Gå til innhold

Frivillig pisking av kriminelle - Et reelt alternativ til fengsel?

Pisking i stedet for fengsel.  

125 stemmer

1. 1. Synes du dette er et godt forslag?

• Ja
      19
    • Nei
      93
    • usikker/har ikke bestemt meg
      13
  2. 2. Ville du valgt pisking fremfor fengsel?

• Ja
      52
    • Nei
      48
    • usikker
      25

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frihet til å styre ditt liv uten å styre andres.

Jeg forstår ikke hva det betyr. Får jeg finere bil? Får jeg mer penger? Må jeg jobbe mindre? Jeg har aldri lagt merke til at jeg styrer andres liv ved å styre mitt eget liv - hva mener du med det?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva det betyr. Får jeg finere bil? Får jeg mer penger? Må jeg jobbe mindre? Jeg har aldri lagt merke til at jeg styrer andres liv ved å styre mitt eget liv - hva mener du med det?

Kanskje hvis du tenker før du svarer? Du spyr jo ut innlegg med en fart som ikke ligner grisen.

Lenke til kommentar

Kanskje hvis du tenker før du svarer? Du spyr jo ut innlegg med en fart som ikke ligner grisen.

Det er vi to om. :)

Forklar meg hva det betyr. Jeg har gode karakterer fra skolen, har en relativt krevende jobb som jeg mestrer godt og scorer langt over snittet på IQ-tester, men jeg skjønner ikke hva du babler om. "Frihet til å styre mitt liv uten å styre andres" - for meg blir det så høytsvevende og lite konkret at du like gjerne kunne ha fablet om nirvana i kraftig LSD-rus. Kan du gi meg noen eksempler på hva det i praksis vil bety for meg å leve i et liberalistisk samfunn, eller sitter du bare og lirer av deg overordnede kvasifilosofiske ideologiske retningslinjer som du har lest et eller annet sted?

Lenke til kommentar
"Frihet til å styre mitt liv uten å styre andres" -Kan du gi meg noen eksempler på hva det i praksis vil bety for meg å leve i et liberalistisk samfunn, eller sitter bare og lirer av deg overordnede kvasifilosofiske ideologiske retningslinjer som du har lest et eller annet sted?

Eksempel: Du kan starte en butikk og selge øl etter kl 20 på hverdager og 18 på lørdager. Ja, du kan til og med selge alkohol på Guds hviledag!

Lenke til kommentar
"Frihet til å styre mitt liv uten å styre andres" -Kan du gi meg noen eksempler på hva det i praksis vil bety for meg å leve i et liberalistisk samfunn, eller sitter bare og lirer av deg overordnede kvasifilosofiske ideologiske retningslinjer som du har lest et eller annet sted?

Eksempel: Du kan starte en butikk og selge øl etter kl 20 på hverdager og 18 på lørdager. Ja, du kan til og med selge alkohol på Guds hviledag!

Takk, det var et konkret og håndfast eksempel. Jeg har ikke lyst til å starte butikk, og jeg er i utmerket god stand til å skaffe meg øl innen hhv kl 20 på hverdager og 18 på lørdager. På søndager kan jeg eventuelt bare ta litt fra lageret i kjelleren, hvis jeg da i det hele tatt skulle få lyst på øl på søndag.

Flere eksempler, helst noen litt mer omgripende enn ølsalg, på hvordan liberalismen kan frelse meg? Eksempelet med tilgang på alkohol er liksom litt for enkelt, det pleier å være en gjenganger hos FrP i skoledebatter, men funker ikke når folk har passert 20. Det samme gjelder avgifter på bil og pris på føreropplæring, som er andre "sikre vinnere" i den slags fora.

Lenke til kommentar
Takk, det var et konkret og håndfast eksempel. Jeg har ikke lyst til å starte butikk, og jeg er i utmerket god stand til å skaffe meg øl innen hhv kl 20 på hverdager og 18 på lørdager. På søndager kan jeg eventuelt bare ta litt fra lageret i kjelleren, hvis jeg da i det hele tatt skulle få lyst på øl på søndag.

Flere eksempler, helst noen litt mer omgripende enn ølsalg, på hvordan liberalismen kan frelse meg? Eksempelet med tilgang på alkohol er liksom litt for enkelt, det pleier å være en gjenganger hos FrP i skoledebatter, men funker ikke når folk har passert 20. Det samme gjelder avgifter på bil og pris på føreropplæring, som er andre "sikre vinnere" i den slags fora.

Jeg gidder ikke komme opp med flere eksempler, da det er svært enkelt å tenke selv.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke komme opp med flere eksempler, da det er svært enkelt å tenke selv.

Dårlig hersketeknikk for å unngå å måtte stå for det man sier. Alt annet enn liberalisme er dumt, men du klarer ikke å konkretisere liberalisme betyr for mannen i gata.

Endret av Jurist
Lenke til kommentar

Ok, nå må jeg be dere være så vennlig om enten å opprette en ny tråd for denne totale avsporingen, eller benytt en eksisterende om det finnes slik at leserne av denne tråden kan komme over innlegg som faktisk handler om temaet. Det er ansett som uhøflig å kapre en tråd slik som dette, det er for dere fullt mulig å starte egne tråder. Vi setter pris på diskusjonen, men her foregår den på feil sted. Så under den magiske streken som kommer så forventer vi at alle forholder seg til temaet.

---------------------------magisk strek ---------------------------

Og som alltid ta tilbakemelding på moderering i tilbakemeldingsforumet eller på pm, vi trenger ikke kuppe denne tråden til slikt. Den er kuppet nok som det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...