Gå til innhold

Halo Reach blir storslagent (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, mente at Spartan III ble introdusert mellom Halo 1 og Halo 2, i boken Ghosts of Onyx. Fall of Reach dreide seg kun om utviklingen av Spartan II (og selvfølgelig tapet av REACH) etter at Spartan I var mislykket deluxe. Lenge siden jeg har lest bøkene men kanskje noen som har gjort det nyligere kan komme med noen (av)bekreftelse?!

 

Blir spennende å se om de intergrerer kamuflasjefunksjonen SPARTAN-III hadde.

 

Halo: The Fall of Reach er imo den beste boka i serien :)

 

Uansett, dette blir pent!

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Stemmer bra det Goliath... Kun Spartan II soldater som var innblandet i kampene på reach. Spartan III programmet var ikke påbegynt en gang.

 

http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program

 

Skjønner ikke hva de tenker på en gang når de velger å inntrodusere så forskjellige design på de forskjellige soldatene. Det skal være soldater i rustning hvor den som bærer rustnignen forventes å dø i sitt første oppdrag. Tviler på at man da gidder å Lage vidt forskjellige rustningstyper.

 

Serien begynte vel å gå nedover når halo wars og odst kom ut. Er ikke rart hvis den faller over ende snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dere tar feil det var Spartan III's på Reach ifølge wikia.

her er eksempel.

 

Gamma Company

 

Gamma Company was trained with the help of the only two surviving Spartan-IIIs from Beta Company: Spartan-B292 and Spartan-B091. Gamma Company was said by Kurt to be the finest of the Spartan-III companies ever. 330 candidates were selected, on average only six years old; and at the request of Kurt, all 330 were approved. Every one of them survived the augmentation procedures.[8] Gamma Company received deployment orders only a few weeks after the First Battle of Reach

- http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program

 

Noble Team.

 

Noble Team is a Special Operations squad of Spartan-IIIs from both Alpha and Beta Companies. Composed of five Spartan-IIIs an an additional Spartan-II, Noble Team specialize in assault missions and combat insertion. So far, they have only been seen in combat in the Battle of Reach. The team is commanded by Carter-A259, with Kat-B320 second in command.

- http://halo.wikia.com/wiki/SPARTAN-III_Program

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Liker spillene, men serien begynner å bli på grensen til melket nå. :shrug:

 

Hadde de gitt oss Halo etter Halo etter Halo hadde vi snakket melking. I stedet gav de oss kun tre Halo'er, pluss et RTS og Halo 3: ODST. HY3:ODST er riktignok et FPS, men er ganske forskjellig fra Halo. Det er en bra ting at de beholder verden, men gir oss forskjellige spill i stedet for samme spill med jevne mellomrom. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Liker spillene, men serien begynner å bli på grensen til melket nå. :shrug:

 

Hadde de gitt oss Halo etter Halo etter Halo hadde vi snakket melking. I stedet gav de oss kun tre Halo'er, pluss et RTS og Halo 3: ODST. HY3:ODST er riktignok et FPS, men er ganske forskjellig fra Halo. Det er en bra ting at de beholder verden, men gir oss forskjellige spill i stedet for samme spill med jevne mellomrom. :)

 

AAA Melkeprodukter om dagen er følgende titler: The Sims,WoW og Call Of Duty. Kommer spill hvert år til disse.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
alt høres jævli bra ut, men om liv systemet blir ala ODST blir jeg litt skuffa. det å konstant springe etter med-packs hører fortia til

Hvorfor hører det fortiden til? Fordi det ga et utrolig spennende og intenst gameplay uten på andre måter gjøre å spillet kunstig vanskeligere på høyere vanskelighetsgrader? Regenererende helse passer i noen spill, men etter min mening er ikke Halo et av de spillene som trenger det. Halo: Combat Evolved var etter min mening overlegent oppfølgerene sine, mye takket være intensiteten health pack systemet gir.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det hører fortiden til fordi det det legger opp til et svært og vanlig problem med health-bar, der man kommer opp i situasjoner med liten helse, langt til neste med-pack og vanskelige fiender forann. Et velkjent problem, i hvert fall for de med to-tre tiår med spillerfaring, som får deg til å rive ut håret med rota noen ganger. Regenerende helse er rett og slett løsningen på dette, vel og merke ikke den eneste. Det første Brothers in Arms hadde tradisjonell health-bar, men døde man på samme sted noen ganger, fikk man muligheten til å spille videre med full helse igjen.

 

Jeg følte derimot ikke at ODST var særlig preget av dette problemet for min del, da det var rimelig gavmild på med-packene, alle fall på Normal (Spillet var dørgende kjedelig, så jeg gadd aldri å gå løs på Heroic/Legendary). Halo 1 hadde for øvrig regenerende skjold, og dermed ikke preget av problemet beskrevet over.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Problemet med regenerende helse er jo at man blir udødelig så lenge man finner et sted å gjemme seg i fem sekunder. Regenererende helse tar på mange måter vekk litt av spenningsmomentet og utfordringen i spillet når det skal så mye til for å dø. I spill med helsebar og gode gamle helsepakker måtte man faktisk passe på å ikke miste for mye helse. Og det å møte bosser eller farlige fiender ville som regel være en dødelig affære hvis man ikke var litt dyktig. Det var ikke bare å hoppe bak en vegg noen sekunder og så gå på med full styrke igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
I spill med helsebar og gode gamle helsepakker måtte man faktisk passe på å ikke miste for mye helse. Og det å møte bosser eller farlige fiender ville som regel være en dødelig affære hvis man ikke var litt dyktig.

Og der er du ved problemet jeg beskrev, bare at det handler ikke nødvendigvis om dyktighet, men ren og skjær tilfeldighet. Som spilldesigner har man da fratatt seg selv kontroll over situasjonen man setter spilleren i, som i de værste tilfellene oppleves meget frustrerende fra spillerens sysnpunkt. Med regenerende helse har utviklerne mye mer kontroll, og kan skape utfordringer alle typer spillere kan mestre.

 

Men det er bare snakk om ulike gameplay-elementer, ingen av dem er nødvendigvis mer realistisk enn den andre. Hva man foretrekker er jo opptil hver enkelt, selv føler jeg ikke at spill som Call of Duty er noe mindre morsomt enn Half-Life. Med regenerende helse har man jo nettopp muligheten for å lage hektiske situasjoner med mange fiender på en gang over lang tid. Samme mulighet har man ikke med en tradisjonel health-bar, der man må ta hensyn til at spillerene jevnlig mister helse, resultatet er ofte roligere gameplay.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Man vil jo fremdeles ha et regenererende skjold i tillegg til helsebaren i likhet med Halo: Combat Evolved, og jeg kan virkelig ikke huske at noen klagde på for lite medpacks eller noe relatert til dette. Det ble jo tvert imot reagert på at de valgte å ta bort dette i oppfølgerene. For min del var dette en av de desidert beste nyhetene om Reach (helsebar altså) som ble lagt frem i Game Informer artikkelen.

Lenke til kommentar
alt høres jævli bra ut, men om liv systemet blir ala ODST blir jeg litt skuffa. det å konstant springe etter med-packs hører fortia til

Hvorfor hører det fortiden til? Fordi det ga et utrolig spennende og intenst gameplay uten på andre måter gjøre å spillet kunstig vanskeligere på høyere vanskelighetsgrader? Regenererende helse passer i noen spill, men etter min mening er ikke Halo et av de spillene som trenger det. Halo: Combat Evolved var etter min mening overlegent oppfølgerene sine, mye takket være intensiteten health pack systemet gir.

 

om man liker healtpacks eller ikke kommer nok veldig mye utifra personlig smak og hvordan man spiller når du er inne på det. det å hele tiden måtte passe på hvor mye liv du har og lete etter nærmeste hvite pakke ødelegger flyten for meg i slike spill som halo. :)

Lenke til kommentar
Hm, mente at Spartan III ble introdusert mellom Halo 1 og Halo 2, i boken Ghosts of Onyx. Fall of Reach dreide seg kun om utviklingen av Spartan II (og selvfølgelig tapet av REACH) etter at Spartan I var mislykket deluxe. Lenge siden jeg har lest bøkene men kanskje noen som har gjort det nyligere kan komme med noen (av)bekreftelse?!

 

Blir spennende å se om de intergrerer kamuflasjefunksjonen SPARTAN-III hadde.

 

Halo: The Fall of Reach er imo den beste boka i serien :)

 

Uansett, dette blir pent!

 

 

Det jeg mente og.. Kjipt om vi ikke får spille som SPARTAN-II soldater imho.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...