elwapo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen hjelpe meg å forstå CPU-Z litt bedre ? Hva beytr de forskjellige parameterne som Multiplier, Bus Speed og QPI Link feks og litt mere forståelse rundt level cache ? Jeg kan det grunnleggende at den mellomlagrer data og L1 er raskest osv, men vet lite om hvor mye forskjell dette utgjør fra porosessor til prosessor i dag. Hva er forskjellen på Core og Threads ? Hva menes med At prosessoren har stepping 2 feks? Kan noen forklare meg de dataene som står under CPU i Cpu-Z så jeg kan lese og fårstå den bedre ? tusen takk Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Mitt tips vil være å bruke google Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Turboguide: Name: Det vet du Code Name: Det er kodenavnet, logisk nok. Package: Det er hvilken type hovedkort-sokkel prosessoren krever. Technology: Det er størrelsen på produksjonsteknologien (Her er en transistor = 32nm) Core Voltage: Dette er spenningen som blir satt inn i kjernen. Specification: Det vet du. Familiy: Prosessorfamilie (Her 6xx-serien til i5) Model: Modell Stepping: Det er hvilken versjon du har av prosessoren. Bugfix? Instructions: Det er forskjellige teknologier som brukes i prosessoren (Google them) Core Speed: Logisk Multiplier: Det er hvor mange ganger Bus-frekvensen skal ganges med ut til Core-speed. Bus speed: Farten på bussen din. QPI link: Noe lignende HyperThread-link vil jeg tro, google it. Cache er cache Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå