Gå til innhold

Dfi Lanparty NF4 SLI-DR Sata 5-8 problem...

hsvendse

Anbefalte innlegg

Jeg har Dfi Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort i pcen. Jeg har nettopp kjøpt enda en ny harddisk, så jeg måtte bruke en av de ledige sata 5-8 kontaktene på hovedkortet. Men pcen finner ikke harddisken når den er koblet til sata 5-8 kontaktene. Hvordan får jeg pcen til å finne harddisken? Er det noe driver eller noe som må installeres, eller hva kan gjøres? Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Er det slik at under "Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL" finner du disse valgene?

SATA

SATA RAID BY OLD MB

DIABLED

SATA RAID 0,1,0+1,5

Sett den på SATA.

Ja, har prøvd å sette på SATA. Men det var ingen hjelp i. har kobla dvdbrenneren til en av de sata på 5-8, maskina finner den ikke. Er det noen av de andre valga kanskje?

Lenke til kommentar
Er det slik at under "Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL" finner du disse valgene?

SATA

SATA RAID BY OLD MB

DIABLED

SATA RAID 0,1,0+1,5

Sett den på SATA.

Ja, har prøvd å sette på SATA. Men det var ingen hjelp i. har kobla dvdbrenneren til en av de sata på 5-8, maskina finner den ikke. Er det noen av de andre valga kanskje?

Er det noen ekspert her som kan være snill og hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Du må nesten sjekke i BIOS om du finner tegn til at kontroller og enheter dukker opp. Ikke mulig for meg å gi noen assistanse når jeg ikke kjenner dette kortet og hva som finnes i BIOS.

Du kan også se i Enhetsbehandling i Windows om kontrolleren vises.

Lenke til kommentar

Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd.

Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5.

Lenke til kommentar
Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd.

Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5.

Skal jeg prøve å sette på en av disse alternativene da, evnt hvilket? Kan en skade noe ved å velge feil alternativ?

SATA RAID BY OLD MB

SATA RAID 0,1,0+1,5

Lenke til kommentar

Skal jeg prøve å sette på en av disse alternativene da, evnt hvilket? Kan en skade noe ved å velge feil alternativ?

SATA RAID BY OLD MB

SATA RAID 0,1,0+1,5

Noen som vet?

Lenke til kommentar

SATA RAID BY OLD MB

SATA RAID 0,1,0+1,5

Noen som vet?

Må vel være noen her som har greie på dette hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...