xaco Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) SAAB står stergt som luksusmerke i mange markeder. Det er også tradisjonelt et bilmerke med positive asosiasjoner, som sikkerhet, vinteregenskaper osv. Jøss, jeg ante ikke at Saab var noe "luksus"-merke. Er (eller var) faktisk ganske høy standard over mange av modellene til saab. Er faktisk veldig behagelige biler å kjøre også. Synd at det legges ned. Men ikke rart med hvor lite det har vært satset i bilene. edit: liten skrivefeil Endret 13. januar 2010 av xaco Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvis du ser på eldre saab'er, så ser du at de har ganske god standard. De felste med skinn seter (ofte sport), god og romslig kupe og høystandard på elektronikk.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) SAAB står stergt som luksusmerke i mange markeder. Det er også tradisjonelt et bilmerke med positive asosiasjoner, som sikkerhet, vinteregenskaper osv. Jøss, jeg ante ikke at Saab var noe "luksus"-merke. De hever seg over standard-segmentet, men problemet deres de siste ti årene har vært at de har mistet særpreget de en gang hadde og vært nødt til å bygge bilene sine på samme plattform som Vectra, og det holder ikke i konkurranse med de andre. 9-3 bruker riktignok en nyere plattform, men 9-5 kom ut i 1998 med en plattform som allerede da var ti år gammel. Hvis du ser på eldre saab'er, så ser du at de har ganske god standard. De felste med skinn seter (ofte sport), god og romslig kupe og høystandard på elektronikk.. Jeg elsker når folk med nyere standardbiler sitter på med 9000en min og oppdager alt de mangler Endret 14. januar 2010 av Exiter Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Problemet er jo at med ett slikt mikroskopisk produksjonsvolum så kan man ikke utvikle allverden av egne løsninger med mindre man kan ta seg virkelig godt betalt og det kunne ikke Saab. Men for all del, de hadde kunne funnet en bedre eier enn GM. At en bil har skinnseter er jo bare ett kryss i utstyrslista, Saab 9000 ble jo solgt som en påkostet bil og da er ikke skinn så veldig uvanlig uansett merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå