Gå til innhold

[Løst]Repaint problem i applet

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en applet som skal se (og kjørt lokalt ser med java 1.6.0_17) slik ut:

waterfallapplet6.png

Når jeg kjører den fra server på en maskin med java 1.6.0_12 ser den ut som dette:

post-51619-1263297180_thumb.png

Dvs at det bare er et svart felt med linjer der det er er farget plott på den første er OK, men de andre kontrollene er borte.. De dukker opp om jeg beveger muspekeren over dem. Det kan jo se ut som om det er et problem med r12 ift r17, men allikevel, jeg har jo lite kontroll over javaversjonen sluttbrukerene har, så jeg lurer på om jeg kan friske opp repaint rutinene. men hvor? I appletten har jeg en rutine public void paint(Graphics g) jeg har prøvd å la den kalle repaint rutinen for noen av elementene men uten at det tilsynelatende gjør noe fra eller til... Må jeg evt ha noen invalidate noe sted for å fortelle at den skal tegnes på nytt?

[Edit: løst: Jeg hadde brukt både Swing og awt komponenter - dårlig ide... Fint sted å snakke med seg selv, dette her... mysteriet er, om noe, at det funket på den første maskinen...]

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette har antakeligvis noe med tråder å gjøre. Noen Swing komponenter er ikke Threadsafe, som fører til at de legger seg i en EventDispatchThread. Det er to måter du kan løse dette på, enten bruke metoden paintImmediately() istedenfor repaint(), eller å implementere threads.

(Med forbehold om at jeg har sagt noe feil :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...