_NiXoN_ Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Jeg lurer på en ting til. Når jeg starter pc'en så star det: AMD athlon xp 1250mhz. det er jo feil. Det skal jo stå 1667mhz. Kameraten min sier at det står det fordi det er et så gammelt oppstarts system men jeg lurer på om det kan være noe annet. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 FSB * multiplier = CPU speed Prosessoren din går nå på 100 * 12,5 = 1250MHz Du må stille inn så du får 133 * 12,5 = 1662,5MHz Dette må enten gjøres i bios (det har blitt forklart tidligere i denne tråden) Eventuelt finnes det kanskje en jumper på hovedkortet for å skifte mellom 100 og 133 i FSB. Dette må du sjekke opp i manualen. Bare pass på temperaturen (for jeg tar ikke på meg skylda hvis dritten brenner opp..) Det skal gå an å lese av temp i bios. Let litt rundt eller sjekk manualen til hovedkortet. Jeg foreslår at du prøver å få maskinen til å svive på riktig hastighet først! Gløm overklokkingen foreløpig! Lykke til! Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Hmmmm. Jeg økter til 133, men da jeg gjorde det fikk pc'en blackout etter et minutt. Ble den for varm? går det hvis jeg skaffer meg ny vifte?? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ja, det ble ganske sikkert for varmt. Hvis du har 63 grader på 1.25Ghz vil du sikkert få rundt 75 grader på 1.66Ghz og det er altfor varmt til at PC'n kjører stabilt. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ok. Vil det gå med en ny vifte da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå