i en hjemmekino løsning med 1080p og surround pakken vil PS3 gi en bedre løsning her med tanke på oppskalering av DVD, blu-ray og ettervært i følge rykter oppdatering via software til 3D-blu-ray. Multimedia messig er PS3 mer utbygget for dagens standard med tanke på at X360 ikke støtter blu-ray i det hele tatt. Så om du er interesert i høyeste mulig utnyttelse av multimedia vil PS3 gi dette uten tvil grunnet blu-ray. Spillmessig blir det mye en smakssak for din del, du må bare se hva de 2 enhetene har å tilby til deg og hva som appelerer til deg og din smak. Dette må du bare se deg til etter selv, begge enhetene har noen interesange titler, f.eks ekslusive Alan Wake til X360 og Heavy Rain til PS3, begge anonsert til å komme i år (Heavy Rain faktisk 24 februar, hurra). Alt i alt blir det veldig mye opp til det hva du er ute etter. Multimediamessig er PS3 mer overlegen enn X360, men helhetsmessig kommer det mer ann på hva du ønsker. kanskje sette deg opp en liten liste over hva du ser etter i din enhet, hvilken spill du vil ha og hvilken bruk konsollen skal innehave for din del. Du står nok dessverre alene til syvende og sist Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg vill anbefale PS3 ikke fordi jeg har en selv ,men fordi den har alt jeg trenger og mer. Jeg kjøpte ps3 fordi den har blueray, og ikke minst trådløs nett siden hvor jeg har tv,en min har jeg ikke nett med ledning. Skulle jeg hatt trådløs nett på 360 ville det kostet meg 700 ekstra sure kroner. og i tilegg ville det kostet meg peng for online play på 360 noe som er gratis på playstation 3. Noe som og er gankse tøft men ikke avgjørende til og kjøpe ps3 er at du kan surfe på nettet med den, se youtube videor i hd osv. Du har da også stor hardisk 120gb ,men det har også 360 det spørs hvilken versjon du kjøper. har hatt 4 xboxer før , alle har gått i stykker med prod (de påstår dette ikke vill skje med de nyeste xboxer men jeg tar rett og slett ikke sjangsen har ikke tid og løpe fram og tilbake i butikkene.) Xbox 360 støyer noe sinnsykt når du er i ett spill veldig irriterende du må skru opp volumet på tv,en for og høre. PS3 slim den støyer lite og er veldig behagelig. Der har du grunnen til at jeg til slutt kjøpte meg en playstation 3. Har ofte tenkt på og kjøpe meg xbox igjen pga de eksklusive titlene de har som feks halo, nye gta iv episoder, fable osv. Men så har jo ps3 noen flotte eksklusive titler og som feks ratchet and clank, killzone 2 og ikke minst det jeg venter mest på Grand turismo 5. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg vill anbefale PS3 ikke fordi jeg har en selv ,men fordi den har alt jeg trenger og mer. Jeg kjøpte ps3 fordi den har blueray, og ikke minst trådløs nett siden hvor jeg har tv,en min har jeg ikke nett med ledning. Skulle jeg hatt trådløs nett på 360 ville det kostet meg 700 ekstra sure kroner. og i tilegg ville det kostet meg peng for online play på 360 noe som er gratis på playstation 3. Noe som og er gankse tøft men ikke avgjørende til og kjøpe ps3 er at du kan surfe på nettet med den, se youtube videor i hd osv. Du har da også stor hardisk 120gb ,men det har også 360 det spørs hvilken versjon du kjøper. har hatt 4 xboxer før , alle har gått i stykker med prod (de påstår dette ikke vill skje med de nyeste xboxer men jeg tar rett og slett ikke sjangsen har ikke tid og løpe fram og tilbake i butikkene.) Xbox 360 støyer noe sinnsykt når du er i ett spill veldig irriterende du må skru opp volumet på tv,en for og høre. PS3 slim den støyer lite og er veldig behagelig. Der har du grunnen til at jeg til slutt kjøpte meg en playstation 3. Har ofte tenkt på og kjøpe meg xbox igjen pga de eksklusive titlene de har som feks halo, nye gta iv episoder, fable osv. Men så har jo ps3 noen flotte eksklusive titler og som feks ratchet and clank, killzone 2 og ikke minst det jeg venter mest på Grand turismo 5. Trådstarter sier han ikke bryr seg om BluRay men om man skulle bytte interesser er det jo kjekt å ha. Trådløsenheten til 360en koster kanskje 700 om du kjøper den på Elkjøp, men hvis du f.eks handler hos Dealextreme er du nede på 280,- De nye 360ene er visstnok feilfrie men feil kan likevel skje. Heldigvis slipper du å løpe fram og tilbake i butikkene slik du sier, Microsoft både henter og leverer på døra, gratis, og reparasjon tar svært kort tid, for meg tok det 6 dager. De nye 360ene er laget med mindre komponenter som lager mindre varme som igjen gjør at du trenger mindre viftestyrke. Derfor er de nye svært stille og om du installerer spillet på harddisken trenger ikke DVD-platen å spinne så tiden med bråkete konsoll er over. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Derimot koster en HDD mer på en X360 samt at du må bruke en MS godkjent HDD. På PS3 kan du innstallere spillet på HDDen, og HDDene trenger ikke være Sony godkjente, envær 2.5" kan brukes. Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 De hentet aldri min xbox på døren sendte inn en på reperasjon tok 2 måneder og når jeg fikk den igjen funket den i 2 timer så var det samme faen igjen. og nå er det ikke så lenge siden jeg har hatt xbox heller ca en måned siden de kan umulig ha forandret på alt det på en måned. Kjøper du fra dealextreme kan det være jalla kinakopi og ingen garanti lang ventetid. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Den hdd`en fra dealextreme blir jo endel dyrere når man legger til 25% moms og ett gebyr på rundt 100kr. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Smaken er som baken: hårete og delt.... Jeg har begge deler, og jeg må personlig innrømme at jeg bruker sjeldent ps3 til spill, går mest i blu-ray og mediastreaming. Xboxen bruker jeg mest til spill da jeg synes den har de beste spillene (baken,delt,hårete) og definitivt den beste onlinebiten (abo. gull). Anbefaler at du snuser litt rundt på hva slags spill du har mest interesse av, hvor mye blu-ray du kommer til å bruke og hvor viktig online funksjonalitet er for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå