vikingkylling Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Jeg fikk et gavekort i jula og kjøpte The Saboteur til xboks i dag. Spillet er ganske bra så langt (har bare gjort første oppdrag)m men en ting jeg stusset litt på er at da jeg startet første gang fikk jeg en melding om at jeg hadde en DLC kalt Midnight Show tilgjengelig. For å få den måtte jeg bare taste inn en kode som fulgte med i boksen og laste ned. Det høres greit nok ut, men noen ting slo meg med en gang: 1. Hvorfor har jeg denne DLCen tilgjengelig? Det vanlige er å unnskylde seg med at den ikke ble ferdig tidsnok til spillet ble sluppet, så de gir den ut gratis. Dette holder ikke denne gangen da de den faktisk ikke er gratis, men vi får en kopi når vi kjøper spillet. Det er gratis for meg, ja, men hva om jeg selger spillet til deg senere? Og husk de tok seg tid til å faktisk tid til lage en reklame for DLCet og legge med i boksen. 2. Når vi ser på innholdet står det klart og tydelig "Nudity" først. Andre ting er flere steder å gjemme seg og så videre. Bra, sier du kanskje. Vi får nakne damer i spillet. Logisk nok når spillet starter i en strippeklubb (som også brukes som safehouse), komplett med nærbilde av en mer eller mindre toppløs dame helt i starten. Men er dette bare en måte å unngå aldersgrense med? Greit det fikk 18-års aldersgrense her til lands, men tenk litt etter. Mange spill har blitt bannet fra flere land (spesielt Tyskland, av en eller annen grunn) av idiotiske detaljer, så ved å la alle damene være påkledt kan de selge det til land der de ellers ville ha fått problemer. Spillere som vil ha toppløse damer får det likevel ved å laste ned MS gratis. Hva mener folket? Lager jeg en stor sak av ingenting, eller er dette et større og større problem? Endret 12. januar 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Dimas Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Slike engangskoder med gratis DLC er en liten belønning for at du kjøpte spillet orginalt, og oppmuntrer folk til å kjøpe orginalt istedet for videresalg Sett bort i fra det faktum at det var et h***e å aktivere var jeg kjempefornøyd med gratis DLC koden jeg fikk i Dragon Age:Origins iallefall Endret 13. januar 2010 av Dimas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 syntes at DLCer som kommer ganske kort tid etter release som koster er jævla irriterende. jeg forstår ikke helt hva du prater om aldersgrensen for. hva mener du? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Tror muligens ikke de omgår den aldersgrensa på denne måten, vil tro at det sjekkes om man er over 18 når man forsøker å hente ned DLC-en (så sant den er aldersklassifisert). Når det gjelder denne DLC-en i land som ikke tillater "nakenhet" i utgangspunktet, vil det samme gjelde. Hvis spillet er ratet av instansene i landet som klassifiserer på slike ting så styres det av kontoen din (i dette tilfellet landet du bor i og om det er tillatt eller ikke). Nå er det til og med godt mulig at Microsoft klassifiserer det meste på generelt grunnlag før det legges ut uansett, og at det ikke trengs å klassifiseres individuelt i landet det slippes i. For alt jeg vet har de også oversikt over hvilke klassifiseringer/underklassifiseringer som er tillatt i landene der XBL er tilgjengelig. Ellers har nok Dimas rett i at denne typen DLC-er (kode når du kjøper spillet) er et forsøk på å få folk til å kjøpe spillet nytt og ikke brukt. edit: skrivefeil Endret 13. januar 2010 av Saiko Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Slike engangskoder med gratis DLC er en liten belønning for at du kjøpte spillet orginalt, og oppmuntrer folk til å kjøpe orginalt istedet for videresalg Sett bort i fra det faktum at det var et h***e å aktivere var jeg kjempefornøyd med gratis DLC koden jeg fikk i Dragon Age:Origins iallefall Er det en bra ting at de belønner folk for å kjøpe originalt? Dette samt å la oss laste ned fullversjoner via f.eks GamersGate og Steam er en effektiv måte å ødelegge bruktmarkedet på, noe som igjen fort kan føre til enda mer piratkopiering. Spill er dyre nok som de er, så det minste jeg krever er å få lov til å selge det videre når jeg er ferdig med det. Og hva med GameStop og lignende butikker som kjøper og selger brukte spill? Om vi ikke kan selge spill videre kan de slite etterhvert. Her jeg bor er det ikke lengre noen steder som selger musikk, og film- og spillutvalget er svært dårlig. Jeg er ikke spesielt interessert i å miste det lille tilbudet som er igjen. syntes at DLCer som kommer ganske kort tid etter release som koster er jævla irriterende. jeg forstår ikke helt hva du prater om aldersgrensen for. hva mener du? I disse dager er det ikke noe problem å slakte for fote i spill og film, men straks vi får en naken pupp blir det rabalder. Og Gud forby vi ser en sex-scene... Og ta Saboteur som et eksempel. I begynnelsen ser vi nårbilde av en stripper med dusker på brystvortene. Laster vi ned MS vil hun ha fjernet duskene. Hva tilfører det egentlig spillet? Er det faktisk noen som synes spillet blir bedre om damene er toppløse annet enn fjortiser? Spillet har 18-års aldersgrense, så vil folk i den alderen ha nakne damer er det ikke noe problem å få "ekte" damer på film og i blader. Lenke til kommentar
Dimas Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er det en bra ting at de belønner folk for å kjøpe originalt? Eh, ja? Dette samt å la oss laste ned fullversjoner via f.eks GamersGate og Steam er en effektiv måte å ødelegge bruktmarkedet på, noe som igjen fort kan føre til enda mer piratkopiering. Spill er dyre nok som de er, så det minste jeg krever er å få lov til å selge det videre når jeg er ferdig med det. Og hva med GameStop og lignende butikker som kjøper og selger brukte spill? Om vi ikke kan selge spill videre kan de slite etterhvert. Her jeg bor er det ikke lengre noen steder som selger musikk, og film- og spillutvalget er svært dårlig. Jeg er ikke spesielt interessert i å miste det lille tilbudet som er igjen. Ingen som hindrer deg i å selge spillet ditt videre? Det er jo ikke som om man ikke får spilt spillet uten denne lille DLC bonusen, som sagt det er bare en liten oppmuntring til å kjøpe spillet fra forhandler, noe de som lager spillet selvfølgelig heller vil at du gjør, siden de tjener null og niks på ditt videresalg av spillet... Jeg ser virkelig ikke problemet med å belønne de som kjøper spiller orginalt... Nå skal det også nevnes at jeg er aktiv bruker av både steam,gamersgate,gog,d2d og andre nettdistributører, er jo helt fantastisk. Kunne heller aldri falt meg inn å selge noe av samlinga mi Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Hva med alle oss som ikke har råd til å kjøpe spill bare fordi coveret ser bra ut? Jeg er avhengig av bruktmarkedet for å kunne spille og tar meg sjelden råd til å kjøpe nye spill lengre. Og nei, piratkopiering er ikke et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå