hsvendse Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har Dfi Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort i pcen. Jeg har nettopp kjøpt enda en ny harddisk, så jeg måtte bruke en av de ledige sata 5-8 kontaktene på hovedkortet. Men pcen finner ikke harddisken når den er koblet til sata 5-8 kontaktene. Hvordan får jeg pcen til å finne harddisken? Er det noe driver eller noe som må installeres, eller hva kan gjøres? Håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kjenner ikke det kortet, men det er som regel slik at noen SATA kontakter hører til en ekstra kontroller. Denne kontrolleren må først slåes på i BIOS. Når den er slått på vil Windows automatisk oppdage den og begynne å installere drivere. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg prøvde å stille på noe med silicon i bios.. men det virker enda ikke... kan noen hjelpe meg vær så snill? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL SATA SATA RAID BY OLD MB DIABLED SATA RAID 0,1,0+1,5 hvilket av de skal det stå på i bios? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Er det slik at under "Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL" finner du disse valgene? SATA SATA RAID BY OLD MB DIABLED SATA RAID 0,1,0+1,5 Sett den på SATA. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Er det slik at under "Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL" finner du disse valgene?SATA SATA RAID BY OLD MB DIABLED SATA RAID 0,1,0+1,5 Sett den på SATA. Ja, har prøvd å sette på SATA. Men det var ingen hjelp i. har kobla dvdbrenneren til en av de sata på 5-8, maskina finner den ikke. Er det noen av de andre valga kanskje? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Er det slik at under "Sil 13114 S-ATA RAID CONTROL" finner du disse valgene?SATA SATA RAID BY OLD MB DIABLED SATA RAID 0,1,0+1,5 Sett den på SATA. Ja, har prøvd å sette på SATA. Men det var ingen hjelp i. har kobla dvdbrenneren til en av de sata på 5-8, maskina finner den ikke. Er det noen av de andre valga kanskje? Er det noen ekspert her som kan være snill og hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Du må nesten sjekke i BIOS om du finner tegn til at kontroller og enheter dukker opp. Ikke mulig for meg å gi noen assistanse når jeg ikke kjenner dette kortet og hva som finnes i BIOS. Du kan også se i Enhetsbehandling i Windows om kontrolleren vises. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd. Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd.Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5. Skal jeg prøve å sette på en av disse alternativene da, evnt hvilket? Kan en skade noe ved å velge feil alternativ? SATA RAID BY OLD MB SATA RAID 0,1,0+1,5 Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd.Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5. Skal jeg prøve å sette på en av disse alternativene da, evnt hvilket? Kan en skade noe ved å velge feil alternativ? SATA RAID BY OLD MB SATA RAID 0,1,0+1,5 Noen som vet? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Var noen nForce hovedkort av eldre årgang som var såpass sære at for å få de ekstra SATA portene uten de 4 første til å funke så måtte RAID være påskrudd.Men jeg greier ikke å huske hvilket chipset det var her i farten, om det var nForce 4 eller 5. Skal jeg prøve å sette på en av disse alternativene da, evnt hvilket? Kan en skade noe ved å velge feil alternativ? SATA RAID BY OLD MB SATA RAID 0,1,0+1,5 Noen som vet? Må vel være noen her som har greie på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå