Gå til innhold

Skrivebordet kræsjer når jeg høyreklikker på musen

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny PC, med oppgradering fra Vista til Win7 64bit. I starten funket alt fint, men nå kræsjer skrivebordet eller windows explorer dersom jeg trykker på høyre museknapp. Det står at en feil har oppstart og at explorer må lukkes. Jeg har forsøkt å avvinnstallere skjermdrivere og innstallere disse på nytt samt byttet ut musen med en logitech og innstallert nye drivere. Noen andre forslag til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke installert ett eller annet program da, som f.eks har snarvei på skrivebordet? Eller at du har lagt en eller annen .exe fil etc rett på skrivebordet?

Kan jo være noe med virus etc som eventuelt antivirus eller explorer reagerer på.

Lenke til kommentar
Du har ikke installert ett eller annet program da, som f.eks har snarvei på skrivebordet? Eller at du har lagt en eller annen .exe fil etc rett på skrivebordet?

Kan jo være noe med virus etc som eventuelt antivirus eller explorer reagerer på.

Kan også være feil innstiling av musetastene! (Skjer ofte på nye dataer og Vista) Gå på kontrollpanel - Mus - Maskinvare - Feilsøking... Beskrevet hjelp kommer videre fra datamaskinen!(IKKE GJØR DETTE HVIS DU HAR PAND-MOP ELLER TUCH SKJERM)!!

Lenke til kommentar

Det ligger jo snarveier på skrivebordet, men jeg får ikke opprullgardinen en gang. Jeg har byttet ut antivirus etter at dette skjedde uten at det har påvirket noe.

Det kan h a noe å gjøre med at jeg har hoppet ut av spill osv med bruk av alt tab. Men vet ikke om det er dette som er årssaken. Derfor jeg kanskje trodde skjermkortet påvirket noe.

Kan også være feil innstiling av musetastene! (Skjer ofte på nye dataer og Vista) Gå på kontrollpanel - Mus - Maskinvare - Feilsøking... Beskrevet hjelp kommer videre fra datamaskinen!(IKKE GJØR DETTE HVIS DU HAR PAND-MOP ELLER TUCH SKJERM)!!

Dette skal jeg prøve. For ordens skyld har jeg som sagt byttet ut mus og drivere. Musen fungerer jo også flott i alle spill. Bare ute i windows det kræsjer.

Lenke til kommentar
Hadde et slikt problem i Vista pga et program som hadde en context meny i Explorer. Disse starter jo når man trykker høyre museknapp.

Det var en feil i ntdll.dll.

Sjekk f.eks denne diskusjonen: http://www.softwaretipsandtricks.com/forum...l-dll-help.html

Dette skjønnte jeg virkelig ingenting av. Jeg kan ikke se at denne siden forklarer noe som helst om hvordan jeg skal gå frem.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg spørr i samme sleng, når vi er inne på Windows 7, en fyr gjorde det for meg, på dataen min, jeg hadde windows xp fra før. Det viste seg at det han hadde gitt meg var en piratkopi, og at det ikke var en ekte widows. Hvordan gjør jeg tilbake til windows XP????

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å gå tilbake. Man må installere Windows på nytt, eventuellt kjøre gjenoppretting hvis PC ble levert med dette.

Er forresten ikke noen god ide å gjenbruke gamle tråder, du burde ha startet en ny tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...