Gå til innhold

Hvilke hodetelefoner skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer litt på hvilke hodetelefoner jeg skal kjøpe. Har er budsjett på +/- 500 kr.

De skal være lukkede, dekke det meste av/hele ørene, og være sammenleggbar. Lyden er jo det aller viktigste, men det også viktig med komfort.

Er det noen som vet om noen?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse hadde i ihvertfall bra omtaler, men de dekker vel ikke hele ørene?

De dekker ca. hele øret, men de går ikke utenfor. Dvs. det er ikke noen klokke som går rundt øret, men den går på øret. På dette området mangler jeg litt ordforråd, men jeg vet det fins et kjekt navn for denne typen klokker. Inntil hukommelsen min våkner igjen får vel beskrivelsen holde. Det er for øvrig fordi de presser ned på selve øret, og ikke rundt - slik større klokker gjør, at de kan oppleves som litt ukomfortable ved lang tids lytting. Men da jeg hadde disse til Ipod-bruk var det svært sjelden jeg tok dem av meg fordi de ble ukomfortable. Til daglig bruk tror jeg ikke du vil merke stort til det, med mindre du bruker hodetelefonene dine ekstremt mye.

(Edit)

Som jeg sa til noen i en annen tråd kan det jo også være verdt å sjekke ut Grado SR60 når man leter i denne prisklassen. De er riktignok 400 kroner dyrere - som jo nærmer seg dobbelt så dyrt. Men om man er litt opptatt av lyd er det jo fort gjort at budsjettet sprekker for noen og enhver. Jeg skal ha meg nye klokker og litt utstyr nå, og jeg er oppe i tregangen av beløpet jeg tok utgangspunkt i... *grøss*

SR60 får du rimeligst hos Ljudia, såvidt jeg vet. Til 900 kroner er det vel det rimeligste settet du kan nærme deg såkalt "audiofil" kvalitet med. Problemet, dog, er nok ikke de 400 kronene ekstra man bruker på SR60 - men de tusenvis av kronene man risikerer å bruke på alt mulig når det gir mersmak. Samlemanien setter relativt raskt inn :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...