Jakoozie Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Amerikanske Gameinformer røper en haug detaljer fra det kommende storspillet. Les mer Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 alt høres jævli bra ut, men om liv systemet blir ala ODST blir jeg litt skuffa. det å konstant springe etter med-packs hører fortia til Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 "Halo (ett eller annet) blir storslagent." Hvem skulle trodd det? Men det høres faktisk ganske bra ut. Vi får se. Jeg var ikke en stor fan av Halo 1-3, men Halo Wars er jo bra. Lenke til kommentar
haloerbest Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Gleder meg villt mye. Elsker halo og har så masse fine minner med kamerater opp igjennom årene. Gode stunder som jeg aldri glemmer. Elsker Halo-spill og alt ved halo, gleder meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Liker spillene, men serien begynner å bli på grensen til melket nå. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er ikke melking hvis spillet er bra Dessuten, 6 spill på 9 år er ikke det verste jeg har hørt om. Men ontopic, gleder meg veldig.. Har lest boken, tror dette kan bli veldig spennende. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Hm, mente at Spartan III ble introdusert mellom Halo 1 og Halo 2, i boken Ghosts of Onyx. Fall of Reach dreide seg kun om utviklingen av Spartan II (og selvfølgelig tapet av REACH) etter at Spartan I var mislykket deluxe. Lenge siden jeg har lest bøkene men kanskje noen som har gjort det nyligere kan komme med noen (av)bekreftelse?! Blir spennende å se om de intergrerer kamuflasjefunksjonen SPARTAN-III hadde. Halo: The Fall of Reach er imo den beste boka i serien Uansett, dette blir pent! Endret 13. januar 2010 av Goliath Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Stemmer bra det Goliath... Kun Spartan II soldater som var innblandet i kampene på reach. Spartan III programmet var ikke påbegynt en gang. http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program Skjønner ikke hva de tenker på en gang når de velger å inntrodusere så forskjellige design på de forskjellige soldatene. Det skal være soldater i rustning hvor den som bærer rustnignen forventes å dø i sitt første oppdrag. Tviler på at man da gidder å Lage vidt forskjellige rustningstyper. Serien begynte vel å gå nedover når halo wars og odst kom ut. Er ikke rart hvis den faller over ende snart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Dere tar feil det var Spartan III's på Reach ifølge wikia. her er eksempel. Gamma Company Gamma Company was trained with the help of the only two surviving Spartan-IIIs from Beta Company: Spartan-B292 and Spartan-B091. Gamma Company was said by Kurt to be the finest of the Spartan-III companies ever. 330 candidates were selected, on average only six years old; and at the request of Kurt, all 330 were approved. Every one of them survived the augmentation procedures.[8] Gamma Company received deployment orders only a few weeks after the First Battle of Reach - http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program Noble Team. Noble Team is a Special Operations squad of Spartan-IIIs from both Alpha and Beta Companies. Composed of five Spartan-IIIs an an additional Spartan-II, Noble Team specialize in assault missions and combat insertion. So far, they have only been seen in combat in the Battle of Reach. The team is commanded by Carter-A259, with Kat-B320 second in command. - http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program Endret 13. januar 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Liker spillene, men serien begynner å bli på grensen til melket nå. Hadde de gitt oss Halo etter Halo etter Halo hadde vi snakket melking. I stedet gav de oss kun tre Halo'er, pluss et RTS og Halo 3: ODST. HY3:ODST er riktignok et FPS, men er ganske forskjellig fra Halo. Det er en bra ting at de beholder verden, men gir oss forskjellige spill i stedet for samme spill med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Liker spillene, men serien begynner å bli på grensen til melket nå. Hadde de gitt oss Halo etter Halo etter Halo hadde vi snakket melking. I stedet gav de oss kun tre Halo'er, pluss et RTS og Halo 3: ODST. HY3:ODST er riktignok et FPS, men er ganske forskjellig fra Halo. Det er en bra ting at de beholder verden, men gir oss forskjellige spill i stedet for samme spill med jevne mellomrom. AAA Melkeprodukter om dagen er følgende titler: The Sims,WoW og Call Of Duty. Kommer spill hvert år til disse. Endret 13. januar 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 alt høres jævli bra ut, men om liv systemet blir ala ODST blir jeg litt skuffa. det å konstant springe etter med-packs hører fortia til Hvorfor hører det fortiden til? Fordi det ga et utrolig spennende og intenst gameplay uten på andre måter gjøre å spillet kunstig vanskeligere på høyere vanskelighetsgrader? Regenererende helse passer i noen spill, men etter min mening er ikke Halo et av de spillene som trenger det. Halo: Combat Evolved var etter min mening overlegent oppfølgerene sine, mye takket være intensiteten health pack systemet gir. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Det hører fortiden til fordi det det legger opp til et svært og vanlig problem med health-bar, der man kommer opp i situasjoner med liten helse, langt til neste med-pack og vanskelige fiender forann. Et velkjent problem, i hvert fall for de med to-tre tiår med spillerfaring, som får deg til å rive ut håret med rota noen ganger. Regenerende helse er rett og slett løsningen på dette, vel og merke ikke den eneste. Det første Brothers in Arms hadde tradisjonell health-bar, men døde man på samme sted noen ganger, fikk man muligheten til å spille videre med full helse igjen. Jeg følte derimot ikke at ODST var særlig preget av dette problemet for min del, da det var rimelig gavmild på med-packene, alle fall på Normal (Spillet var dørgende kjedelig, så jeg gadd aldri å gå løs på Heroic/Legendary). Halo 1 hadde for øvrig regenerende skjold, og dermed ikke preget av problemet beskrevet over. Endret 13. januar 2010 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Problemet med regenerende helse er jo at man blir udødelig så lenge man finner et sted å gjemme seg i fem sekunder. Regenererende helse tar på mange måter vekk litt av spenningsmomentet og utfordringen i spillet når det skal så mye til for å dø. I spill med helsebar og gode gamle helsepakker måtte man faktisk passe på å ikke miste for mye helse. Og det å møte bosser eller farlige fiender ville som regel være en dødelig affære hvis man ikke var litt dyktig. Det var ikke bare å hoppe bak en vegg noen sekunder og så gå på med full styrke igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) I spill med helsebar og gode gamle helsepakker måtte man faktisk passe på å ikke miste for mye helse. Og det å møte bosser eller farlige fiender ville som regel være en dødelig affære hvis man ikke var litt dyktig. Og der er du ved problemet jeg beskrev, bare at det handler ikke nødvendigvis om dyktighet, men ren og skjær tilfeldighet. Som spilldesigner har man da fratatt seg selv kontroll over situasjonen man setter spilleren i, som i de værste tilfellene oppleves meget frustrerende fra spillerens sysnpunkt. Med regenerende helse har utviklerne mye mer kontroll, og kan skape utfordringer alle typer spillere kan mestre. Men det er bare snakk om ulike gameplay-elementer, ingen av dem er nødvendigvis mer realistisk enn den andre. Hva man foretrekker er jo opptil hver enkelt, selv føler jeg ikke at spill som Call of Duty er noe mindre morsomt enn Half-Life. Med regenerende helse har man jo nettopp muligheten for å lage hektiske situasjoner med mange fiender på en gang over lang tid. Samme mulighet har man ikke med en tradisjonel health-bar, der man må ta hensyn til at spillerene jevnlig mister helse, resultatet er ofte roligere gameplay. Endret 13. januar 2010 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Man vil jo fremdeles ha et regenererende skjold i tillegg til helsebaren i likhet med Halo: Combat Evolved, og jeg kan virkelig ikke huske at noen klagde på for lite medpacks eller noe relatert til dette. Det ble jo tvert imot reagert på at de valgte å ta bort dette i oppfølgerene. For min del var dette en av de desidert beste nyhetene om Reach (helsebar altså) som ble lagt frem i Game Informer artikkelen. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Dere tar feil det var Spartan III's på Reach ifølge wikia. Veel, de artiklene du lenker til ble opprettet i dag med informasjonen som stammer fra denne kilden Bøkene sier noe annet, og de endrer seg ikke uten videre Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 alt høres jævli bra ut, men om liv systemet blir ala ODST blir jeg litt skuffa. det å konstant springe etter med-packs hører fortia til Hvorfor hører det fortiden til? Fordi det ga et utrolig spennende og intenst gameplay uten på andre måter gjøre å spillet kunstig vanskeligere på høyere vanskelighetsgrader? Regenererende helse passer i noen spill, men etter min mening er ikke Halo et av de spillene som trenger det. Halo: Combat Evolved var etter min mening overlegent oppfølgerene sine, mye takket være intensiteten health pack systemet gir. om man liker healtpacks eller ikke kommer nok veldig mye utifra personlig smak og hvordan man spiller når du er inne på det. det å hele tiden måtte passe på hvor mye liv du har og lete etter nærmeste hvite pakke ødelegger flyten for meg i slike spill som halo. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hm, mente at Spartan III ble introdusert mellom Halo 1 og Halo 2, i boken Ghosts of Onyx. Fall of Reach dreide seg kun om utviklingen av Spartan II (og selvfølgelig tapet av REACH) etter at Spartan I var mislykket deluxe. Lenge siden jeg har lest bøkene men kanskje noen som har gjort det nyligere kan komme med noen (av)bekreftelse?! Blir spennende å se om de intergrerer kamuflasjefunksjonen SPARTAN-III hadde. Halo: The Fall of Reach er imo den beste boka i serien Uansett, dette blir pent! Det jeg mente og.. Kjipt om vi ikke får spille som SPARTAN-II soldater imho. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er vel det samme så lenge man faktisk i det hele tatt kan spille spillet? Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg